Gå til innhold

God kaffekanne som ikke koster for mye - tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligg iallfall unna grand cru  den er skikkelig dårlig til å holde på varmen!  Hadde også en som var veldig dyr og var enda dårligere, men husker ikke hvilket merke det var. 

Beste vi har hatt var en fra Nille, men de selger ikke den lenger. 

Anonymkode: 21cc9...62c

Skrevet

Jeg har en Bodum Bistro som jeg syns er bra. Den er på tilbud i noen farger på Kitchn nå.

Jeg har også god erfaring med Grand cru, så deler ikke samme erfaring som over.

Thermos er også bra, men usikker på om de lager kaffekanner fortsatt, kanskje bare termoser. Jeg hadde en kanne i mange år som var veldig bra, men så begynte den dessverre å lekke, så da ble den byttet ut.

Anonymkode: 72087...407

Skrevet

Kitchn har et ganske stort utvalg i kaffekanner som er nedsatt nå, men for å få en noenlunde god kanne må du ofre noen hundrelapper altså. Synes ikke 4-500 for en kaffekanne som du vil ha nytte av i mange år, er så galt. Husk også at mange av butikkene (som tilbords og kitchn) har prisgaranti, slik at om du finner varen på nettet eller i andre butikker til rimeligere pris, vil de gi deg den samme prisen hos dem.

Har ikke helt troen på Clas Ohlson, der er det mye som ikke har den helt beste kvaliteten, de skal jo prøve å presse ned mest mulig i pris.

Anonymkode: 05856...196

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes termokanne fra Eva Solo holder bra på varmen, spesielt når jeg vamer den opp med kokende vann først. Er på salg hos Tilbords nå: https://www.tilbords.no/borddekking/serveringstilbehor/termokanner/eva-solo-termokanne-1l-matt-svart/?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping&gclid=EAIaIQobChMImv_XrNSt-wIVIwLmCh2ERgVcEAQYBCABEgIHdfD_BwE

Ellers er ståltermosene fra Asaklitt/Clas Ohlson helt overlegne på å holde på varmen, og de kommer veldig bra ut i forbrukertester. Det er termoser da, ikke kaffekanner. Den største er på 1 l. 

• Liker 1
Skrevet

Bodum Bistro er helt klart den jeg har vært mest fornøyd med! 
Men den tåler ikke å falle i gulvet fra 1,5m høyde :lol:

Gran cru er verste møkka jeg har vært borti. Den var klin umulig åpne. Og nei, det var ikke vakuum eller noe i den, men det gjorde enormt vondt i fingrene å måtte bruke så mye kraft for å åpne den. Og nei, jeg har ingen problemer med ledd eller noe... Fikk aldri sjekket helt hvor godt den holdt på varmen, for den gikk i søpla etter noen få uker. 

Har en Stelton EM77 nå, den holder greit på varmen en liten stund, men ikke mange timer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 8.28):

Leser tester på kaffekanner, men alle koster flere hundrelapper. Må man betale dyrt for å få en god kanne som holder varmen noen timer?

Sett på denne på CO. Noen som har denne og kan anbefale? https://www.clasohlson.com/no/Coline-termokanne/p/Pr342395000

Anonymkode: 5d676...1ec

Den beste kanna jeg noen gang har hatt kjøpte jeg på Nille. 199,- Det året var vi flere som hadde kjøpt samme og det ble 2 termokanner på mor. Eva Solo, og Nille kannen fra pus. Eva Solo varer bare en liten stund før toppen går ( morkner opp ) og etter 3dje kanne gav vi opp. 

Nillekannen varer og varer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...