AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg er skilt og har flere barn med en eksmann jeg ikke alltid forstår meg på. Han er bare i slutten av 40-åra, men lever og tenker som om han er mye eldre.. Blant annet er han veldig skeptisk til alt som er "nytt", noe som ikke er så enkelt når man har ungdommer.. Spm mitt nå gjelder vipps. Begge foreldre må ha det for at barn skal kunne få vipps før fylte 15. Far har det ikke, og vil heller ikke ha det. Han sverger til kontanter. Mellomste fylte 15 i vår, og har hatt vipps siden det. Yngste ble nettopp 13, så det er jo hele to år til han blir 15.. Er det noen mulighet for å fikse dette alene? Det er utrolig upraktisk for han å være den eneste uten.. Og ja, jeg vet at jeg kan finne det ut selv, men spør allikevel 😊 Anonymkode: 5f147...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymousBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Del Skrevet 15. november 2022 Gjør det som er best for sønnen din og sett han før eksen (det hadde nå jeg gjort). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymousBruker skrev (3 minutter siden): Gjør det som er best for sønnen din og sett han før eksen (det hadde nå jeg gjort). Hvordan mener du hun kan det når far må godkjenne det? Hun får ikke opprettet vipps til 13~åringen uten. Anonymkode: 3de2a...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 15. november 2022 #4 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 15.30): Jeg er skilt og har flere barn med en eksmann jeg ikke alltid forstår meg på. Han er bare i slutten av 40-åra, men lever og tenker som om han er mye eldre.. Blant annet er han veldig skeptisk til alt som er "nytt", noe som ikke er så enkelt når man har ungdommer.. Spm mitt nå gjelder vipps. Begge foreldre må ha det for at barn skal kunne få vipps før fylte 15. Far har det ikke, og vil heller ikke ha det. Han sverger til kontanter. Mellomste fylte 15 i vår, og har hatt vipps siden det. Yngste ble nettopp 13, så det er jo hele to år til han blir 15.. Er det noen mulighet for å fikse dette alene? Det er utrolig upraktisk for han å være den eneste uten.. Og ja, jeg vet at jeg kan finne det ut selv, men spør allikevel 😊 Anonymkode: 5f147...bab Syns du skal være forsiktig med vipps når barnet er så ungt, særlig hvis du har jente. Så akkurat her så holder jeg med eksen din selv om han ellers høres ganske vrang ut. https://www.aftenposten.no/norge/i/AL9mkz/foreldre-mangler-viktig-kunnskap-om-vipps-naa-slaar-betalingstjenesten-seg-sammen-med-politiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Del Skrevet 15. november 2022 dreamstar skrev (15 minutter siden): Syns du skal være forsiktig med vipps når barnet er så ungt, særlig hvis du har jente. Så akkurat her så holder jeg med eksen din selv om han ellers høres ganske vrang ut. https://www.aftenposten.no/norge/i/AL9mkz/foreldre-mangler-viktig-kunnskap-om-vipps-naa-slaar-betalingstjenesten-seg-sammen-med-politiet Når barnet er under 15 har du som forelder fullt innsyn i vipps. Hvem som vippser barnet og hvem barnet vippser. Samt meldinger i vipps. Anonymkode: 15f41...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 15. november 2022 #6 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når barnet er under 15 har du som forelder fullt innsyn i vipps. Hvem som vippser barnet og hvem barnet vippser. Samt meldinger i vipps. Anonymkode: 15f41...5c1 Ja det stemmer, men ikke alle foreldre som er klar over dette, jfr artikkelen jeg la ved. Det oppstår ikke sånne saker hvis foreldrene er bedre til å følge med på hva ungene driver på med. En 15 åring er mer moden enn en på 13, men de kan også havne i situasjoner de ikke har kontroll på, så syns det innsynet godt kunne ha vart til ungene fylte 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå