AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Er det mulig? Noen med personlige erfaringer? Jeg var kvalm absolutt hele første svangerskap og vet ikke om jeg tørr bli gravid igjen da jeg jo nå har et barn fra før å ta meg av. Anonymkode: 0755f...2d8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Er det annen far er det større sannsynlighet for at du slipper andre svangerskap har jeg hørt. Jeg har hatt hyperemesis i begge mine. Ble gravid med nr. 2 da babyen var 9 mnd. Det var helt bevisst for hadde ikke klart og hatt noe eldre barn i den perioden. Når de er så små blir de ikke så preget og krever ikke så mye mer enn at jeg sitter/ligger på gulvet med de. Som passa perfekt for meg. Hyperemesis med andre var mye lettere. Jeg startet med medisiner så fort jeg kjente noe (som var samtidig som det så vidt syntes at jeg var gravid på test). Vil virkelig anbefale og kaste seg i det om du vet du skal ha en til. Hadde aldri turt nå, nå er barna 5 og 6 og trenger meg som mamma på en helt annen måte jeg ikke hadde klart. Anonymkode: 94ab6...6ee
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Jeg hadde kun med første. Vanlig kvalm med andre bare. Anonymkode: a6c35...d2f
Jessic_a Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Hadde med første og fjerde. Samme far alle fire.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det annen far er det større sannsynlighet for at du slipper andre svangerskap har jeg hørt. Jeg har hatt hyperemesis i begge mine. Ble gravid med nr. 2 da babyen var 9 mnd. Det var helt bevisst for hadde ikke klart og hatt noe eldre barn i den perioden. Når de er så små blir de ikke så preget og krever ikke så mye mer enn at jeg sitter/ligger på gulvet med de. Som passa perfekt for meg. Hyperemesis med andre var mye lettere. Jeg startet med medisiner så fort jeg kjente noe (som var samtidig som det så vidt syntes at jeg var gravid på test). Vil virkelig anbefale og kaste seg i det om du vet du skal ha en til. Hadde aldri turt nå, nå er barna 5 og 6 og trenger meg som mamma på en helt annen måte jeg ikke hadde klart. Anonymkode: 94ab6...6ee AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde kun med første. Vanlig kvalm med andre bare. Anonymkode: a6c35...d2f Jessic_a skrev (10 minutter siden): Hadde med første og fjerde. Samme far alle fire. Har kjønn noe å si her, har lest man blir kvalmere med jente? Anonymkode: 0755f...2d8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det annen far er det større sannsynlighet for at du slipper andre svangerskap har jeg hørt. Jeg har hatt hyperemesis i begge mine. Ble gravid med nr. 2 da babyen var 9 mnd. Det var helt bevisst for hadde ikke klart og hatt noe eldre barn i den perioden. Når de er så små blir de ikke så preget og krever ikke så mye mer enn at jeg sitter/ligger på gulvet med de. Som passa perfekt for meg. Hyperemesis med andre var mye lettere. Jeg startet med medisiner så fort jeg kjente noe (som var samtidig som det så vidt syntes at jeg var gravid på test). Vil virkelig anbefale og kaste seg i det om du vet du skal ha en til. Hadde aldri turt nå, nå er barna 5 og 6 og trenger meg som mamma på en helt annen måte jeg ikke hadde klart. Anonymkode: 94ab6...6ee Hmm okey, slev kjenner jeg meg ikke igjen her, min på 9 mnd trenger meg konstant, vil kommunisere, underholdes og bæres kontinuerlig. Sover kun 20 min om gangen og nekter alt annet enn samsoving. Det hadde bare ikke gått med hyperemesis 😅 Anonymkode: 0755f...2d8
Jessic_a Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har kjønn noe å si her, har lest man blir kvalmere med jente? Anonymkode: 0755f...2d8 Ikke for min del. Det var like ille med jenta som med gutten 😫 Begge tilfellene måtte jeg ligge på sykehus
Million Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 (endret) Moren min har født fire barn. Hun spydde hele tredje svangerskap, men ikke i nummer en, to og fire. Uvisst hvorfor. Sånn er det bare. Helt tilfeldig virker det som. Hormoner som arter seg forskjellig fra gang til gang? PS! Alle svangerskap med samme far til barna. Endret 13. november 2022 av Million
Anonym6789 Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Jeg har to gutter med samme far, kun hyperemesis i første svangerskap
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde kun med første. Vanlig kvalm med andre bare. Anonymkode: a6c35...d2f Og første var gutt, var mye mindre kvalm med jenta. Anonymkode: a6c35...d2f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 På Helsenorges sider om alvorlig svangerskapskvalme står det at ca. 15 av 100 som har hatt hyperemesis vil få det igjen i påfølgende svangerskap. Så det sjansen for å få det er betydelig større om en har hatt det før, men flertallet slipper. https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/alvorlig-svangerskapskvalme/ Jeg hadde hyperemesis i første svangerskap. Gang nr. to hadde jeg noen uker med kraftig kvalme og daglig oppkast i første trimester, men det ble aldri så alvorlig. Det var noe helt annet enn i første svangerskap og helt til å leve med. Jeg fikk jente begge ganger. Anonymkode: acc5a...435
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har kjønn noe å si her, har lest man blir kvalmere med jente? Anonymkode: 0755f...2d8 Har gutt og jente og gravid med jente og har hyperemesis med alle 3. Anonymkode: 2d4bb...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 jeg hadde det i alle 5,men verst med tvillingene og han yngste,mens de 2 i midten gikk det bedre Anonymkode: 2bc62...d2a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg hadde det i alle 5,men verst med tvillingene og han yngste,mens de 2 i midten gikk det bedre Anonymkode: 2bc62...d2a Hvordan klarer du å ta deg av de andre barna da? Var du ikke sengeliggende? Var selv det så lurer. Anonymkode: 0755f...2d8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvordan klarer du å ta deg av de andre barna da? Var du ikke sengeliggende? Var selv det så lurer. Anonymkode: 0755f...2d8 Ikke meg du spør, men venter nr 3 og ble medisinert fra start slik at det blir mer levelig samtidig som jeg er sykmeldt og hviler hele dagen. Har på den måten unngått like mange sykehusinnleggelser. Far gjør i tillegg så og si alt med både heim og unger. Mye av kvalitetstiden med barna skjer også ved sittestillende aktiviteter. Feks lekser med største og lese bok, kose ryggen og sitte på fanget med yngste. Anonymkode: 2d4bb...6cb
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ikke meg du spør, men venter nr 3 og ble medisinert fra start slik at det blir mer levelig samtidig som jeg er sykmeldt og hviler hele dagen. Har på den måten unngått like mange sykehusinnleggelser. Far gjør i tillegg så og si alt med både heim og unger. Mye av kvalitetstiden med barna skjer også ved sittestillende aktiviteter. Feks lekser med største og lese bok, kose ryggen og sitte på fanget med yngste. Anonymkode: 2d4bb...6cb Jeg skjønner, kanskje jeg ikke fikk gode nok medisiner. Sluttet å kaste opp, men var ekstrem kvalme hele tiden og alle lyder, bevegelser og luktet var uutholdelig, så måtte isolere meg på et mørkt rom fra alt og alle. Det var 9 tunge og triste måneder😢 Anonymkode: 0755f...2d8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg skjønner, kanskje jeg ikke fikk gode nok medisiner. Sluttet å kaste opp, men var ekstrem kvalme hele tiden og alle lyder, bevegelser og luktet var uutholdelig, så måtte isolere meg på et mørkt rom fra alt og alle. Det var 9 tunge og triste måneder😢 Anonymkode: 0755f...2d8 Jeg hadde det slik på afipran og phenergan. Går nå på zofran og phenergan og er fortsatt kvalm hver dag men ikke slik det var i forrige svangerskap. Kaster ikke opp pga medisinenen. Sist fikk jeg ikke zofran og hadde det helt grusomt. Nå har jeg det bare ille i perioder og kjipt ellers, tåler ikke anstrengelser. Bedre enn ingenting 😬 Anonymkode: 2d4bb...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): På Helsenorges sider om alvorlig svangerskapskvalme står det at ca. 15 av 100 som har hatt hyperemesis vil få det igjen i påfølgende svangerskap. Så det sjansen for å få det er betydelig større om en har hatt det før, men flertallet slipper. https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/alvorlig-svangerskapskvalme/ Jeg hadde hyperemesis i første svangerskap. Gang nr. to hadde jeg noen uker med kraftig kvalme og daglig oppkast i første trimester, men det ble aldri så alvorlig. Det var noe helt annet enn i første svangerskap og helt til å leve med. Jeg fikk jente begge ganger. Anonymkode: acc5a...435 Men er ikke sannsynligheten statistisk sett større for at jeg ikke får det igjen da? Anonymkode: 0755f...2d8
Thessaly Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 Hadde hyperemesis med kun nummer en, med nummer to var jeg kun småkvalm i perioder av dagen de første ukene, og jeg skjønte plutselig poenget med de hersens tørre kjeksene alle foreslo med nummer en. Nummer tre føltes som konstant fyllesyk det første trimesteret, men fremdeles «a walk in the park» i forhold til svangerskap en. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 Hadde hyperemesis med nr 1 og 3 (gutter), var innlagt og fikk medisiner som holdt det i sjakk. Med nr 2 som var jente var jeg bare litt sånn småuggen innimellom frem til uke 12 ish, men aldri skikkelig kvalme eller oppkast. Alle barna er med samme far. Anonymkode: 2aae0...c90 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå