Gå til innhold

Baby, bæsj og levering i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en liten jente på 14 mnd som går i barnehage. Jeg jobber som sykepleier på en avdeling så jeg begynner på jobb stort sett 07.30 nesten hver dag. Jeg står opp med tulla og det hender at på vei til barnehagen så bæsjer hun. I så fall har jeg sjeldent tid til å bytte på henne da jeg kjører direkte fra barnehagen til jobb og jeg kan ikke komme for sent da rapporten ikke kan begynne før jeg kommer. Jeg får skikkelig dårlig samvittighet ovenfor personalet som ofte er alene på morgenen, men hva skal jeg gjøre? Det skal sies at hun kan bæsje når som helst på morgenen og jeg står opp i godt tid og har tid til å skifte, men det er når vi har satt oss i bilen at det gjerne skjer og da har jeg ikke tid lengre. 
Noen som har innspill til om dette er ok eller ikke?

Anonymkode: e6280...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra hjemmefra litt før slik at du har tid til å skifte den bleien uten å komme for sent?

Anonymkode: 0649f...75a

• Liker 42
Skrevet

Hvis det er sporadisk ville jeg levert med god samvittighet.  Hvis det er flere ganger i uken ville jeg forsøkt hæ tidligere eller noe.

Anonymkode: ff8a8...fa8

• Liker 18
Skrevet

Haha. Kansje hun har vanen pga bilsetet? Hun sitter vel godt og ergonomisk i det da. Hva med å sette henne i bilsetet inne i pysjen mens du ordner deg på badet? 

• Liker 10
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

Haha. Kansje hun har vanen pga bilsetet? Hun sitter vel godt og ergonomisk i det da. Hva med å sette henne i bilsetet inne i pysjen mens du ordner deg på badet? 

Dette

• Liker 2
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

14 mnd gammelt barn, da har man vel ikke portabel bilstol lenger? 

Anonymkode: 725b0...054

• Liker 13
Skrevet

Altså jeg tenker hun bæsjer fordi setet er ergonomisk og hun sitter mer oppreist. Hadde du putta henne i setet inne i huset så kunne hun sittet der og bæsjet. Foreslår: dere står opp, mat, baby i setet inne, du steller deg og hun vil sikkert bæsje, du skifter på baby. Ellers er det ikke din feil da. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

14 mnd gammelt barn, da har man vel ikke portabel bilstol lenger? 

Anonymkode: 725b0...054

Huff nei det er Kansje sant

Skrevet

Hva med en ergonomisk stol til henne inne da? En der hun sitter litt og Kansje får samme type medfart i bæsjingen 

• Liker 1
Skrevet
lillevill skrev (Akkurat nå):

Altså jeg tenker hun bæsjer fordi setet er ergonomisk og hun sitter mer oppreist. Hadde du putta henne i setet inne i huset så kunne hun sittet der og bæsjet. Foreslår: dere står opp, mat, baby i setet inne, du steller deg og hun vil sikkert bæsje, du skifter på baby. Ellers er det ikke din feil da. 

I beste KG stil høres jeg sikkert vanskelig ut, men jeg kommer ikke til å ta ut et Cybex Sirona bilsete fra bilen for deretter å ta det inn igjen daglig for at hun skal få bæsjet i det. Det blir faktisk for mye styr og tiltak. I tillegg så er det ikke stødig å sette fra seg noen plass innendørs som jeg kommer på, og det kommer til å kante med en gang hun beveger seg i det. 

Eventuelt om jeg drar noen minutter før om morgenen og ser om det hjelper.

TS

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I beste KG stil høres jeg sikkert vanskelig ut, men jeg kommer ikke til å ta ut et Cybex Sirona bilsete fra bilen for deretter å ta det inn igjen daglig for at hun skal få bæsjet i det. Det blir faktisk for mye styr og tiltak. I tillegg så er det ikke stødig å sette fra seg noen plass innendørs som jeg kommer på, og det kommer til å kante med en gang hun beveger seg i det. 

Eventuelt om jeg drar noen minutter før om morgenen og ser om det hjelper.

TS

Hehe nei. 

Men hun har en stol inne i huset og? Eller? 

• Liker 2
Skrevet

Forklar situasjonen til de ansatte i barnehagen :) Det er ofte at det er noen som bæsjer etter at de har kommet og spist frokost, men mens jeg fortsatt er alene på tidligvakt i min avdeling. Vi har løsninger for det, jeg tar med alle på badet hvis de er få, eller får hjelp fra tidligvakten på storbarn. Det samme løsningene kan vi bruke når noen kommer med bæsj. Og det skjer. Foreldre som har god tid pleier å skifte først, men vet jeg at noen har det veldig travelt tilbyr jeg meg å gjøre det. Har du litt ekstra tid og ser at det er mange barn og noen som er lei seg og trenger personalet akkurat da, kan du ta det. Men når det ikke går så går det bra. Særlig når vi vet at det ikke går. 

Anonymkode: c6833...4e5

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Du drar jo bare hjemmefra litt tidligere, er jo ikke så vanskelig å tenke seg til..

Anonymkode: 8b6b3...e8c

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Den mest åpenbare løsningen er jo å dra hjemmefra så tidlig at du rekker å skifte bleia. 

Anonymkode: c58ee...a03

• Liker 16
Skrevet

Som flere her har skrevet. Du drar selvfølgelig tidligere hjemmenfra, i alle fall hvis hun flere ganger i uka ankommer med bæsj. 

• Liker 6
Skrevet
lillevill skrev (51 minutter siden):

Det blir mye ekstra jobb å skulle løsne og feste bilsete igjen i bilen hver dag. Barnet er 14 måneder faktisk,og sitter i et sete som ikke er så lett å løsne i bilen.

Skrevet

Dra tidligere hjemmefra

• Liker 5
Skrevet
sommermor skrev (4 minutter siden):

Det blir mye ekstra jobb å skulle løsne og feste bilsete igjen i bilen hver dag. Barnet er 14 måneder faktisk,og sitter i et sete som ikke er så lett å løsne i bilen.

Ja jeg tenkte at det var en liten baby dette, men babyen er jo en ettåring. 🤪  jeg har gjentatt meg flere ganger nå da, men jeg tenker det er sittingen som gjør at bæsjingen skjer. Så om hun da kunne sitte inne i huset før de drar, hadde kanskje dette stimulert på samme vis.

• Liker 2
Skrevet

Kunne du prøvd å satt henne på potte før dere drar? Det vil bli vane etterhvert og kanskje hun etterhvert bæsjer der.. 😊

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er dette et stort problem? kan ikke barnehagen skifte på en bæsjebleie på morgenen her og der? 

Anonymkode: 93e9c...82c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...