Gå til innhold

Samboer med rulleblad

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vil heller ikke få sikkerhetsklarering er så mye jobber innenfor for eks it som forsvinner. 

Anonymkode: d4c66...5e6

Nei det er det ikke, tar man en kjapp titt på IT jobber så er det ikke mange som krever sikkerhetsklarering. For det meste Forsvaret, Politiet og lignende som gjør det av naturlige årsaker. Men det finnes mange andre arbeidsgivere som ansetter IT folk enn dette. 

Anonymkode: e411e...c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er det ikke, tar man en kjapp titt på IT jobber så er det ikke mange som krever sikkerhetsklarering. For det meste Forsvaret, Politiet og lignende som gjør det av naturlige årsaker. Men det finnes mange andre arbeidsgivere som ansetter IT folk enn dette. 

Anonymkode: e411e...c32

Sant det, men om en er konsulent  el.l i samband med telecom så er det fort sikkerhetsklarering. I hvertfall om en skal inn i en del av Telenor sine mer sentrale lokasjoner.

Det ødelegger i hvertfall mye uansett

Anonymkode: d4c66...5e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 15.24):

Samboeren min har snyltet NAV for noen hundretusen og hatt fotlenke. Dette skjedde før jeg ble kjent med han. Han betaler ned på gjelden nå og er nok en stund til han er ferdig.

Han fikk egentlig jobb som vekter, men fikk den ikke likevel da uttømmende politiattest ble innhentet. 

Jeg lurer på om dette rullebladet for snylting kan gå utover andre jobber?

Vil dette også stoppe han fra å reise til forskjellige land som krever visum? Veldig synd om han ikke kan få visum til USA, jeg har flere venner over there og ville gjerne hatt han med.

Anonymkode: 0ec86...eb5

Han har ikke snyltet , han har bedratt Nav og er en kjeltring. Hverken mer eller mindte og ja det kan ødelegge for han på veldig mye. Han vil få problemer med på Komme inn i USA og Australia, mange jobber vil han kunne bli nektet

Anonymkode: c59f7...09a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg håper også han har lært. Eneste jeg synes er ett problem er at alt går som lønnstrekk, dvs ikke frivillig. Det har vært lønnstrekk fra før vi ble sammen, så mulig det bare er sånn. Jeg vet ikke hvordan det er å ha lønnstrekk.

Grunnen til at det er lønnstrekk er nok for han har hatt mulighet til å betale selv men ikke fulgt betalningsplaanen, dda sendes det for lønnstrekk. Det går ikke automatisk til lønnstrekk om han betaler det han skylder

Anonymkode: c59f7...09a

• Liker 2
Skrevet

Det heter ikke snylting, det han har gjort er bedrageri. 

Anonymkode: 12a40...40a

• Liker 2
Skrevet

Har du til vane for å unnskylde kjæresten i alt han gjør?

Han bedro svindel og bedrageri og det er synd om han ikke kan dra til USA? Det er konsekvensen av å være kriminell. 

Anonymkode: f2bd8...0f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du til vane for å unnskylde kjæresten i alt han gjør?

Han bedro svindel og bedrageri og det er synd om han ikke kan dra til USA? Det er konsekvensen av å være kriminell. 

Anonymkode: f2bd8...0f7

Jeg forsvarer ikke det han har gjort. Det ville du nok skjønt om du har lest alt jeg har skrevet her inne. Én gang til og han får lønnstrekk ved ny gjeld så går jeg umiddelbart. Dette skjedde FØR vi ble sammen.

Er heller ikke synd på han om han ikke får innreise til USA. Blir bare trist for meg om han ikke kan bli med. Jeg er i USA minst 2 ganger i året.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 15.30):

alle jobber som krever rulleblad kommer vel ikke på tale. Men det finnes jo nok av jobber som ikke krever innsyn. 

Vedr. USA; kan ikke forstille meg at det skulle være et problem. De er jo mest opptatt av om du har vært på reise i svartelistede land, eller om du har begått en forbrytelse i USA

Anonymkode: d55a5...c8d

Nei, de er veldig nøye på å sjekke for økonomisk kriminalitet. 

Anonymkode: 2b546...38e

Skrevet

Nei, de er veldig nøye på å sjekke for økonomisk kriminalitet. 

Vil dette stå på rullebladet hans for resten av livet eller opphører det når gjelden er nedbetalt? Jeg trur egentlig det er der for resten av livet. 

Ved evt søk om banklån om noen år til bolig, vil banken se hva han har gjort om gjelden er nedbetalt.

Skrevet

Vil dette stå på rullebladet hans for resten av livet eller opphører det når gjelden er nedbetalt? Jeg trur egentlig det er der for resten av livet. 

Ved evt søk om banklån om noen år til bolig, vil banken se hva han har gjort om gjelden er nedbetalt.

Ja, det vil stå resten av livet.

Så lenge han har gjort opp alle betalingsanmerkninger så er det ikke noe banken legger seg oppi annet enn å trekke ifra eksistere de gjeld fra lånekapasiteten om det fortsatt står noe igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg forsvarer ikke det han har gjort. Det ville du nok skjønt om du har lest alt jeg har skrevet her inne. Én gang til og han får lønnstrekk ved ny gjeld så går jeg umiddelbart. Dette skjedde FØR vi ble sammen.

Er heller ikke synd på han om han ikke får innreise til USA. Blir bare trist for meg om han ikke kan bli med. Jeg er i USA minst 2 ganger i året.

Om han lar eventuell ny gjeld gå til lønnstrekk, så har han misligholdt den over lang tid. Da har han altså påtatt seg gjeld, ikke betalt, latt det gå til inkasso, fortsatt ikke betalt, latt det gå videre til namnmannen, og fortsatt ikke gjort opp for seg. Så om du vil vente til det går så langt, så vær VELDIG nøye på hva som er dine og hva som er hans eiendeler.

Det vil stå på rullebladet livet ut ja, siden han er dømt for grovt bedrageri.
Det kriminelle rullebladet og gjeldsregister er to forskjellige ting.

Betalingsanmerkningene vil forsvinne når gjelden er nedbetalt.

Anonymkode: 59a70...af6

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere planlegger å kjøpe noe sammen på sikt tenker jeg det er helt innafor å høre når gjelden hans er ferdig nedbetalt. Dersom han ikke er noenlunde åpen om økonomien er det red flag.

Mange har lønnstrekk uten at gjelden nedbetales pga mye renter i forhold til det namsmannen tar per mnd fra lønnen. Noen betaler på slike lån i en evighet.

Anonymkode: 791be...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...