Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite hjertesukk her. Jeg opplever kjæresten min som så slitsom noen ganger! Vi har begge barn fra før, og i barnefrie uker har vi det fantastisk sammen. Så kommer barneukene og han blir ordentlig masete. Vi møtes i blant da også, sender meldinger og ringes. En del av det er hyggelig, men det blir for mye. Den første kvelden vi er fra hverandre, kvelden jeg har overtatt barna og har fullt opp med dem kommer det meldinger som «Savner deg», «Savner du meg?», «Gleder meg til vi kan legge oss sammen igjen». Svarer jeg ikke tilsvarende blir han fortvilet. Men jeg savner ham ikke på fredag, når jeg har vært sammen med ham 24/7 til og med fredag morgen. Og jeg synes det er ubehagelig å føle meg tvunget til å si det samme tilbake, men det er ofte det letteste så det ikke skal bli enda flere meldinger. Jeg kan da umulig være den eneste som har det sånn?

Anonymkode: 1447e...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde opplevd det på samme måte hvis jeg var deg. Det hadde ikke føltes som et balansert forhold i det hele tatt, og det hadde bekymret meg at han ikke skjønte at dette var ugreit.

Anonymkode: 1668d...9af

Skrevet

"Takk for en deilig uke! Nå var det deilig å se ungene igjen, vi har jammen mye å ta igjen, så om du hører litt lite fra meg nå, så er det derfor ❤️ Jeg gleder meg til vi ses igjen på xxxdag. Kos deg med dine 😍"

Anonymkode: aaf3b...1bb

• Liker 4
Skrevet

Fortsettelse.

Jeg skjønner godt at du synes det er klengete. Er dette helt i starten av forholdet, så går det seg gjerne til?

Hva med venninner? Får du vært sosial utenom han? Viktig å ikke droppe alt annet når du får kjæreste. Og hvis du foreslår at du skal finne på noe med en venninne, og han blir så sur at du dropper det for husfredens skyld, så er det ikke greit!

Anonymkode: aaf3b...1bb

Skrevet

Er nok så vanlig at man har ulik behov for slik bekreftelse, og da blir det vel fort en ond sirkel.

Dere bør finne en felles nivå som gjør at begge har det greit med det. En start er å snakke om det, hvis dere klarer å gjøre det uten at det blir sårt og dumt.

"Kjære, du har nok et mer usikker tilknytningsmønster enn hva jeg har. Tror det kan ha noe med moren din å gjøre. Det gjør at du maser på at jeg skal bekrefte deg og vårt forhold de ukene vi har barna. Jeg som er mer trygg en deg, begynner nå å bli lei dette, så nå må du bedre deg og ikke være så usikker på relasjoner at du trenger bekreftelse hele tiden."

Vil nok ikke være en god inngang til en samtale som gir bedring. Hans behov er gale, dine er korrekte. Er ikke lurt å hverken tenke eller si i et forhold der man i ulike områder har ulike behov.

"Elskeling, vi har nok litt ulike behov for å sende meldinger til hverandre. Vet at du blir glad hvis jeg gjør det, og jeg prøver å huske på det, men ibland kan det bli litt mye. Du vet at det ikke betyr at jeg ikke er glad i deg."

Er kanskje en bedre inngang. Eller så kan du tenke ut noe som passer deg, og som gjør at han maser mindre.

Har ikke fasitsvar hvordan dere skal få det til, men er dumt at dette skal gjøre ting surt for dere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et lite hjertesukk her. Jeg opplever kjæresten min som så slitsom noen ganger! Vi har begge barn fra før, og i barnefrie uker har vi det fantastisk sammen. Så kommer barneukene og han blir ordentlig masete. Vi møtes i blant da også, sender meldinger og ringes. En del av det er hyggelig, men det blir for mye. Den første kvelden vi er fra hverandre, kvelden jeg har overtatt barna og har fullt opp med dem kommer det meldinger som «Savner deg», «Savner du meg?», «Gleder meg til vi kan legge oss sammen igjen». Svarer jeg ikke tilsvarende blir han fortvilet. Men jeg savner ham ikke på fredag, når jeg har vært sammen med ham 24/7 til og med fredag morgen. Og jeg synes det er ubehagelig å føle meg tvunget til å si det samme tilbake, men det er ofte det letteste så det ikke skal bli enda flere meldinger. Jeg kan da umulig være den eneste som har det sånn?

Anonymkode: 1447e...506

Er det ikke bare å svare, "er fylt opp med ungegreier nå. Skal bli fint å ses igjen" ?

Anonymkode: 0343a...106

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Datet en som også holdt på noe i den dur allerede etter en måned. Jeg ble kvelt og det føltes unaturlig. 

Anonymkode: 5abf2...e98

Skrevet

Dere er jo bare ulike og er kanskje ikke verdens beste match. På samme måte som du syns det blir intens og klengete at han helst vil ha mest mulig tid og oppmerksomhet fra deg i barneuker også, så blir jo han sannsynlig lei seg av at han ikke blir overøst av kjærlighetserklæringer tilbake. Jeg ville vært litt skeptisk. Ikke fordi han krever mer oppmerksomhet enn du er komfortabel med å gi, men fordi menn som er intens, klengete og ønsker drive forhold raskt fremover ofte bare er desperat etter kjæreste der "følelsene" fort viser seg å ikke stikke særlig dypt.

Anonymkode: a7a89...9b3

• Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere er jo bare ulike og er kanskje ikke verdens beste match. På samme måte som du syns det blir intens og klengete at han helst vil ha mest mulig tid og oppmerksomhet fra deg i barneuker også, så blir jo han sannsynlig lei seg av at han ikke blir overøst av kjærlighetserklæringer tilbake. Jeg ville vært litt skeptisk. Ikke fordi han krever mer oppmerksomhet enn du er komfortabel med å gi, men fordi menn som er intens, klengete og ønsker drive forhold raskt fremover ofte bare er desperat etter kjæreste der "følelsene" fort viser seg å ikke stikke særlig dypt.

Anonymkode: a7a89...9b3

Enig

Anonymkode: 5abf2...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...