Gå til innhold

Hva skal vi gjøre? hva hadde dere valg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker og være hjemme i år da, vi venter en baby 26 november, vi har 2 fra før som er 16 og snart 5, men Farmoren mener selvom ikke jeg orker skal faren og guttene komme og jeg og babyen være hjemme alene, jeg ønsker jo og feire med barna mine og mannen min. Mannen synes jo synd på moren,men hun sitter ikke alene, stefaren til mannen er der, 3 av barna hans, 2 av mine søsken og 10 barnebarn .

Er det ikke greit at vi er hjemme da? eller er jeg urimlig ? 

Kan heller dra til henne neste år og hvis hun hadde vert alene hadde vi selvsagt bedt henne og stefaren til mannen,men de er ikke alene

Anonymkode: d3e75...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det naturlige er at dere blir hjemme.

Anonymkode: 6c14f...a4f

• Liker 1
Skrevet

Jeg antar du mener julefeiring? Det hadde vært helt uaktuelt å feire jul alene med en baby og la resten av familien dra til svigermor. Det naturlige er at dere feirer sammen hjemme og som du sier er hun jo ikke alene uansett. Det året vi fikk baby 1. desember hadde vi jul i eget hus og inviterte familien til oss. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg regner med at mannen din ikke tenker tanken om å dra dit og la deg og baby være alene, så jeg hadde ikke tenkt på det en gang. For han vurderer det vel ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi ønsker og være hjemme i år da, vi venter en baby 26 november, vi har 2 fra før som er 16 og snart 5, men Farmoren mener selvom ikke jeg orker skal faren og guttene komme og jeg og babyen være hjemme alene, jeg ønsker jo og feire med barna mine og mannen min. Mannen synes jo synd på moren,men hun sitter ikke alene, stefaren til mannen er der, 3 av barna hans, 2 av mine søsken og 10 barnebarn .

Er det ikke greit at vi er hjemme da? eller er jeg urimlig ? 

Kan heller dra til henne neste år og hvis hun hadde vert alene hadde vi selvsagt bedt henne og stefaren til mannen,men de er ikke alene

Selvfølgelig blir dere hjemme!

Skrevet

Overskrift og innhold var litt innholdsløse.

Du mener feiring av julaften? 

Dere bestemmer selvsagt selv. Farmor kan invitere, men må respektere at dere i år velger å feire hjemme. 

Anonymkode: b5aba...53a

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar

Vil ikke såre svigermor,men blir så mye. Veldig glad i henne og hun er fantasisk ellers

Skrevet

Dersom du føler på at det er greiest å bli hjemme, så blir dere det. I år er det nyfødt baby og barseltid, og da er det faktisk du som bestemmer. At farmor foreslår det, er spesielt i seg selv. Men jeg antar at hun ble kontant avvist, og det er derfor ikke mer å lure på.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor dere tar somutgangspunkt at du ikke orker. Det er størst sannsynlighet for at du orker. Gå ut fra det, og gjør om planene på kort varsel dersom du ikke orker. Jeg tror de fleste aksepterer at noen med spedbarn ikke orker å gå på besøk dersom de ikke får sove eller andre forhold inntreffer. Det folk ikke liker er at det bestemmes lang tid i forveien at det ikke går.

Skrevet
Brunello skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor dere tar somutgangspunkt at du ikke orker. Det er størst sannsynlighet for at du orker. Gå ut fra det, og gjør om planene på kort varsel dersom du ikke orker. Jeg tror de fleste aksepterer at noen med spedbarn ikke orker å gå på besøk dersom de ikke får sove eller andre forhold inntreffer. Det folk ikke liker er at det bestemmes lang tid i forveien at det ikke går.

Ettersom hun har barn fra før så kan det jo tenkes at hun tar det som utgangspunkt fordi hun har erfart det? 
Det er veldig spesielt om du inviterer folk til deg og ikke aksepterer et avslag…

Skrevet

Det kan jo være du vil synes det er mer behagelig å bare møte opp til en ferdig laget julefeiring enn å måtte ordne alt selv slik du vil måtte gjøre i eget hus, da med en baby i tillegg. Men uansett er det du og dere som bestemmer hvor dere skal feire jul. Veldig hyggelig å bli invitert, men man skal ikke bli sur av avslag.

Skrevet

Du skal selvfølgelig feire med mann og barn! Faktisk, så bestemmer dere selv om dere vil feire hjemme hvert år, med eller uten baby😅

Anonymkode: adbcb...f1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tusen takk for svar

Vil ikke såre svigermor,men blir så mye. Veldig glad i henne og hun er fantasisk ellers

Hvor fantastisk kan hun være som mener at du og baby skal være hjemme ALENE i jula?

Nei, i mine øyne er ikke dette en fantastisk svigermor. Særlig når du forteller hvor mange andre som kommer til å være hos henne.

Anonymkode: 36446...72b

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal dine søsken til din svigermor? Eller mener du samboeren sine søsken?

Svigermoren din er forøvrig en skikkelig dust om hun mener at du skal sitte alene på julaften med en fire uker gammel baby mens de andre er hos henne! Hun får bare finne seg i å klare seg uten sønnen i år!

Anonymkode: 32ea5...106

Skrevet

Mannens søsken ja.

Jeg har bestemt meg for og heller si at vi må se an formen, når jeg fikk nr 2 en kald dag i november, døde nesten begge og derfor vet jeg ikke hvordan det blir nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannens søsken ja.

Jeg har bestemt meg for og heller si at vi må se an formen, når jeg fikk nr 2 en kald dag i november, døde nesten begge og derfor vet jeg ikke hvordan det blir nå.

Vet du hva? Jeg syns at dere skal sette fokus på deg og babyen i år og bli hjemme hos dere selv!❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hva? Jeg syns at dere skal sette fokus på deg og babyen i år og bli hjemme hos dere selv!❤️

Takk for det ❤️

Tror ærlig vi blir hjemme,men for og ikke svigermor skal mase svarer jeg det

Skrevet

Jeg har tidligere feiret julaften hos svigers  med babyer, aldri mer. Som mor er ditt fulle fokus på  baby. Amming og soving av baby,  pakke opp gaver,transportere gavene hjem til dere, mange andre mennesker der. Nei, hadde holdt meg hjemme og det burde mannen din forstå.

Skrevet

Jeg tror jeg ville lagd en vri på det jeg.

Latt dem dra dit og være der, for barnas skyld. Selv ville jeg slapper av med baby. Og så ville jeg markert det med familien enten første juledag eller lillejulaften om det lot seg gjøre.

Vi har tatt en lignende løsning tidligere. Da fikk barna pakke opp og gi det som var til farmor og gjengen som var tilstede der, mens resterende ble pakket opp hjemme på feiring med oss.

I fjor måtte vi forresten også faktisk feire jul samlet på første juledag, pga hensyn til karantene som var til og med julaften. 

• Liker 1
Skrevet
ms. Perfect skrev (1 time siden):

Ettersom hun har barn fra før så kan det jo tenkes at hun tar det som utgangspunkt fordi hun har erfart det? 
Det er veldig spesielt om du inviterer folk til deg og ikke aksepterer et avslag…

Alle barn er forskjellige heter det vel. Og det er uansett ikke smart å ta sorgene på forskudd. 

Det kommer an på situasjonen. Dersom den eneste grunnen til at man ikke får være sammen med barn og barnebarn er en vanskelig svigerdatter, har jeg stor forståelse for at det ikke blir «akseptert». Spesielt i de tilfellene der de andre besteforeldrene får besøk ofte (har ingen grunn til å tro at det er tilfelle her).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...