AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Føler meg slem, men samboeren min er SÅ OFTE syk. Enten er det noe magegreier, bihulebetennelse, han føler seg "uggen" osv osv. ER SÅ LEI. Vi har ikke barn eller noe sånn, så går egentlig ikke utover andre enn han. Men jeg kjenner jeg mister litt respekten for han når han tar egenmeldingsdager såpass ofte som det har vært siste året... Han har en jobb hvor man må være veldig skjerpa, ellers kan det være store konsekvenser, men LIKEVEL. Selv går jeg på jobb med hodepine, forkjølelse, magevondt. "Uggen" er jeg ofte. Sukk!! Skal jeg bare prøve å slutte å irritere meg? Er jo ingen andre enn hans eget problem...Merker at jeg blir mer opptatt av om jobben hans synes det er vel mye sykdom, enn å faktisk bry meg om hvordan han har det... Anonymkode: 36941...380 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Støtter deg helt og fullt. Egenmeldinger burde være uten lønn. Anonymkode: f9c1e...e1f 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Er jo bedre å holde seg hjemme om man er syk enn å smitte andre? Har man nyoppståtte luftveissymptomer er jo rådet fra FHI at man skal holde seg hjemme. Jeg blir mer irritert på kolleger som drar med seg smitte på jobb. Anonymkode: 72a19...ef3 20 1 6
Drizzt Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Føler meg slem, men samboeren min er SÅ OFTE syk. Enten er det noe magegreier, bihulebetennelse, han føler seg "uggen" osv osv. ER SÅ LEI. Vi har ikke barn eller noe sånn, så går egentlig ikke utover andre enn han. Men jeg kjenner jeg mister litt respekten for han når han tar egenmeldingsdager såpass ofte som det har vært siste året... Han har en jobb hvor man må være veldig skjerpa, ellers kan det være store konsekvenser, men LIKEVEL. Selv går jeg på jobb med hodepine, forkjølelse, magevondt. "Uggen" er jeg ofte. Sukk!! Skal jeg bare prøve å slutte å irritere meg? Er jo ingen andre enn hans eget problem...Merker at jeg blir mer opptatt av om jobben hans synes det er vel mye sykdom, enn å faktisk bry meg om hvordan han har det... Anonymkode: 36941...380 Det er veldig bra dere ikke har barn. Tenk så mye ansvar du vil få når han så ofte er utilgjengelig. Det kan hende han har en underliggende sykdom som forårsaker dårlig immunforsvar slik at han ofte er plaget av noe. Men dette bør isåfall utredes grundig hos lege. Jeg tror ikke jeg ville orket å stifte familie med en slik mann. Det blir for mye på meg å dra lasset alene. 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Føler meg slem, men samboeren min er SÅ OFTE syk. Enten er det noe magegreier, bihulebetennelse, han føler seg "uggen" osv osv. ER SÅ LEI. Vi har ikke barn eller noe sånn, så går egentlig ikke utover andre enn han. Men jeg kjenner jeg mister litt respekten for han når han tar egenmeldingsdager såpass ofte som det har vært siste året... Han har en jobb hvor man må være veldig skjerpa, ellers kan det være store konsekvenser, men LIKEVEL. Selv går jeg på jobb med hodepine, forkjølelse, magevondt. "Uggen" er jeg ofte. Sukk!! Skal jeg bare prøve å slutte å irritere meg? Er jo ingen andre enn hans eget problem...Merker at jeg blir mer opptatt av om jobben hans synes det er vel mye sykdom, enn å faktisk bry meg om hvordan han har det... Anonymkode: 36941...380 Hvilken type jobb har du da? Har du en jobb hvor man må være "på" hele tiden? Jeg jobber som lærer med lite pauser, og et enormt kjør hele dagen. I denne type jobb er det vanskelig å ha magesmerter, bihulebetennelse osv. i tillegg til alt annet. Hadde jeg satt på et kontor store deler av dagen hvor jeg kunne drikke te, sitte i en behagelig stilling osv. Hadde nok terskelen for å være hjemme vært høyere. Anonymkode: c494a...283 6 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler meg slem, men samboeren min er SÅ OFTE syk. Enten er det noe magegreier, bihulebetennelse, han føler seg "uggen" osv osv. ER SÅ LEI. Vi har ikke barn eller noe sånn, så går egentlig ikke utover andre enn han. Men jeg kjenner jeg mister litt respekten for han når han tar egenmeldingsdager såpass ofte som det har vært siste året... Han har en jobb hvor man må være veldig skjerpa, ellers kan det være store konsekvenser, men LIKEVEL. Selv går jeg på jobb med hodepine, forkjølelse, magevondt. "Uggen" er jeg ofte. Sukk!! Skal jeg bare prøve å slutte å irritere meg? Er jo ingen andre enn hans eget problem...Merker at jeg blir mer opptatt av om jobben hans synes det er vel mye sykdom, enn å faktisk bry meg om hvordan han har det... Anonymkode: 36941...380 Man skal ikke gå syk på jobb. Og særlig ikke i en jobb som hans, som krever mye konsentrasjon. Hvis dere begge er mye syke, er det på tide at begge tar en tur til legen. Ellers ender det med et smell, og særlig for deg som presser deg i jobb til stadighet. Anonymkode: b8566...f0e 12
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Støtter deg helt og fullt. Egenmeldinger burde være uten lønn. Anonymkode: f9c1e...e1f Er skikkelig vanskelig. Kommer ikke til å ende forholdet pga dette, er altfor mye annet bra og vi har vært sammen lenge. mEN JEG KJENNER DET GNAGER. Ikke går det an å prate med han om det heller, da blir han lei seg Anonymkode: 36941...380
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke går det an å prate med han om det heller, da blir han lei seg Anonymkode: 36941...380 Hvis min kjæreste hadde begynt å legge seg opp i mine egenmeldinger - som er mellom jobben, meg og evt legen - ville jeg sagt takk og farvel. Det hadde vært langt over streken for meg. Og det sier jeg selv om jeg så å si aldri tar ut egenmeldinger og ikke har vært sykemeldt på år og dag. Det vitner om ei holdning til sykdom som ikke er det jeg ser etter i en kjæreste. Jeg ville blitt forbanna, da, ikke lei meg. Det ville vært bare helt uaktuelt. Anonymkode: b8566...f0e 20
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Føler meg slem, men samboeren min er SÅ OFTE syk. Enten er det noe magegreier, bihulebetennelse, han føler seg "uggen" osv osv. ER SÅ LEI. Vi har ikke barn eller noe sånn, så går egentlig ikke utover andre enn han. Men jeg kjenner jeg mister litt respekten for han når han tar egenmeldingsdager såpass ofte som det har vært siste året... Han har en jobb hvor man må være veldig skjerpa, ellers kan det være store konsekvenser, men LIKEVEL. Selv går jeg på jobb med hodepine, forkjølelse, magevondt. "Uggen" er jeg ofte. Sukk!! Skal jeg bare prøve å slutte å irritere meg? Er jo ingen andre enn hans eget problem...Merker at jeg blir mer opptatt av om jobben hans synes det er vel mye sykdom, enn å faktisk bry meg om hvordan han har det... Anonymkode: 36941...380 Jobber han tett på andre mennesker? Var aldri syk før fikk barn, men da fikk vi plutselig alt. Er vel også en begrensning på hvor mange egenmeldinger man kan ta og litt hodepine/magevondt må man tåle. Er man derimot smittsom bør man holde seg hjemme. Anonymkode: 72a19...ef3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man skal ikke gå syk på jobb. Og særlig ikke i en jobb som hans, som krever mye konsentrasjon. Hvis dere begge er mye syke, er det på tide at begge tar en tur til legen. Ellers ender det med et smell, og særlig for deg som presser deg i jobb til stadighet. Anonymkode: b8566...f0e Det kommer jo helt an på hvor syk man er. Man skal ikke holde seg hjemme for hver minste ting. Ts er åpenbart ikke mye syk, iallfall ikke så syk at hun må holde seg borte fra jobb. Noen legger seg jo ned ved hver minste tegn ved sykdom, og en sånn mann hadde jeg ikke orket å holde ut med. Da hadde jeg også blitt litt lei. Men det går jo som ts skriver, bare utover han nå. Men jeg hadde iallfall ikke orket å stifte familie med en sånn som han. Anonymkode: 6cadf...a56
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Trives han i jobben? Var sammen med en som alltid var syk, viste seg at han ikke var syk men trivdes ikke i jobben sin. Om han er ofte syk så burde han dra til legen og se om det kan være noe underliggende. Anonymkode: 92ce4...7f1 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Jeg jobber også med et par sånne mannfolk. Det er egenmelding annenhver uke og de er syke stakkars. Eksen min er helt lik, han blir så syk og stakkarslig av den minste ting. Jeg tror enkelte har veldig lett for å være mye sykere enn de egentlig er. Jeg kjenner ingen damer som er sånn. Anonymkode: b2879...6fa 2
tussi680 Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Jaha? Og så da? Det går an å støtte han på veien, få han til en ordentlig undersøkelse da vel! Synes det er så altfor lettvint om noen skulle oppdage litt motstand i samlivet for tida, det finnes da nok av de som har det verre i forhold enn deg. Bedre å hjelpe og støtte i stedet for å flykte. Lurer på hvordan du ville reagert jeg, om vi snur litt på flisa? Han sier takk for seg, fordi han ikke gidder å støtte opp om deg? Hva ville du følt? Nei, støtt hverandre - det kommer bedre tider. 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 Støtter deg fullt!! Bare min er jo ikke syk engang! Syter seg for den minste ting og tror han også er syk når ungene er syke. "åååh, kan du kjenne på panna mi" Det klikker for meg! Anonymkode: 30351...d65 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kommer jo helt an på hvor syk man er. Man skal ikke holde seg hjemme for hver minste ting. Ts er åpenbart ikke mye syk, iallfall ikke så syk at hun må holde seg borte fra jobb. Noen legger seg jo ned ved hver minste tegn ved sykdom, og en sånn mann hadde jeg ikke orket å holde ut med. Da hadde jeg også blitt litt lei. Men det går jo som ts skriver, bare utover han nå. Men jeg hadde iallfall ikke orket å stifte familie med en sånn som han. Anonymkode: 6cadf...a56 Ts beskriver at mannen er så mye borte fra jobb at det er irriterende for henne. Hun misliker at han tar ut egenmeldinger, til tross for at hun ikke bestrider at han er syk. Hun mener seg bedre egnet enn ham selv og jobben, til å avgjøre hvorvidt han skal gå på jobb. Det er litt mystisk hvor ts sin kompetansen kommer fra, da de tydeligvis ikke deler jobb. Anonymkode: b8566...f0e 9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 Send han til legen med krav om full helsesjekk. Noe er tydeligvis galt. Anonymkode: 91296...6e1 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 Stakkars deg om du får barn med denne fyren Anonymkode: 5d450...6ef 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Da er det på tide at du går videre TS. Np er du skadelig for forholdet rett og slett. Har man ikke hjerterom for en syk partner har man ingenting i forholdet å gjøre. Min har hvert syk i 1 år nå av og på pga korona. For andre er han bare lettere forkjøla. Men for han er kroppen nå så sliten av all sykdom at selv en enkel forkjølelse eller hodepine er helt grusomt for han. Har du mista sympati i forholdet så kom deg vekk. Anonymkode: 9b6fa...45b 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis min kjæreste hadde begynt å legge seg opp i mine egenmeldinger - som er mellom jobben, meg og evt legen - ville jeg sagt takk og farvel. Det hadde vært langt over streken for meg. Og det sier jeg selv om jeg så å si aldri tar ut egenmeldinger og ikke har vært sykemeldt på år og dag. Det vitner om ei holdning til sykdom som ikke er det jeg ser etter i en kjæreste. Jeg ville blitt forbanna, da, ikke lei meg. Det ville vært bare helt uaktuelt. Anonymkode: b8566...f0e Om kjæresten din tar ut egenmeldinger flere ganger i halvåret, sutrer for alt og ingenting, så hadde du kanskje reagert på innstillingen hans? Hadde selv vært flau om jeg bodde sammen med en som stadig vekk var hjemme fra jobb, bare fordi han var litt "uggen" i formen. En ting er om han står over en ferskvaredisk og drar snørra, men noen ganger må man faktisk karre seg på jobb. Anonymkode: 9a9d9...873 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler meg slem, men samboeren min er SÅ OFTE syk. Enten er det noe magegreier, bihulebetennelse, han føler seg "uggen" osv osv. ER SÅ LEI. Vi har ikke barn eller noe sånn, så går egentlig ikke utover andre enn han. Men jeg kjenner jeg mister litt respekten for han når han tar egenmeldingsdager såpass ofte som det har vært siste året... Han har en jobb hvor man må være veldig skjerpa, ellers kan det være store konsekvenser, men LIKEVEL. Selv går jeg på jobb med hodepine, forkjølelse, magevondt. "Uggen" er jeg ofte. Sukk!! Skal jeg bare prøve å slutte å irritere meg? Er jo ingen andre enn hans eget problem...Merker at jeg blir mer opptatt av om jobben hans synes det er vel mye sykdom, enn å faktisk bry meg om hvordan han har det... Anonymkode: 36941...380 Så uempatisk du er. Jeg pådrar meg sykdom enten fullverdig eller bare litt, utrolig kjapt. Og dette går rett på luftveiene og mandlene mine, skal operere de nå - så håper det blir bedre. For har slitt med dette siden jeg var 15 år, man kan da ingenting for dette selv. Det handler om immunforsvar og hvor fort kroppen pådrar seg diverse ting. Anonymkode: ee3ed...00d 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå