Gå til innhold

Organisering av festprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med festprogrammet. Der blir det program for helgen, oversikt over romfordeling og bordplassering. Og hvem er hvem, selvsagt. Nå går diskusjonen på hvordan denne delen bør organiseres. Vi blir ca 95 gjester, og jeg er opptatt av at det skal være lett å finne fram. Så hvordan gjør man det? Alternativene vi har kommet på er:

* Alfabetisk

Fordelen er at det er lett å finne hver gjest. Spørsmålet er hva vi gjør med par, som det kan være greit å ha samlet.

* Delt på familie

Brudens familie, brudgommens familie, venner hver for seg, sånn at parene kommer etterhverandre. Men hvordan i all verden skal noen skjønne at de skal lete etter XX under brudens familie, fordi hun er min kusine, og ikke under venner?

* Etter bordplassering

Siden progammet skal dekke hele helgen, synes jeg det kan være litt dumt å bruke bordplasseringen på lørdag. Den er jo ikke særlig relevant i forhold til resten av aktivitetene.

Andre ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi holder på med festprogrammet. Der blir det program for helgen, oversikt over romfordeling og bordplassering. Og hvem er hvem, selvsagt. Nå går diskusjonen på hvordan denne delen bør organiseres. Vi blir ca 95 gjester, og jeg er opptatt av at det skal være lett å finne fram. Så hvordan gjør man det? Alternativene vi har kommet på er:

* Alfabetisk

Fordelen er at det er lett å finne hver gjest. Spørsmålet er hva vi gjør med par, som det kan være greit å ha samlet.

* Delt på familie

Brudens familie, brudgommens familie, venner hver for seg, sånn at parene kommer etterhverandre. Men hvordan i all verden skal noen skjønne at de skal lete etter XX under brudens familie, fordi hun er min kusine, og ikke under venner?

* Etter bordplassering

Siden progammet skal dekke hele helgen, synes jeg det kan være litt dumt å bruke bordplasseringen på lørdag. Den er jo ikke særlig relevant i forhold til resten av aktivitetene.

Andre ideer?

?? :forvirret:

Skrevet

* Alfabetisk

* Delt på familie

* Etter bordplassering

Andre ideer?

Festprogram? Er det fra det kongelige slott eller no?

Må man gjøre det så innviklet da?

Bordplassering, hos oss bruker vi bordkort

Gjest Markblomsten
Skrevet

Hvis jeg har forstått deg riktig så skal alle gjestene presenteres i programmet for helgen, og det er hvordan du skal dele inn presentasjonen du lurer på?

Jeg tro jeg ville delt det opp i 3 kategorier:

Brudens familie

Brugommens familie

Brudeparets venner

Under familiedelene ville jeg begynt øverst, altså med besteforeldre, deretter foreldre, søsken, tanter og onkler, fettere og kusiner, evt annen familie

Under brudeparets venner ville jeg begynt med forloverene (hvis disse er venner da) og fortsatt med øvrige.

Ble du noe klokere av dette Gika, eller ble det bare swada?

Skrevet

Du har forstått helt riktig, Markblomsten, og forslaget ditt er i grunnen det samme som det andre alternativet jeg har prøvd meg på å forklare. :) Mannen stemmer også for dette, mens jeg lurer på om det kan bli litt vanskelig å finne den man ser etter. Men jeg har i grunnen ikke noe bedre forslag.

For å gjøre det litt tydligere, siden jeg tydeligvis ikke er spesielt god til å forklare:

Festprogram: vi blir 95 personer som skal være sammen en hel helg. Det er ganske mye informasjon som trengs, for eksempel om tidspunkter for luncher og frokoster og når og hvor aperetiffen serveres. Derfor lager vi et festprogram for å samle all nødvendig info ett sted.

Hvem er hvem er en kort presentasjon av alle gjestene som vi har tenkt å ha i festprogrammet. Det er mange som ikke kjenner hverandre, og vår erfaring fra bryllup der vi har vært gjester er at det kan hjelpe til å få igang praten. Det blir litt lettere å orientere seg.

Spørsmålet mitt handlet altså om hvem-er-hvem delen av programmet. Presentasjonen må jo foregå i en eller annen rekkefølge, og vi er litt usikre på hva som fungerer best.

Skrevet
Du har forstått helt riktig, Markblomsten, og forslaget ditt er i grunnen det samme som det andre alternativet jeg har prøvd meg på å forklare.  :)  Mannen stemmer også for dette, mens jeg lurer på om det kan bli litt vanskelig å finne den man ser etter. Men jeg har i grunnen ikke noe bedre forslag.

For å gjøre det litt tydligere, siden jeg tydeligvis ikke er spesielt god til å forklare:

Festprogram: vi blir 95 personer som skal være sammen en hel helg. Det er ganske mye informasjon som trengs, for eksempel om tidspunkter for luncher og frokoster og når og hvor aperetiffen serveres. Derfor lager vi et festprogram for å samle all nødvendig info ett sted.

Hvem er hvem er en kort presentasjon av alle gjestene som vi har tenkt å ha i festprogrammet. Det er mange som ikke kjenner hverandre, og vår erfaring fra bryllup der vi har vært gjester er at det kan hjelpe til å få igang praten. Det blir litt lettere å orientere seg.

Spørsmålet mitt handlet altså om hvem-er-hvem delen av programmet. Presentasjonen må jo foregå i en eller annen rekkefølge, og vi er litt usikre på hva som fungerer best.

Syntes det høres kjempelurt ut jeg :) Har desverre ingen bedre forslag ;)

Skrevet

Høres ut som ne god ide. Mors kusine har hatt det i konfirmasjonene til barna sine, kjempefint for de som ikke kjenner så mange å skjønner hvem de andre er da.

Til who's who-tingen: Jeg ville satt foreldre, søsken med ektefeller/samboere/kjærester, besteforeldre, tanter og onkler osv. Men ellers er jeg enig i alt det andre.

Sliter folk fortsatt med hvem folk er får de jo bare spørre :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Er det ikke bedre å ha det alfabetisk? Da er det enklere å finne frem, og trenger ikke å lete i alle kategoriene for å finne frem.

Uansett, lykke til med planleggingen og gjennomføringen!

Skrevet

Smart opplegg.

Hva med den oppdeling med familie og venner OG en alfabetisk index bakerst, der det står hvor man kan finne mer info i heftet? Fordelen med å gruppere etter familie er vel at man da kan skrive et par setninger om en liten gruppe, og så en setning om hver av personene i denne gruppa etterpå. Med en og en alfabetisk så kan det bli litt for oppdelt info.

Hvis dere også tar med bordplassering i indexen, så får dere slått opptil flere fluer i en smekk. :)

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...