AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Jeg skal flytte til en annen kommune, men er usikker på hva som skjer med tilskuddet jeg fikk her jeg bor. Er 100% ufør og restbeløpet er 100 000 nå. Må jeg betale tilbake? Skal kjøpe der jeg flytter. Er samme fylke. Anonymkode: 3cdab...89f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Nei det får du ikke med deg. Restbeløpet betales tilbake ved salg av leilighet. Du skal ha en konto hos Lindorff (de har nytt navn men jeg husker ikke hva) der det står hvor mye du har igjen på tilskuddet. De reduserer summen ca 5 % hvert år du bor i leiligheten du kjøpte med startlån og tilskudd. Skal du ha startlån og tilskudd på ny bolig må dette søkes om på nytt. Anonymkode: 215eb...020
Million Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei det får du ikke med deg. Restbeløpet betales tilbake ved salg av leilighet. Du skal ha en konto hos Lindorff (de har nytt navn men jeg husker ikke hva) der det står hvor mye du har igjen på tilskuddet. De reduserer summen ca 5 % hvert år du bor i leiligheten du kjøpte med startlån og tilskudd. Skal du ha startlån og tilskudd på ny bolig må dette søkes om på nytt. Anonymkode: 215eb...020 De heter Intrum nå
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det får du ikke med deg. Restbeløpet betales tilbake ved salg av leilighet. Du skal ha en konto hos Lindorff (de har nytt navn men jeg husker ikke hva) der det står hvor mye du har igjen på tilskuddet. De reduserer summen ca 5 % hvert år du bor i leiligheten du kjøpte med startlån og tilskudd. Skal du ha startlån og tilskudd på ny bolig må dette søkes om på nytt. Anonymkode: 215eb...020 Må man ha to år botid før man kan søke i husbanken gjennom kommunen? er det ikke bevilget mindre penger til dette fremover?🧐har sett noen prosjekter som er husbankfinansierte (uten at kommunen er involvert), men de er grisedyre😏Tenker maks 3,2 mill. Har mulighet for lån til nesten 5% rente (i dag), men husbanken har ca 2,4% flytende. Som lavtlønnet og syk er det kjempeforskjell🫣Uten at jeg kan spå rente-fremtiden så klart. Anonymkode: 3cdab...89f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå