Gå til innhold

"undersøkelse":Hva slags bil(evt kjøretøy) har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Syns det er litt morsomt å høre hva slags biler folk har, og samtidig høre om folk mener fremkomstmiddelet man har sier noen om personligheten.

Får begynne med meg da:

Land Cruiser

Jeg liker å være ute i naturen og f.eks. fiske og da er det greit med en bil som kan parkeres litt utenfor veier(ikke fordi jeg helst vil unngå å gå asså! ) og som har plass til div. utstyr. Derfor mener jeg at ihvertfall bilen vår reflekterer litt av oss.

Har også en scooter, og det er fordi jeg ikke har lappen på bil, selv om jeg burde hatt det for lenge siden ;)

hva med deg?

Endret av adelheid
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har en VW Passat sedan. Om den sier noe om personligheten vår vet jeg ikke. Den sier i allefall at vi liker VW (hadde Golf før), ønsket oss en bil med litt mer plass, den skulle være en sedan (kan ikke fordra stasjonsvogner), den er svært behagelig å kjøre og vi likte utseendet. Vi bor i Oslo og kjører mest her i byen, bortsett fra et par årlige turer til og fra Stavanger.

Endret av Arkana
Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Vi har to biler. Samboeren min kjører en Nissan X-trail fordi hun er flink på alle fire og har plass til et lite utstyr.

Jeg kjører en liten stasjonsvogn (Renault Megane) fordi det ikke er størrelsen det kommer an på.

Skrevet

hehe ;) morsom du

Gjest Embla s
Skrevet

Har en velutstyrt, stor stasjonsvogn med kraftig motor. Den er sikker og komfortabel og en drøm å kjøre. Den er min fordi jeg fikk et veldig godt tilbud på den, og reflekterer ikke annet enn det.

Har også en liten bil med liten motor og lite ekstrautstyr. Den er et rimelig og ok framkomstmiddel som duger til det den skal, og reflekterer vel egentlig ikke så mye ;)

Skrevet

Kjører en lite Neon, kjapp på gassen og stilig å se på... men jeg tror den dør snart - jeg er nemlig en bildødare (min gamle mekaniker kalte meg det for mange år og tre biler siden)

Hvorfor jeg har den bilen? Fordi Huyndaien som jeg egentlig skulle ha var solgt da jeg kom til butikken. Og selgeren viste meg denne søte lille saken...

Er ikke så opptatt av bil - den skal bare frakte meg dit jeg vil uten problemer og uten et bensinforbruk på flynivå.

Skrevet

Toyota Corolla. bare 1,3L men det er like greit. Hadde jeg hatt sterkere bil hadde jeg enten mista lappen for lengst, eller kjørt meg ihjel. Trenger verken større eller bedre bil nå. Den går og går, og starter selv om det er 20 minus ute.

Skrevet

Jeg kjører rundt i en Skoda Fabia Stasjonsvogn.

Hva den sier om meg? Ikke så mye igrunn. Eller, kanskje at jeg er prisbevist og det er viktig for meg at ting er praktisk.

Da vi kjøpte oss bil var pris selvsagt viktig. Ved å kjøpe en Skoda (som hvertfall fra tidligere gjerne har et litt "belastet" navn, noe som gjør at den fortastt er billigere enn andre tilsvarende biler. Men nå er det VW som lager motoren, så jeg er ikke skeptisk til kvaliteten) At jeg skulle kjøpe en stasjonsvogn hadde jeg aldri trodd - men jeg synes denne er liten og snerten. Og sedan utgaven hadde så latterlig lite bagasjerom. Så av praktiske årsaker ble det altså en stasjonsvogn.

Skrevet

Toyota er tingen vettu ;):klappe:

Skrevet

Kjører DBS Kombi Lux fra 70-tallet. Det dere kan lese ut av det er at jeg er miljøbevisst, prisbevisst, liker å spare tid her i Oslo (slipper å finne parkeringsplass) og liker å holde meg i form. Dessuten er jeg opptatt av sikkerhet i trafikken, og føler jeg får mye bedre overblikk i trafikken ved å sykle på en sykkel der sittestillingen er mer oppreist enn en offroad-sykkel.

Har imidlertid lyst på bil når jeg flytter litt ut av byen. Har litt lyst på EL-bil, men har hørt at det ikke er så mye penger å spare på det og at det er andre ulemper. Tipper jeg ender opp med en Toyota, sikkert den minste modellen de har. Toyota har jo de mest fornøyde kundene i hele Norge (ifølge Norsk kundebarometer). Selv om jeg synes Ford Ka har finere design, så må man velge bil med fornuften synes nå jeg. Og så ser jeg ikke poenget å ha en bil med masse hestekrefter når man bare skal kjørei bytrafikk med lav fartsgrense.

Skrevet

Har imidlertid lyst på bil når jeg flytter litt ut av byen. Har litt lyst på EL-bil, men har hørt at det ikke er så mye penger å spare på det og at det er andre ulemper. Tipper jeg ender opp med en Toyota, sikkert den minste modellen de har. .

Da bør du gå for en Prius da vettu:) Både miljøvennlig og fornuftig:) er jo litt el.bil og litt bensindrevet. Den lader seg mens du kjører, så du har ikke el-bilens bakdeler :)

Skrevet

Vi har en BMW 325i coupe. Mannens leketøy, men jeg kommer meg da frem i den så jeg klager ikke...

Vi skal kjøpe ny bil på nyåret, hvilken har vi ikke helt bestemt oss for ennå. Mitt krav er at den skal være større, så får han bare styre ;)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg har en gammel, hvit kassebil. Nissan King Van 82-modell. Men for tiden står den, for den ble ikke godkjent i siste eu-kontrollen pga at den mangler støtfangere både foran og bak. Jeg har en bekjent som har lovet å fikse det, så jeg håper at det ikke vil ta alt for lang tid før bilen er kjørbar igjen.

Skrevet (endret)

Svart Toyota Rav4

Har også lyst på Land Cruiser, men den er alt for dyr.

Og har lyst på Prius etter hvert :)

Endret av Pimbila
Gjest Principessa
Skrevet

kjører honda civic, og det funker det! :tommel:

Skrevet

Jeg har en sølvgrå Merida 21girs sykkel ;)

Om det sier noe om personligheten? Tja, at jeg er sprek og klarer meg uten bil? :ler:

Skrevet

mitt fremkomstmiddel er mine føtter.

Hva sier det om meg? Tja, at jeg er treig og umotivert som ikke har fått lappen. Samtidig er jeg sprek :)

Bil har vi, en renault laguna tror jeg den heter.

Skrevet

Jeg har en liten Mitsubishi Colt. Den sier nok ingenting om personligheten min. Jeg fikk kjøpt den rimelig. Må si at bilen irriterer meg litt for det er så liten bagasjeplass + at det bare er to dører. Så jeg drømmer om en ny, større og ikke minst stiligere bil! :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Har en SUzuki Vitara 2000-modell. To-seter.

Vet ikke om den sier så mye om meg (oss) annet enn at jeg liker Suzuki, og liker firhjulstrekkere og liker å sitte litt høyt når jeg kjører.

Men har egentlig lyst å bytte den inn om ikke så lenge - vil ha en nyere bil, og ha mulighet til å ha med flere mennesker i bilen (- men det er jo kjempestor bagasjeplass da, når det bare er to seter da) Det blir nok en suzuki modell da og.

Skrevet (endret)

Kan ikke skrive hva slags bil jeg har, siden det ville være omtrent jevngodt med å legge ut fullt navn og adresse ;) . Jeg kan si så mye som at den er liten, svart og godt over gjennomsnittet motorisert.

Den er m.a.o. svært uvanlig og den sier ganske mye om meg; Godt over middels bilinteressert (I hvert fall til kvinne å være), ikke redd for å ta sjanser og kanskje generelt litt ukonvensjonell.

Traff bl.a. min kjære (Som selvfølgelig er bilmekaniker :ler: ) p.g.a. bilen, så alt i alt har den i stor grad faktisk preget livet mitt :overrasket:

Endret av Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...