AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Jeg har vært sammen med kjæresten i 2 år. Vi er godt oppi 30 årene og har greie jobber begge to men han tjener en del mer. Noen måneder nesten dobbelt så mye. Føler nå han er litt kjip. Han spanderer aldri på meg. Vi er ikke ofte ute å spiser men når vi gjør det har han aldri spandert. Vi deler alt likt selv om jeg kan spandere på han innimellom. Jeg har tatt opp at vi må tenke på pengebruken generelt da jeg ikke har råd til hans standard. Kan jo begynne med lik tankegang men det er ikke meg som person heller, men synes samtidig ikke det er rett sånn som det er nå. Hva er vanlig i et forhold? Anonymkode: 8c5da...cc1
Snedig Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Bor dere sammen da? Jeg tenker dette er en naturlig ting å ta opp før man flytter sammen. Hvordan skal vi styre økonomien slik at det blir levelig for begge to. Jeg hadde ikke forventet at en kjæreste jeg ikke bor med skal spandere noe som helst på meg.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Min oppfatning er slik: velger man å dele livet sammen, så velger man å dele alt - også økonomi. Men det forutsetter jo at man har noen kjøreregler for forbruk & slikt. Jeg har praktisert dette med min tidligere samboer og nå med mannen min. Jeg har aldri kranglet om penger med noen av dem. Og før noen drar sier golddigger siden jeg er kvinne, så kan jeg legge til det faktum at jeg har høyest inntekt. Anonymkode: 1621c...546
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Her har mannen min spandert mye gjennom årene, spesielt når jeg var student og han hadde jobb. For han var det en selvfølge. Jeg tilbydde meg å dele regningen hver gang, og iblant fikk jeg lov å betale spesielt om vi var et rimeligere sted. Syns det var greit, og såklart veldig snilt av han. Har dere ulikt forbruk må det tas hensyn til, han kan ikke forvente å gå på dyre restauranter om du ikke kan betale din del. Da må dere gå sjeldnere eller rimeligere steder. Anonymkode: 69214...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Vi deler 50/50 på alle faste utgifter (boliglån, strøm, SFO, forsikringer, mat etc), sparing.) Det vi sitter igjen med etter alle disse trekkene er personlig forbruk. Om vi en og annen sjelden gang er ute å spiser, så er det litt hip som hap hvem som betaler. Jeg vet ikke hvor mye samboeren min tjener. Kun «ballpark». Anonymkode: 45051...db7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå