AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Slitt med nakkeplager over lengre tid, og siden forrige uke har det forverret seg. Har konstant vondt i hodet, sliter med sammenbitte tenner og kjeveproblemer, og vondt i nakken. Tatt smertestillende, betennelsedempende osv..men det hjelper ikke. Eneste som avlaster er å ligge riktig på sofaen med pute som avlaster nakken. Får ikke slappet av i kjeven eller nakken…våkner om natten fordi kjeven har låst seg og jeg biter tenna sammen. jeg går sjeldent til legen, men vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Så smerter. Vært hos kiropraktor som mener det er kontrollspenn..men når er det ok å oppsøke lege? Føler det blir dumt å oppsøke lege fordi jeg har vondt i nakken/eller ta fri fra jobb…. Anonymkode: 27a5d...446
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Hvorfor er det for dumt å oppsøke lege? Det er vel gjerne derfor vi har leger. Om du oppsøker lege etter 2 dager med nakkesmerter, eller 2 uker, er jo helt opp til deg. Trenger du ikke sykemelding eller vet at diagnosering hos kiropaktor er riktig, så trenger du vel ikke gå til legen. Kink i nakken er sykt vondt, men blir bra med fysikalsk behandling. Trodde dette var noe kiropraktorer behandlet, så du får kanskje videre behandling der? Eneste legen kan gjøre her er vel å gi deg sykemelding, og det sier seg vel selv at du trenger? Med mindre det dreier seg om behov for røntgen. Anonymkode: f582e...f63
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Du må finne ut hvorfor nakken er sånn. Anonymkode: 4055a...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Jeg har fått veldig god hjelp med nakken/spenningshodepine hos nevrorefleksolog og min venninne har fått hjelp hos en naprapat. Jeg ville helt klart prøvd noe sånt, legen kan neppe gjøre noe. Anonymkode: 71d90...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått veldig god hjelp med nakken/spenningshodepine hos nevrorefleksolog og min venninne har fått hjelp hos en naprapat. Jeg ville helt klart prøvd noe sånt, legen kan neppe gjøre noe. Anonymkode: 71d90...cb7 Enig, har god erfaring med nervrorefleksolog også. Men, jeg måtte kombinere behandling med kiropraktor for låsning i thorax, sammen ble det veldig bra resultat. Til kommentar over i forhold til å finne ut hvorfor man har låsning/spenning: helt enig. Nå kan dette være alt fra stress til overtrening etc. Men, madrass og hodepute er ofte en stor årsak. Jeg investerte i skikkelig madrass og riktig hodepute, og det ble virkelig et nytt liv for kroppen! Anonymkode: f582e...f63
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Kiropraktoren sa jeg skulle komme tilbake om det ikke gikk over, men det har jo blitt verre og tenkte kanskje lege kunne gi noe som lindret smerten frem til behandling fungerer. Blir jo også en del fravær når man går ofte til behandling. Har sendt forespørsel til en fysioterapeut også. Tror stress er hovedårsak, men får ikke redusert det sånn veldig akkurat nå. Står i en vanskelig situasjon, som vil gå over innen jul..så rent sett må jeg bite tenna sammen, til jeg er over kneika… Bare at jeg er så plaget at jeg har dårlig funksjon i hverdagen. Får kontakte kiropraktor igjen. Anonymkode: 27a5d...446
Blåjojo Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Få deg en legetime og evt få noe som lindrer smertene. Du er inne i en vond sirkel med smerter som gjør at du ikke slapper av som igjen gir deg mer smerter. Kan også som nevnt over her være en ide med ny hodepute i senga. I tillegg vil kiropraktor eller annen behandling for å myke opp musklene være til god hjelp. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kiropraktoren sa jeg skulle komme tilbake om det ikke gikk over, men det har jo blitt verre og tenkte kanskje lege kunne gi noe som lindret smerten frem til behandling fungerer. Blir jo også en del fravær når man går ofte til behandling. Har sendt forespørsel til en fysioterapeut også. Tror stress er hovedårsak, men får ikke redusert det sånn veldig akkurat nå. Står i en vanskelig situasjon, som vil gå over innen jul..så rent sett må jeg bite tenna sammen, til jeg er over kneika… Bare at jeg er så plaget at jeg har dårlig funksjon i hverdagen. Får kontakte kiropraktor igjen. Anonymkode: 27a5d...446 Det er neppe nok med bare èn behandling, og det kan godt være at du trenger annen type behandling også. Trening/øvelser (forsiktig) for å mykne opp muskulatur er også lurt. Jeg har svært god erfaring med soneterapi for sånne låsninger, så søk opp refleksolog evnt fotsoneterapeut der du bor. Gå så til en sengebutikk og be om veiledning. Både madrass og hodepute er viktig, slik at du ligger i riktig stilling. Jeg fikk store problemer med nakken pga feil pute, og byttet til tempur sin ergonomiske. Viktkg med riktig høyde på puta, den kommer i 3 høyder. Merk, overgangen til slik pute kan være vond, men det gir seg når kroppen har vendt seg til den. Ellers har Wonderland puter i latex som gir god støtte også, finnes i 2 høyder. Prolapsen i ryggen min forsvant som dugg for solen da jeg fikk meg ny madrass (jensen), og ikke hatt siden (mange mange år siden). Før det lå jeg på ikea, og det var døden for kroppen min. Om noen få uker er det januarsalg og store summer å spare. Anonymkode: f582e...f63 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kiropraktoren sa jeg skulle komme tilbake om det ikke gikk over, men det har jo blitt verre og tenkte kanskje lege kunne gi noe som lindret smerten frem til behandling fungerer. Blir jo også en del fravær når man går ofte til behandling. Har sendt forespørsel til en fysioterapeut også. Tror stress er hovedårsak, men får ikke redusert det sånn veldig akkurat nå. Står i en vanskelig situasjon, som vil gå over innen jul..så rent sett må jeg bite tenna sammen, til jeg er over kneika… Bare at jeg er så plaget at jeg har dårlig funksjon i hverdagen. Får kontakte kiropraktor igjen. Anonymkode: 27a5d...446 Synes heller du skulle kontakte lege enn kiropraktor. Og nå når du er blitt verre er tiden inne for et legebesøk. Anonymkode: c42c8...abe 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Min lege gir ikke smertestillende for rygg/nakke, og spesielt ikke for stress. Jeg får beskjed om å kontakte kiropraktor/fysioterapeut/manuellterapeut/naprapat, og gjøre øvelser/trene. Anonymkode: fd80b...71c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Min lege gir ikke smertestillende for rygg/nakke, og spesielt ikke for stress. Jeg får beskjed om å kontakte kiropraktor/fysioterapeut/manuellterapeut/naprapat, og gjøre øvelser/trene. Anonymkode: fd80b...71c Så hvis en har prolaps får en ikke smertestillende? Anonymkode: c42c8...abe
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så hvis en har prolaps får en ikke smertestillende? Anonymkode: c42c8...abe Jeg har fått smertestillende tidligere. Lege må jo kunne gi ut medisiner som lindrer smerte, men også undersøke hva som kan forebygge. Anonymkode: 27a5d...446
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så hvis en har prolaps får en ikke smertestillende? Anonymkode: c42c8...abe Jo man får smertestillende, og du vil jo også trenge sykemelding. Hvile, riktig pute/madrass, øvelser, og behandling. Skal du vite om du har prolaps, må du ta røntgen/bilder. Anonymkode: f582e...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå