AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Jeg spør fordi jeg har 2 i snitt i P matte, kommer matte kompetansen min til å hindre meg? Ser at det er en del som stryker matten på GLU, spesielt etter regjeringen fjernet den opprinnelig mattekravet. Noen med erfaring? Anonymkode: c74ab...1b6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg spør fordi jeg har 2 i snitt i P matte, kommer matte kompetansen min til å hindre meg? Ser at det er en del som stryker matten på GLU, spesielt etter regjeringen fjernet den opprinnelig mattekravet. Noen med erfaring? Anonymkode: c74ab...1b6 Er snittet på grunn av at du ikke har skjønt matematikk eller er det på grunn av andre ting (mobbing ol)? Kan du ta det opp som privatist? Anonymkode: 00fa3...59c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 For å undervise begynneropplæring og på mellomtrinnet må du har forståelsen rundt faget og hvorfor og hvordan matematikken henger sammen. Med 2 i P matematikk fra vgs peker det mot at denne forståelsen mangler. Anbefaler deg å ta det opp som privatist, mengdetrening også se undervisning fra andre på nett (vær kritisk til valg av underviser). Må du ha matematikk på GLU? Anonymkode: ed3b5...f7e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er snittet på grunn av at du ikke har skjønt matematikk eller er det på grunn av andre ting (mobbing ol)? Kan du ta det opp som privatist? Anonymkode: 00fa3...59c Det var fordi jeg hadde lite interesse for faget i vgs. Fant nettopp ut at jeg har 3 i snitt (1P+2P) , og ikke 2. Anonymkode: c74ab...1b6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: For å undervise begynneropplæring og på mellomtrinnet må du har forståelsen rundt faget og hvorfor og hvordan matematikken henger sammen. Med 2 i P matematikk fra vgs peker det mot at denne forståelsen mangler. Anbefaler deg å ta det opp som privatist, mengdetrening også se undervisning fra andre på nett (vær kritisk til valg av underviser). Må du ha matematikk på GLU? Anonymkode: ed3b5...f7e Fant ut at jeg har 3 i snitt og ikke 2. Men ja, jeg må ha matematikk på GLU fordi det er obligatorisk på GLU 1-7. Anonymkode: c74ab...1b6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Skal du bli lærer, uansett fag, bør du lære deg å luke ut særskrivingsfeil... Anonymkode: 95454...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Nja. Nå går jeg 5-10 og har ikke matte. Har derimot hørt at matte var svært vanskelig for de som kun hadde P (og dette var mens mattekravet sto, så de hadde minst 4 i matte). Tenker selv at det er lurt for deg å ta det opp eller rett og slett velge 5-10 da du ikke trenger matte der. Anonymkode: 15dd7...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå