Gå til innhold

Studere psykologi profesjon mens man jobber fulltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede studert andre ting i ni år, men etter at jeg fikk adhd diagnose på slutten av studiene merket jeg at det ble overraskende lett å studere. De andre tingene jeg har studert har vært ting jeg egentlig ikke ville, men som jeg tok pga vgs karakterer. Etter at jeg fikk diagnosen ble jeg en sterk B student og tenker jeg enkelt kan ta opp fag nå.

Hvordan er det med obligatorisk oppmøte de fleste steder? Jeg har en ganske fleksibel jobb

Anonymkode: bca03...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye obligatorisk i Oslo i alle fall. Vil tro det der blir ganske vanskelig. Jeg brukte mye tid på det. Deltidsjobb hadde flere da. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hovedfagpraksisen blir umulig å kombinere med 100% jobb, men det er helt på slutten da. 

Ville ikke anbefalt det med 100% jobb. Det blir nok tilnærmet umulig å gjennomføre.  Men med 60% kanskje? 

Anonymkode: 98a54...8af

• Nyttig 1
Skrevet

Hva med diagnosteringen var det som gjorde det lettere å studere? Medisiner?

Anonymkode: 4ef51...19f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med diagnosteringen var det som gjorde det lettere å studere? Medisiner?

Anonymkode: 4ef51...19f

Medisiner hjalp, men jeg har bare brukt de et par dager i uken. Jeg fant også ut at jeg måtte slutte å prøve å bli A menneske, men heller sove lenger og droppe forelesninger 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hovedfagpraksisen blir umulig å kombinere med 100% jobb, men det er helt på slutten da. 

Ville ikke anbefalt det med 100% jobb. Det blir nok tilnærmet umulig å gjennomføre.  Men med 60% kanskje? 

Anonymkode: 98a54...8af

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Mye obligatorisk i Oslo i alle fall. Vil tro det der blir ganske vanskelig. Jeg brukte mye tid på det. Deltidsjobb hadde flere da. 

Takk for svar. Jeg jobbet 50% ved siden av studiet jeg fikk B i mens målet med psykologi bare er å bestå. Samtidig var det bare obligatoriske ting en til to dager i uka så det har vel litt å si 

Anonymkode: bca03...493

Skrevet

Jobbet 100% ved 5 måneder ved siden av 1. året på psykologi profesjon ved UiT, siden da var det ingenting obligatorisk. Men umulig å jobbe 100% etter hvert pga. praksis, obligatorisk oppmøte etc. 

Anonymkode: 830c1...f2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...