Gå til innhold

Er det noen her som fikk gå på kvalmestillende hele svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gikk du på og ble barnet født friskt og normalt?

Anonymkode: 936a5...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postafen er reseptfritt og kan tas så lenge du vil. Men om du ønsker medisinsk råd må du nesten snakke med legen din. Å spørre om potensielle ting som kan skade ditt foster, dersom noen medisiner er farlig, er dumt å gjøre på et forum. Du kan få de ekstremt dumme svarene som «jeg fikk på denne pillen hele svangerskapet og barnet mitt er helt perfekt, derfor er ikke den pillen farlig». Tror neppe du vil drite deg ut på slike (veldig vanlige) ekstremt dumme kommentarene som det fort kan komme av på slike forum.

Anonymkode: 63653...a76

Skrevet

Stod på forskjellige medisiner. Phenergan gjennom hele. To barn. Ett sykt og ett ikke. Sykdommen har nok ikke noe med medisineringen å gjøre. 

Anonymkode: a6307...e3e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Postafen er reseptfritt og kan tas så lenge du vil. Men om du ønsker medisinsk råd må du nesten snakke med legen din. Å spørre om potensielle ting som kan skade ditt foster, dersom noen medisiner er farlig, er dumt å gjøre på et forum. Du kan få de ekstremt dumme svarene som «jeg fikk på denne pillen hele svangerskapet og barnet mitt er helt perfekt, derfor er ikke den pillen farlig». Tror neppe du vil drite deg ut på slike (veldig vanlige) ekstremt dumme kommentarene som det fort kan komme av på slike forum.

Anonymkode: 63653...a76

Skal selvfølgelig ikke bruke folks erfaringer fra kg som medisinsk info, nå da få lov til å lure på praksis rundt om alikevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stod på forskjellige medisiner. Phenergan gjennom hele. To barn. Ett sykt og ett ikke. Sykdommen har nok ikke noe med medisineringen å gjøre. 

Takk. Hvordan sykdom hos barnet er det snakk om? Og hvor godt hjelp medisinen deg mot kvalmen/oppkast?

Skrevet

Jeg gikk god veiledning  av tryggmammamedisin 😊

Anonymkode: e18d5...eb1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Takk. Hvordan sykdom hos barnet er det snakk om? Og hvor godt hjelp medisinen deg mot kvalmen/oppkast?

Ønsker ikke svare på sykdommen. 

Medisinen hjalp så jeg fikk i meg væske og næring. Uten så kastet jeg opp og fikk ikke i meg noe. Ble innlagt flere ganger og fikk væske til vi fant ut hva som hjalp best for meg av medisinering. Hadde jeg ikke fått medisiner vet jeg ikke hvordan det hadde gått.. 

Skrevet

Jeg gikk på afipran og fikk noe annet greier på sykehuset, men hjalp ikke bra nok. Kastet opp mindre, men allikevel så mye at jeg stadig ble innlagt på sykehus gjennom hele svangerskapet.  Barnet er født friskt og er fremdeles frisk, 9 år gammel. Jeg gikk for øvrig mye ned i vekt. Var 55 da jeg ble gravid, gikk ned til 46 kg og var 59 kg da jeg fødte. Barnet var 5,1 kg  og 54 cm da det ble født😅

Anonymkode: 0c15a...c6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 7.34):

Hva gikk du på og ble barnet født friskt og normalt?

Afipran. Gikk på det så lenge jeg hadde behov for det. Daglig fram til 4 mnd. Etter det sporadisk ved behov. 

Barnet ble født frisk.

Anonymkode: 21fa6...bc2

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk på Postafen, utskrevet av fastlegen. Jeg hadde hyperemesis. Barnet er helt friskt. 

Anonymkode: bc9ea...079

Skrevet

Jeg fikk gå på postafen så lenge jeg trengte, dvs i 7 mnd til jeg fødte en frisk prematur baby. Kvalmen eller prostafen var ikke medvirkende.

Anonymkode: 1bc62...596

Skrevet

Gikk på afipran og phenergan i forrige svangerskap. Hun ble født med hull I hjertet men det grodde av seg selv innen 2 mnd, helt friskt i dag. Ingen vet om det hadde noe med medisiner å gjøre. Veide 4,4 kilo og kom 2 uker før termin så hun hadde vokst godt selv om jeg var lettere etter svangerskapet enn før.

I dette svangerskapet gikk jeg på afipran og phenergan i starten før jeg fikk zofran. Går nå på zofran og phenergan, termin i mars.

Anonymkode: c737a...89b

• Nyttig 1
Skrevet

Afipran, postafen frem til uke 13 og zofran etter det. Ble innlagt for væskebehandling i uke 12. raste ned i vekt og fikk estimert liten baby. Hun kom ut helt gjennomsnittlig på 3400g. Frisk og fin

Anonymkode: acf41...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...