Gå til innhold

Dere som har hatt vielse på rådhuset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem var deres vitner?

Hvor mange gjester var tilstede?

Hva slags antrekk hadde dere?

Hadde dere noen feiring etterpå?

Anonymkode: fc15d...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To kollegaer vi anser som venner. 

Ingen andre gjester. 

Jeg: hvit kjole fra H&M. Han: dress og slips. 

Fin middag med nærmeste familie. Stor fyllefest med venner. 

Var perfekt 😄❤️

Anonymkode: 0e898...07d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen stilte med vitner, ingen andre gjester enn barna våre. Han hadde dress og jeg en satengkjole fra hm. Rett på Bk etter vielsen etter ønske fra kidsa🙈

Anonymkode: c2957...7b6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var deres vitner? Et nært vennepar.  Ingen andre var til stede.  Jeg hadde knekort hvit kjole, mannen dress. Forloverne hadde dress og penkjole til knærne. Vi dro på restaurant sammen etterpå. Valgte å ikke ha noen annen feiring da vi hadde nyfødt baby samtidig. 

Anonymkode: 508a5...269

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte familiemedlemmer som vitner

Tror vi hadde ca 20 personer tilstede, familie og venner

Brudekjole og dress

Gikk ut og spiste med familiene våre etter vielsen. Fest dagen etter. Ganske avslappet feiring, ingen bordkort, taler, osv. Mingling, vin og mat 

Anonymkode: 6c903...516

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne og hans venn/kollega var vitner. Hadde ca 12 gjester. Lyseblå penkjole jeg hadde kjøpt brukt, han hadde blå dress. Helt tilfeldig hadde alle(!) gjestene blå dresser og kjoler i ulike blånyanser. Spiste sammen på en restaurant etter vielsen. Deretter sendte vi barna med hver sin gjest og kjæledyr med andre gjester avtalt på forhånd og sov en natt på hotell. Var en fin dag!

Anonymkode: 98195...0d1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes utrolig deilig ut å gifte seg uten noe dikkedarer. Bare ha med ut ungene og forlovere/vitner på rådhuset, sende ungene hjem med besteforeldre, ut å spise med forloverne og så ei runde til med restaurant og familien dagen etterpå 🤩 Hadde ikke trengt å sove på hotell en gang, det ville jeg faktisk foretrukket å la være!

Anonymkode: 17a50...f7d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ca. femten. Nærmeste familie. Vi har et søsken hver, og hadde disse som vitner. Vielse lørdag formiddag og ut og spise en god lunsj etterpå. På kvelden hadde vi uformell vennefest på et utested, hvor vi spanderte pizza og en del drikke, uten noe særlig opplegg. 
Mannen min hadde dress og jeg hadde en hvit penkjole som kostet 500 kr på Zalando.

Anonymkode: 2633b...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvem var deres vitner?

Våre beste venner

Ingen, bare oss, vitnene og dommeren (dette var i hine hårde på tinghuset)

Han hadde dress, jeg hadde sommerkjole

Vi fire spise på restaurant etterpå

Svar i sitat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en venn hver som vitne. Ingen gjester på tinghuset pga korona, men nesten hele familien vår kom og møtte oss på utsiden etter vielsen😊 Jeg gikk med bunad og han i dress. Spiste på en lokal restaurant etterpå med noen få 😀

Anonymkode: f02c0...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2022 at 10:21 AM, AnonymBruker said:

Hvem var deres vitner?

Forlovere var vitner for oss. Planen var å ha vielse i rådhuset med de nærmeste til stede, s fotografering, også middag og bryllupsfest med 80gjester. Rådhuset her har i utgangspunktet ikke plass til 80 inne i vielsesrommet, så planen var at de som ville være med, men ikke kom inn kunne stå utenfor å ta oss i mot. 

Pga koronarestriksjoner da vi giftet oss fikk kun forlovere være med inn. Vi hadde på dress og brudekjole og hadde middag med nærmeste familie rett etterpå. Men vi hadde selvfølgelig full bryllupsfest med 80 gjester som planlagt så fort det var lov med fest igjen :) Filmet vielsen og viste i bryllupsfesten.

Valgte rådhuset fordi vi ikke er kristne, ville jo uansett ha skikkelig bryllup med middag og fest 🥳🥳

Anonymkode: f6244...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 10.29):

Kommunen stilte med vitner, ingen andre gjester enn barna våre. Han hadde dress og jeg en satengkjole fra hm. Rett på Bk etter vielsen etter ønske fra kidsa🙈

Anonymkode: c2957...7b6

Hvordan fikk dere vitner fra kommunen?

Anonymkode: 0aaab...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan fikk dere vitner fra kommunen?

Anonymkode: 0aaab...03c

Da vi booket tid for vielse på nett kunne vi skrive inn eller huke av eller noe sånt for at rådhuset skulle ordne vitner :)Hvis ikke din kommune har noe sånt er det bare å sende en epost å spørre :) I verste fall bare spørre på vei inn.  Det jobber jo mange på et rådhus så det er alltids noen som kan stille. 

Anonymkode: f6244...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i planleggingsstadiet nå, og har ikke engang booket dato, så jeg svarer på framtidige spørsmål: Vitner blir de samme som forloverne våre.

Dette er den store nøtta, synes jeg. Vi blir trolig ca 25 personer pga maksgrensen på seremonirommet. Skulle ønske det var større slik at alle kan være med. Foruten nærmeste familie, som er selvsagte, vil vi be de andre inviterte gjestene melde sin interesse. Siden vi fremdeles planlegger vurderer vi andre alternativer, for eksempel vielse der selskapet skal være.

Antrekk: brudekjole og smoking.

Vi har bryllupsfest samme ettermiddag og kveld. 

Anonymkode: b06c0...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloverne våre var vitnene.

Nærmeste familie var tilstede.

Vi gikk i bunad.

Restaurant etterpå. Ville gjort akkurat det samme igjen :)

Anonymkode: 33c81...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 10 stk. Nærmeste familie og forlovere. Jeg hadde brudekjole og mannen dress. Vi gikk på hotel etterpå hvor resten av familien og venner ventet på oss. Hadde en fin bryllupsfest med ca 40 gjester.

Anonymkode: 870f6...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem var deres vitner?
Husker ikke hvem som var vitner. Måtte de skrive under på noe?

5 gjester. Kun nærmeste familie.

Jeg hadde en skjorte med en genser over. Hun hadde en veldig enkel svart kjole.

Ja, vi bestilte take-away hjem til oss. Rundt 10 gjester. 

Alt-i-alt en hyggelig opplevelse. Hadde det ikke vært for press fra familien så hadde vi gjort det uten vitner, uten gjester, og uten fest. Men følte vi måtte gjøre noe, bare så mamma og bestemor fikk tatt noen bilder.

Det eneste jeg angrer på er at vi ikke hadde skikkelig fyllefest med alle vennene våre til utpå morgenkvisten. Vurderer å gifte oss på nytt bare for å gjøre det. Det er jo det som er hele poenget med bryllup, spør du meg.

Anonymkode: a6ee7...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var deres vitner?
Venninne og mannen hennes.

Kun vitnene var tilstede på rådhuset.

Enkel beige/grå kjole. Mannen grå dress.

6 vennepar til brunch på restaurant. Feiringen var over kl. 15. Hjem til barn og taco. Så fin dag.

Ser for meg å invitere alle venner til en stor fest hjemme om ett år eller to når hus er ferdig renovert og jeg ikke er gravid. 

Anonymkode: 4a895...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 10.21):

Hvem var deres vitner?

De som jobbet der.

Ingen.

Litt pyntet.

Nei. 

Anonymkode: 49f14...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fremmed fra humanetisk og mannens frisør stilte opp 😅

Datteren min var med.

Blå kjole og dress.

Spiste lunsj etterpå med datteren, på kvelden hade hun barnevakt og vi spiste middag på Palmen og hade bryllupssvite-opplegg på Grand Hotell.

Anonymkode: e52f3...620

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...