AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Jeg er mor til 5, 3 skolebarn og 2 barnehage barn, jeg føler enorm press på og feire ute, jeg har ikke råd til det. For eksempel han største fylte 12 nå i Oktober, han ønsket og dra på svev hadde ingen sjans til det, da sa han at han droppet det, for de i klassen synes hjemme bursdag, ute bursdag og sfo/gymsal er barnslig, så han hadde bare familieselskap. Nå fyller jenta mi 10 år i desember, hun ønsker bowling, har ikke råd til det heller, føler meg så elendig som mamma, men har ikke økonomi til det, bruker jeg det på det har jeg ikke penger før januar igjen og da har jeg ikke noe til jul. gutten min i 1 klasse fyller også i desember, han synes det er greit at vi feirer hjemme, men de er bare 12 i klassen ,så da ber jeg alle. tvilllingene er det ikke noe vits i og ha barnebursdag ennå, de fyller 2 år i Mars og virker ikke som det er så mye press i barnehagen heller. Jeg og far er skilt og han hjelper lite til, har de kun på dagssamvær, noe han selv har valgt og betaler ikke bidrag. Er heller ingen i klassen til barna som har nær bursdagen deres så vi kunne ha feiret sammen Anonymkode: 7ff61...245 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er mor til 5, 3 skolebarn og 2 barnehage barn, jeg føler enorm press på og feire ute, jeg har ikke råd til det. For eksempel han største fylte 12 nå i Oktober, han ønsket og dra på svev hadde ingen sjans til det, da sa han at han droppet det, for de i klassen synes hjemme bursdag, ute bursdag og sfo/gymsal er barnslig, så han hadde bare familieselskap. Nå fyller jenta mi 10 år i desember, hun ønsker bowling, har ikke råd til det heller, føler meg så elendig som mamma, men har ikke økonomi til det, bruker jeg det på det har jeg ikke penger før januar igjen og da har jeg ikke noe til jul. gutten min i 1 klasse fyller også i desember, han synes det er greit at vi feirer hjemme, men de er bare 12 i klassen ,så da ber jeg alle. tvilllingene er det ikke noe vits i og ha barnebursdag ennå, de fyller 2 år i Mars og virker ikke som det er så mye press i barnehagen heller. Jeg og far er skilt og han hjelper lite til, har de kun på dagssamvær, noe han selv har valgt og betaler ikke bidrag. Er heller ingen i klassen til barna som har nær bursdagen deres så vi kunne ha feiret sammen Anonymkode: 7ff61...245 Har du overgangsstønad? Du har jo krav på bidrag fra Nav når far ikke betaler? Anonymkode: aafb1...2aa 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Hva slags miljø er dette? Min tolvåring inviterte sine venninner hjemme på kake og pizza. Det var suksess. Anonymkode: e3931...a3d 12 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du overgangsstønad? Du har jo krav på bidrag fra Nav når far ikke betaler? Anonymkode: aafb1...2aa Nei har ikke det, ja har forskudd bidrag fra nav,men det er jo mye mindre enn det jeg skulle hatt av far Anonymkode: 7ff61...245 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags miljø er dette? Min tolvåring inviterte sine venninner hjemme på kake og pizza. Det var suksess. Anonymkode: e3931...a3d Oslo vestkant dessverre, jeg leter etter et nytt sted i Oslo eller litt utenfor,men prøver og vente til sommeren, så barna ikke trenger og bytte midt i skoleåret Anonymkode: 7ff61...245 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Det er bare å gi ungene en realitetsburdering på hvor mye som kan brukes på bursdag. Min fikk utebursdag først som 12 åring fikk med sine to beste venninner. Mine har mast, vi sa ne og de godtok det. Anonymkode: 374bf...5d3 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Få NAV til å beregne og kreve inn bidrag. Når du har 5 unger, så kan ikke far få velge å ikke bidra. Anonymkode: 7cc07...a31 11 3
Macro Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Uavhengig av bursdag så må du få NAV til å kreve inn bidrag for deg. Ikke rett at han skal sette 5 unger på deg som skal leve med å snu på krona for å få ting til å gå rundt. Dere har rett på hjelp, og NAV kan hjelpe med å få pengene inn. 8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Macro skrev (1 minutt siden): Uavhengig av bursdag så må du få NAV til å kreve inn bidrag for deg. Ikke rett at han skal sette 5 unger på deg som skal leve med å snu på krona for å få ting til å gå rundt. Dere har rett på hjelp, og NAV kan hjelpe med å få pengene inn. han er på sosial stønad så da er han ikke betalingsdyktig Anonymkode: 7ff61...245
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er mor til 5, 3 skolebarn og 2 barnehage barn, jeg føler enorm press på og feire ute, jeg har ikke råd til det. For eksempel han største fylte 12 nå i Oktober, han ønsket og dra på svev hadde ingen sjans til det, da sa han at han droppet det, for de i klassen synes hjemme bursdag, ute bursdag og sfo/gymsal er barnslig, så han hadde bare familieselskap. Nå fyller jenta mi 10 år i desember, hun ønsker bowling, har ikke råd til det heller, føler meg så elendig som mamma, men har ikke økonomi til det, bruker jeg det på det har jeg ikke penger før januar igjen og da har jeg ikke noe til jul. gutten min i 1 klasse fyller også i desember, han synes det er greit at vi feirer hjemme, men de er bare 12 i klassen ,så da ber jeg alle. tvilllingene er det ikke noe vits i og ha barnebursdag ennå, de fyller 2 år i Mars og virker ikke som det er så mye press i barnehagen heller. Jeg og far er skilt og han hjelper lite til, har de kun på dagssamvær, noe han selv har valgt og betaler ikke bidrag. Er heller ingen i klassen til barna som har nær bursdagen deres så vi kunne ha feiret sammen Anonymkode: 7ff61...245 Jeg synes også det er et mareritt med dette med at det forventes utebursdag når barna når en viss alder. Sønnen min blir 12 i februar, og dessverre har en av de "kule og populære" guttene i klassen bursdag dagen etter han, noe som gjør at vi får spørsmål hvert år fra disse foreldrene om felles feiring, gjerne på typ Rush, Megazone, Escape Room eller liknende. Og man føler jo at man må si ja, selv om det for vår del gjør et stort innhogg i lommeboken. Blir jo fort et par tusen pr forelder med alt som følger med av pizza, drikke, popcorn, slush etc. Sønnen min har kun 3 venner som han ville bedt, om han kunne velge selv, og det skulle vi gjerne gjort. F.eks maccern og kino med disde hadde han vært fornøyd med, men vi blir rett og slett presset til å være med på disse fancy bursdagsfeiringene Anonymkode: 50a45...b98 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Sånn er det for de som bor på de fine stedene. Der er det pengesterke foreldre som setter standarden 🙈 Anonymkode: cbd5d...0b3 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Her feirer flere sammen heldigvis, så kostnadene blir ofte delt på 2-3 stykker. Vi hadde ikke hatt råd til å ta det alene. Anonymkode: 2ab72...7be 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er mor til 5, 3 skolebarn og 2 barnehage barn, jeg føler enorm press på og feire ute, jeg har ikke råd til det. For eksempel han største fylte 12 nå i Oktober, han ønsket og dra på svev hadde ingen sjans til det, da sa han at han droppet det, for de i klassen synes hjemme bursdag, ute bursdag og sfo/gymsal er barnslig, så han hadde bare familieselskap. Nå fyller jenta mi 10 år i desember, hun ønsker bowling, har ikke råd til det heller, føler meg så elendig som mamma, men har ikke økonomi til det, bruker jeg det på det har jeg ikke penger før januar igjen og da har jeg ikke noe til jul. gutten min i 1 klasse fyller også i desember, han synes det er greit at vi feirer hjemme, men de er bare 12 i klassen ,så da ber jeg alle. tvilllingene er det ikke noe vits i og ha barnebursdag ennå, de fyller 2 år i Mars og virker ikke som det er så mye press i barnehagen heller. Jeg og far er skilt og han hjelper lite til, har de kun på dagssamvær, noe han selv har valgt og betaler ikke bidrag. Er heller ingen i klassen til barna som har nær bursdagen deres så vi kunne ha feiret sammen Anonymkode: 7ff61...245 Hvorfor betaler han ikke bidrag? Fordi han ikke har inntekt eller fordi du ikke krever det? Anonymkode: 44ed2...55d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor betaler han ikke bidrag? Fordi han ikke har inntekt eller fordi du ikke krever det? Anonymkode: 44ed2...55d Nevermind. Ser nå du skrev at han ikke har inntekt. Anonymkode: 44ed2...55d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei har ikke det, ja har forskudd bidrag fra nav,men det er jo mye mindre enn det jeg skulle hatt av far Anonymkode: 7ff61...245 Du kan jo få overgangsstønad når du har blitt alenemor, hvorfor søker du ikke om det?. Da får du en god del ekstra i 3 år fremover. Anonymkode: aafb1...2aa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo få overgangsstønad når du har blitt alenemor, hvorfor søker du ikke om det?. Da får du en god del ekstra i 3 år fremover. Anonymkode: aafb1...2aa Tøys, det er bare for de som ikke jobber. Anonymkode: d8db3...7b2 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes også det er et mareritt med dette med at det forventes utebursdag når barna når en viss alder. Sønnen min blir 12 i februar, og dessverre har en av de "kule og populære" guttene i klassen bursdag dagen etter han, noe som gjør at vi får spørsmål hvert år fra disse foreldrene om felles feiring, gjerne på typ Rush, Megazone, Escape Room eller liknende. Og man føler jo at man må si ja, selv om det for vår del gjør et stort innhogg i lommeboken. Blir jo fort et par tusen pr forelder med alt som følger med av pizza, drikke, popcorn, slush etc. Sønnen min har kun 3 venner som han ville bedt, om han kunne velge selv, og det skulle vi gjerne gjort. F.eks maccern og kino med disde hadde han vært fornøyd med, men vi blir rett og slett presset til å være med på disse fancy bursdagsfeiringene Anonymkode: 50a45...b98 What? Hvorfor takker du ja til dette når sønnen din vil noe annet? Det er bare å si "dessverre , men i år skal vi finne på noe annet". Stå opp for deg selv og sønnen din, det du snakker om her er enkelt å ta tak i. Det TS snakker om kan jo ikke sammenlignes med deg. Anonymkode: aafb1...2aa 9 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tøys, det er bare for de som ikke jobber. Anonymkode: d8db3...7b2 Åja, trodde man kunne få det uansett 😅 Anonymkode: aafb1...2aa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 Det jeg syntes er problematisk her, er jo at TS faktisk vitner til at sønnen på 12 år (!!!) ikke feirer barnebursdag, fordi mamma har ikke råd. Dette er jo helt sykt, og TS har FEM barn. TS, kunne ikke sønnen fått feire med et par kompiser på Mc-Donalds og gått på kino f.eks? Eller blir det også dyrt? Må jo gå an å spare 1-2 tusen kr frem til bursdagen til sønnen din? Beklager for å si det, men problemstillinger som dette syntes jeg faktisk er helt sinnssyke, Her er det en kvinne som er alenemor til 5 jævla barn og har faktisk ikke råd til å ha mer enn 1 av dem. Hva f*** tenker folk med? Anonymkode: aafb1...2aa 13 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det jeg syntes er problematisk her, er jo at TS faktisk vitner til at sønnen på 12 år (!!!) ikke feirer barnebursdag, fordi mamma har ikke råd. Dette er jo helt sykt, og TS har FEM barn. TS, kunne ikke sønnen fått feire med et par kompiser på Mc-Donalds og gått på kino f.eks? Eller blir det også dyrt? Må jo gå an å spare 1-2 tusen kr frem til bursdagen til sønnen din? Beklager for å si det, men problemstillinger som dette syntes jeg faktisk er helt sinnssyke, Her er det en kvinne som er alenemor til 5 jævla barn og har faktisk ikke råd til å ha mer enn 1 av dem. Hva f*** tenker folk med? Anonymkode: aafb1...2aa Ikke uvanlig fra 12-års alderen at om man ikke får feire som man vil (dyrt), så gidder de ikke å feire i det hele tatt… Anonymkode: 374bf...5d3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå