Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser man kan få tilleggslån på ca 100 000 om man er over 30 år i maks 2 år, ca 200 000 ekstra i studielån.

Jeg er i tillegg alene med barn og da kan man og få lån på ca 50 000, 2 ganger dvs ca 100 000 totalt.

Men er det noen som vet om jeg kan ha 2 år med tilleggslån for de over 30 år, og 1 år med tilleggslån som er for enslig forsørger?

Anonymkode: 44594...a86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står om tilleggslån for student med barn:

Lånet kan ikke kombineres med tilleggslån for deg over 30 år. Hvis du også har krav på dette, er det reglene for tilleggslån for låntakere over 30 år som gjelder for deg.

Tolker det som at du kun kan få en av delene (lån for over 30 hvis du kvalifiserer til begge), men jeg ville sendt en mld til Lånekassen for sikkerhetsskyld siden det ikke står noe om å ta lånene etter hverandre🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fe814...615

Skrevet

Ja har lest der inne men følte ikke jeg fekk svar.

Er 29år nå, så kvalifiserer ikke for tilleggslån for de over 30 år før neste skoleår igjen

Skrevet

Du får bare en av delene. Det som er for de med barn er hvis du ikke kvalifiserer for det høyeste lånet (at du er over 30). 

Anonymkode: 50c5b...21a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du får bare en av delene. Det som er for de med barn er hvis du ikke kvalifiserer for det høyeste lånet (at du er over 30). 

Anonymkode: 50c5b...21a

Ja jeg vet, er ikke det jeg spør om 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...