Gika Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Vi holder på med festprogrammet. Der blir det program for helgen, oversikt over romfordeling og bordplassering. Og hvem er hvem, selvsagt. Nå går diskusjonen på hvordan denne delen bør organiseres. Vi blir ca 95 gjester, og jeg er opptatt av at det skal være lett å finne fram. Så hvordan gjør man det? Alternativene vi har kommet på er: * Alfabetisk Fordelen er at det er lett å finne hver gjest. Spørsmålet er hva vi gjør med par, som det kan være greit å ha samlet. * Delt på familie Brudens familie, brudgommens familie, venner hver for seg, sånn at parene kommer etterhverandre. Men hvordan i all verden skal noen skjønne at de skal lete etter XX under brudens familie, fordi hun er min kusine, og ikke under venner? * Etter bordplassering Siden progammet skal dekke hele helgen, synes jeg det kan være litt dumt å bruke bordplasseringen på lørdag. Den er jo ikke særlig relevant i forhold til resten av aktivitetene. Andre ideer?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Vi holder på med festprogrammet. Der blir det program for helgen, oversikt over romfordeling og bordplassering. Og hvem er hvem, selvsagt. Nå går diskusjonen på hvordan denne delen bør organiseres. Vi blir ca 95 gjester, og jeg er opptatt av at det skal være lett å finne fram. Så hvordan gjør man det? Alternativene vi har kommet på er: * Alfabetisk Fordelen er at det er lett å finne hver gjest. Spørsmålet er hva vi gjør med par, som det kan være greit å ha samlet. * Delt på familie Brudens familie, brudgommens familie, venner hver for seg, sånn at parene kommer etterhverandre. Men hvordan i all verden skal noen skjønne at de skal lete etter XX under brudens familie, fordi hun er min kusine, og ikke under venner? * Etter bordplassering Siden progammet skal dekke hele helgen, synes jeg det kan være litt dumt å bruke bordplasseringen på lørdag. Den er jo ikke særlig relevant i forhold til resten av aktivitetene. Andre ideer? ← ??
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 Vi holder på med festprogrammet. Der blir det program for helgen, oversikt over romfordeling og bordplassering. Og hvem er hvem, selvsagt. Nå går diskusjonen på hvordan denne delen bør organiseres. Vi blir ca 95 gjester, og jeg er opptatt av at det skal være lett å finne fram. Så hvordan gjør man det? Alternativene vi har kommet på er: * Alfabetisk Fordelen er at det er lett å finne hver gjest. Spørsmålet er hva vi gjør med par, som det kan være greit å ha samlet. * Delt på familie Brudens familie, brudgommens familie, venner hver for seg, sånn at parene kommer etterhverandre. Men hvordan i all verden skal noen skjønne at de skal lete etter XX under brudens familie, fordi hun er min kusine, og ikke under venner? * Etter bordplassering Siden progammet skal dekke hele helgen, synes jeg det kan være litt dumt å bruke bordplasseringen på lørdag. Den er jo ikke særlig relevant i forhold til resten av aktivitetene. Andre ideer? ← Festprogram? Er det fra det kongelige slott eller no? Må man gjøre det så innviklet da? Bordplassering, hos oss bruker vi bordkort
Gjest Markblomsten Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 Hvis jeg har forstått deg riktig så skal alle gjestene presenteres i programmet for helgen, og det er hvordan du skal dele inn presentasjonen du lurer på? Jeg tro jeg ville delt det opp i 3 kategorier: Brudens familie Brugommens familie Brudeparets venner Under familiedelene ville jeg begynt øverst, altså med besteforeldre, deretter foreldre, søsken, tanter og onkler, fettere og kusiner, evt annen familie Under brudeparets venner ville jeg begynt med forloverene (hvis disse er venner da) og fortsatt med øvrige. Ble du noe klokere av dette Gika, eller ble det bare swada?
Gika Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2005 Du har forstått helt riktig, Markblomsten, og forslaget ditt er i grunnen det samme som det andre alternativet jeg har prøvd meg på å forklare. Mannen stemmer også for dette, mens jeg lurer på om det kan bli litt vanskelig å finne den man ser etter. Men jeg har i grunnen ikke noe bedre forslag. For å gjøre det litt tydligere, siden jeg tydeligvis ikke er spesielt god til å forklare: Festprogram: vi blir 95 personer som skal være sammen en hel helg. Det er ganske mye informasjon som trengs, for eksempel om tidspunkter for luncher og frokoster og når og hvor aperetiffen serveres. Derfor lager vi et festprogram for å samle all nødvendig info ett sted. Hvem er hvem er en kort presentasjon av alle gjestene som vi har tenkt å ha i festprogrammet. Det er mange som ikke kjenner hverandre, og vår erfaring fra bryllup der vi har vært gjester er at det kan hjelpe til å få igang praten. Det blir litt lettere å orientere seg. Spørsmålet mitt handlet altså om hvem-er-hvem delen av programmet. Presentasjonen må jo foregå i en eller annen rekkefølge, og vi er litt usikre på hva som fungerer best.
kitekatt Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 Du har forstått helt riktig, Markblomsten, og forslaget ditt er i grunnen det samme som det andre alternativet jeg har prøvd meg på å forklare. Mannen stemmer også for dette, mens jeg lurer på om det kan bli litt vanskelig å finne den man ser etter. Men jeg har i grunnen ikke noe bedre forslag. For å gjøre det litt tydligere, siden jeg tydeligvis ikke er spesielt god til å forklare: Festprogram: vi blir 95 personer som skal være sammen en hel helg. Det er ganske mye informasjon som trengs, for eksempel om tidspunkter for luncher og frokoster og når og hvor aperetiffen serveres. Derfor lager vi et festprogram for å samle all nødvendig info ett sted. Hvem er hvem er en kort presentasjon av alle gjestene som vi har tenkt å ha i festprogrammet. Det er mange som ikke kjenner hverandre, og vår erfaring fra bryllup der vi har vært gjester er at det kan hjelpe til å få igang praten. Det blir litt lettere å orientere seg. Spørsmålet mitt handlet altså om hvem-er-hvem delen av programmet. Presentasjonen må jo foregå i en eller annen rekkefølge, og vi er litt usikre på hva som fungerer best. ← Syntes det høres kjempelurt ut jeg Har desverre ingen bedre forslag
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #7 Skrevet 7. desember 2005 Høres ut som ne god ide. Mors kusine har hatt det i konfirmasjonene til barna sine, kjempefint for de som ikke kjenner så mange å skjønner hvem de andre er da. Til who's who-tingen: Jeg ville satt foreldre, søsken med ektefeller/samboere/kjærester, besteforeldre, tanter og onkler osv. Men ellers er jeg enig i alt det andre. Sliter folk fortsatt med hvem folk er får de jo bare spørre
Brudesløret Skrevet 1. januar 2006 #8 Skrevet 1. januar 2006 Er det ikke bedre å ha det alfabetisk? Da er det enklere å finne frem, og trenger ikke å lete i alle kategoriene for å finne frem. Uansett, lykke til med planleggingen og gjennomføringen!
Catzy Skrevet 1. januar 2006 #9 Skrevet 1. januar 2006 Smart opplegg. Hva med den oppdeling med familie og venner OG en alfabetisk index bakerst, der det står hvor man kan finne mer info i heftet? Fordelen med å gruppere etter familie er vel at man da kan skrive et par setninger om en liten gruppe, og så en setning om hver av personene i denne gruppa etterpå. Med en og en alfabetisk så kan det bli litt for oppdelt info. Hvis dere også tar med bordplassering i indexen, så får dere slått opptil flere fluer i en smekk. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå