AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Er det bare meg som har en mann som alltid sover? Nå skal det sies at han har en jobb som innbærerer hardt fysisk arbeid, hvor arbeidsdagene er mellom 12-20timer (noen ganger mer) hver dag i en mnd i strekk. Så har han fri en mnd. Når han kommer hjem sover han masse. Langt ut på dag, og innimellom middagshvile i tillegg. Det jeg ikke liker er når vi er borte på overnattingsbesøk hos min familie f.eks, la oss si en uke etter hans hjemkomst, og jeg må mase han opp av sengen kl 10.00. Han kan sove til både 12 og 13.. Jeg synes det er forferdelig turnoff, og føler jeg bor med en unge når det er slik. Han er en fantastisk mann ellers, med veldig gode verdier og holdninger til livet. Men dette plager meg. Anonymkode: 1cd6a...34b 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Ja. Han er ex nå Anonymkode: 6d1ca...aae 3
Einus Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Kan det være at han har søvn-apnè ? Jeg har hatt pustestopp i mange år uten at jeg visste det, dette fordi jeg har levd alene i mange år. Min eks for mange år siden fortalte meg om pustestopp i løpet av natten. Ble oppfordret til å kontakte lege for å ta tak i dette. Har i dag pustemaskin, såkalt CPAP maskin. Også kalt sexdreper maskin. I dag har 100 % kvalitet søvn hele natten og våkner tidlig uthvilt og frisk. 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 1 minutt siden, Einus said: Kan det være at han har søvn-apnè ? Jeg har hatt pustestopp i mange år uten at jeg visste det, dette fordi jeg har levd alene i mange år. Min eks for mange år siden fortalte meg om pustestopp i løpet av natten. Ble oppfordret til å kontakte lege for å ta tak i dette. Har i dag pustemaskin, såkalt CPAP maskin. Også kalt sexdreper maskin. I dag har 100 % kvalitet søvn hele natten og våkner tidlig uthvilt og frisk. Har aldri merket noe selv at han stopper å puste om natten. Jeg sover dårlig selv og våkner mange ganger ila en natt. Han sover som en stein, og kan slumre telefonen i timesvis/ikke høre den i det heletatt. Så aner ikke hva dette kommer av. Har bedt han dra til lege, men det har han ikke gjort enda🙄 Ts Anonymkode: 1cd6a...34b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Ikke få barn med en slik Anonymkode: 89e3b...3eb 3
Embla Othea Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 La han få sove. Han er sikkert sliten. 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Jeg er sånn selv. Jeg kan sove til langt på dag. Hadde ikke orket å være sammen med noen som skulle kneble søvnbehovet mitt?? Jeg er en voksen person og når livet tillater at jeg ligger til 13-14 så kan jeg da vel få lov å gjøre det?? En mann som hadde begynt å skulle jage meg opp kl 10 hadde raskt blitt en eks. Og jeg hadde hvert fall ikkke blitt med på hytteturer! Nei da hadde jeg blitt hjemme og kunne sovet i fred 😂 Anonymkode: aa56e...b08 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 6 minutter siden, Embla Othea said: La han få sove. Han er sikkert sliten. Det tviler jeg ikke på i det heletatt. Men har han noe å stå opp til, så står han opp med engang han våkner av alarmen. Men sånn som nå, når vi er på besøk hos min bestemor, så har jeg prøvd å vekke han 3-4 ganger. Klokka er nå snart halv elleve, og han spurte om det var noe spesielt vi skulle. Jeg sa nei, men det er kanskje ikke behøvelig å sove hele dagen når vi er borte på besøk. Han sovnet igjen. Kjenner jeg er drittlei Anonymkode: 1cd6a...34b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er sånn selv. Jeg kan sove til langt på dag. Hadde ikke orket å være sammen med noen som skulle kneble søvnbehovet mitt?? Jeg er en voksen person og når livet tillater at jeg ligger til 13-14 så kan jeg da vel få lov å gjøre det?? En mann som hadde begynt å skulle jage meg opp kl 10 hadde raskt blitt en eks. Og jeg hadde hvert fall ikkke blitt med på hytteturer! Nei da hadde jeg blitt hjemme og kunne sovet i fred 😂 Anonymkode: aa56e...b08 Knebler ikke søvnbehovet hans. Evner du seriøst ikke med å stå opp i folkelig tid når du er borte på besøk? Er du gammel? Anonymkode: 1cd6a...34b 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Hva jobber du med, Ts? Siden du ikke har forståelse for hardt fysisk arbeid Anonymkode: 21f0c...0da 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tviler jeg ikke på i det heletatt. Men har han noe å stå opp til, så står han opp med engang han våkner av alarmen. Men sånn som nå, når vi er på besøk hos min bestemor, så har jeg prøvd å vekke han 3-4 ganger. Klokka er nå snart halv elleve, og han spurte om det var noe spesielt vi skulle. Jeg sa nei, men det er kanskje ikke behøvelig å sove hele dagen når vi er borte på besøk. Han sovnet igjen. Kjenner jeg er drittlei Anonymkode: 1cd6a...34b Hahaha jeg kjenner meg SÅ igjen!!! Har aldri forstått hvorfor jeg skulle måtte tvinge meg selv til å stå opp når vi ikke skal noen ting?? Hva o all verden er da poenget med å mase på mannen?? La Jan få sove! Hvis dere skal noe, si fra. Hvis dere ikke skal noe så er det jo ikke noe poeng for han å tvinge seg opp. Anonymkode: aa56e...b08 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Knebler ikke søvnbehovet hans. Evner du seriøst ikke med å stå opp i folkelig tid når du er borte på besøk? Er du gammel? Anonymkode: 1cd6a...34b Jeg er 35. Har alltid vært slik. Anonymkode: aa56e...b08 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 litt merkelig ting å klage over altså. hva med å ha litt mer forståelse for hvor slitsom jobb typen faktisk har? Anonymkode: 74e91...6ad 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 Er veldig sliten nå, så jeg leste overskriften din som "Mann som svever hele tiden. Turn-off" Det hadde vært langt verre; la ham sove videre - når kroppen trenger søvn, tar den igjen det tapte, så jeg forstår ham godt. Arbeidsdager 12-20 timer om dagen én måned i strekk er en vanvittig påkjenning for kroppen, og du må for all del ikke hindre ham i å sove - den utslitte kroppen hans trenger det. Forsøk å jobbe 12-20 timer om dagen én måned i strekk, og se hvordan du vil føle deg senere. Anonymkode: 162ad...291 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tviler jeg ikke på i det heletatt. Men har han noe å stå opp til, så står han opp med engang han våkner av alarmen. Men sånn som nå, når vi er på besøk hos min bestemor, så har jeg prøvd å vekke han 3-4 ganger. Klokka er nå snart halv elleve, og han spurte om det var noe spesielt vi skulle. Jeg sa nei, men det er kanskje ikke behøvelig å sove hele dagen når vi er borte på besøk. Han sovnet igjen. Kjenner jeg er drittlei Anonymkode: 1cd6a...34b Og halv elleve er jo fortsatt tidlig? Det er søndag. Jeg ligger også i seng enda. Står vel opp rundt 13. Anonymkode: aa56e...b08 6
Embla Othea Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tviler jeg ikke på i det heletatt. Men har han noe å stå opp til, så står han opp med engang han våkner av alarmen. Men sånn som nå, når vi er på besøk hos min bestemor, så har jeg prøvd å vekke han 3-4 ganger. Klokka er nå snart halv elleve, og han spurte om det var noe spesielt vi skulle. Jeg sa nei, men det er kanskje ikke behøvelig å sove hele dagen når vi er borte på besøk. Han sovnet igjen. Kjenner jeg er drittlei Anonymkode: 1cd6a...34b Det er ingen vits i å stå opp tidlig hvis man ikke skal noe spesielt. Som du sier: han står opp hvis han har noe å stå opp til. 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 Sover han så lenge i en hel mnd når han har friperiode? Eller er det snakk om de første dagene? Anonymkode: bbb04...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Hva jobber du med, Ts? Siden du ikke har forståelse for hardt fysisk arbeid Anonymkode: 21f0c...0da Jeg har en til tider hard fysisk jobb selv, men evner å bruke hodet når det trengs. Ligger ikke å purker meg til langt på dag når jeg er borte på besøk hos noen. Anonymkode: 1cd6a...34b 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 Stakkars mann. Hadde jeg vært han hadde jeg slått opp med ts for lengst. Kjeftende masekjerring som tror hun er mora mi? Nei takk! Anonymkode: 24f63...218 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sover han så lenge i en hel mnd når han har friperiode? Eller er det snakk om de første dagene? Anonymkode: bbb04...2b3 Nei, han jobber innimellom med noe annet når han er hjemme, så da står han selvfølgelig opp til vanlig tid😊 likeså om han har noe å ta seg til. Men de første dagene kan være ekstreme ja, og det har jeg selvfølgelig forståelse for. ts Anonymkode: 1cd6a...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå