Gå til innhold

Dere som har bor i Oslo med barn; deres ærlig mening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å bo i Oslo med barn. 
hører gjerne fra ulike sosioøkonomisk situasjoner ettersom det nok er ulikt å vokse opp i 3 Roms og enebolig. 
Vi bodde i Oslo før vi fikk barn og nå har vi ønsker om å flytte tilbake - blant annet grunnet jobb. Men så har vi to barn på 1 og 4 år. Syns ikke byen vi bor i nå gir noe spesielt men så vet vi hva vi har og ikke hva vi får. 

Anonymkode: 3d8b1...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble boende. Bor på 90 m2 innenfor Ring 2, men i et område med mye barn og litt bilfrie arealer. Har garasjeplass og godt med bodplass. Ikke heis, det har gått overraskende fint. 

Fint å kunne gå ut døren og ha eventyr rett utenfor døren. Praktisk når skolekretsen er bitteliten geografisk og alle kan nås med maks 10 min gange. Barna går selv til/fra skole rundt 7, og etterhvert også til venner/aktiviteter.

Barna har ikke trampoline i hagen, det er vel det de savner. 

Anonymkode: c226f...602

• Liker 2
Skrevet

Vi trives godt. Liten leilighet, men barna har hvert sitt soverom og det er fine, felles utearealer. Skole, ulike fritidsaktiviteter, svømmehall, fotballstadion og et nærsenter ingen fem minutters gange. Jeg ser at vi i relativt stor grad benytter byens kulturliv, både barn og voksne. 

Var en periode da de var i alderen 1-3 hvor vi like gjerne kunne bodd i huttiheita. Da hadde egen hage vært fint og vi hadde verken tid eller overskudd til å bruke byens tilbud i særlig grad uansett. Men det var jo en kort fase.

Anonymkode: a6cb1...9da

Skrevet

Bor i 4 roms sentralt. Tre Barn på 7, snart 4 og 12 uker. Stortrives. Er selv vokst opp i Bærum og syntes det var altfor langt på landet så har alltid hatt en dragning mot byen. Mye grøntarealer rundt og siden det er såpass sentralisert så er det 7-8 klassekamerater av 7 åringen innenfor 3 minutters gange. 

Skrevet

Vi trives godt. Bor i enebolig i bydel Nordstrand. Trygt og barnevennlig miljø, men samtidig alt hva byen har å tilby. Jeg trodde aldri vi kom til å bruke byen så mye som vi gjør med barn, men det gjør vi virkelig! 

Anonymkode: 6e1d8...80e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville flyttet. Med mindre du har økonomi til å bo på beste vest så er ikke en storby et sted for barn.

Anonymkode: 6e9af...c4b

Skrevet

Bor i enebolig på Tåsen med baby og ønsker å flytte ut av byen hvertfall før han begynner på skolen.

Vi synes ikke miljøet i byen er det samme som da vi vokste opp selv, samt at det er mye mer trafikk. Vi jobber i sikkerhetsyrker og vet også at kriminaliteten både har økt og er mer alvorlig.

Anonymkode: 9919e...d32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi trives godt. Bor i enebolig i bydel Nordstrand. Trygt og barnevennlig miljø, men samtidig alt hva byen har å tilby. Jeg trodde aldri vi kom til å bruke byen så mye som vi gjør med barn, men det gjør vi virkelig! 

Det blir jo som å bo i Bærum, er nok ikke helt det TS sikter til. 

Anonymkode: e34a4...ee7

• Liker 1
Skrevet

Bor i en 50 talls obos blokk på østkanten med masse barn og grøntarealer. Det er en svær hage som blokkene er plassert i. Avskjermet fra trafikk. Det er herlig foreløpig (med et barn på 2 år), og det er flere familier her med store barn. Jeg elsker å bo i blokk. Det er så trygt å ha mange naboer rundt seg, særlig når man er blitt godt kjent med dem :) her prater vi med de fleste og jeg føler at jeg har slått rot her. Vi har bare en 2 roms (jeg er alenemor), tror det skal holde lenge! Greit å ikke ha for mye plass også. 

Anonymkode: 43614...7a2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det blir jo som å bo i Bærum, er nok ikke helt det TS sikter til. 

Hehe, nei det er ikke som å bo i Bærum. Vi bruker 6 minutter inn til Oslo S med toget, det er på ingen måte som å bo i Bærum. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville flyttet. Med mindre du har økonomi til å bo på beste vest så er ikke en storby et sted for barn.

Anonymkode: 6e9af...c4b

Bullshit av første skuffe 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor i en 50 talls obos blokk på østkanten med masse barn og grøntarealer. Det er en svær hage som blokkene er plassert i. Avskjermet fra trafikk. Det er herlig foreløpig (med et barn på 2 år), og det er flere familier her med store barn. Jeg elsker å bo i blokk. Det er så trygt å ha mange naboer rundt seg, særlig når man er blitt godt kjent med dem :) her prater vi med de fleste og jeg føler at jeg har slått rot her. Vi har bare en 2 roms (jeg er alenemor), tror det skal holde lenge! Greit å ikke ha for mye plass også. 

Anonymkode: 43614...7a2

Sier meg enig i det her! Bortsett fra at jeg skulle ønske vi hadde hatt litt mer plass. Har 2 barn, burde hatt ca 70-80 kvm for å kunne slippe å fæle at vi går oppå hverandre.

Anonymkode: 4b39d...d88

Skrevet

Det var ikke for oss. Og bare synet av lekeplasser gjør meg utmattet nå. Søndagene på lekeplasser var så kjedelig!! 

Jeg trenger natur med barn. Og ikke bare turområder og parker. 

Men folk er jo forskjellige 

Anonymkode: ce7fc...ebf

• Liker 2
Skrevet

Vi bodde i Oslo, men flyttet til Hamar når eldste barnet var 5 år. Har aldri angret på valget da det er mye større frihet for barna her enn i Oslo. 

Anonymkode: 5ce65...8f4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi flyttet da barna var 2 og 4, det er nå 3 år siden. Vi flyttet til Bærum, for å få et større hus, bodde på Tåsen. Ja, vi har ikke angret. Friheten og tryggheten som barna får ved å vokse opp her, kan ikke sammenlignes. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, nei det er ikke som å bo i Bærum. Vi bruker 6 minutter inn til Oslo S med toget, det er på ingen måte som å bo i Bærum. 

Du vet at folk fra Jar bruker 13 minutter med Trikk til Skøyen? Folk fra Bekkestua bruker 20 min tbane til nat.teatre? Nordstrand er da virkelig ikke spesiell på den måten.

Anonymkode: 27af5...985

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var ikke for oss. Og bare synet av lekeplasser gjør meg utmattet nå. Søndagene på lekeplasser var så kjedelig!! 

Jeg trenger natur med barn. Og ikke bare turområder og parker. 

Men folk er jo forskjellige 

Anonymkode: ce7fc...ebf

Det fine med Oslo er jo at du kan bo slik at du får begge deler😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi flyttet da barna var 2 og 4, det er nå 3 år siden. Vi flyttet til Bærum, for å få et større hus, bodde på Tåsen. Ja, vi har ikke angret. Friheten og tryggheten som barna får ved å vokse opp her, kan ikke sammenlignes. 

Du vet at folk fra Jar bruker 13 minutter med Trikk til Skøyen? Folk fra Bekkestua bruker 20 min tbane til nat.teatre? Nordstrand er da virkelig ikke spesiell på den måten.

Anonymkode: 27af5...985

Skøyen  er da ikke sentrum, og 20 minutter er over 3 ganger av hva jeg bruker. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Haha, Neivel. Tar ikke spesielt mye lenger tid fra Bærum;-) 

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange svar:)

Skriv gjerne hvor mange barn og alder på barna?:) mange som sier at å bo i leilighet med tenåring/ store barn ikke er bare bare. Også er det all snakk om kriminalitet , rus osv. hvordan merker dere dette? 

Anonymkode: 3d8b1...5eb

Skrevet

Tok med unga fra Smestad/Borgen og flyttet ut av Oslo. En befrielse å komme ut av byen (jeg er i fra Oslo. Født og oppvokst). Aldri sett meg tilbake. 

Anonymkode: f336a...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...