AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Har skjedd med flere at vi dater en lang stund, spiser på restauranter, går på teater, tur osv og har gode bli-kjent samtaler med berikende spørsmål frem og tilbake til hverandre. Etter man hopper til køys å har sex så forsvinner disse type samtalene opplever jeg.. Det skjer en endring fra å stille spørsmål til hverandre til å bare henge sammen uten å egentlig fortsette å bli kjent og kartlegge hverandre. Fler som opplever det? Kom dere videre til et seriøst forhold? Anonymkode: 4e9c0...25c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Ikke opplevd det. Anonymkode: c117c...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Har aldri opplevd å ha gode samtaler under sex, men etter sex blir det gjerne gode samtaler. Spøk til side, nei, kjenner meg ikke igjen i det TS. Etter man har sex kommer man nærmere, og så ligger man jo i armkroken og snakker til langt på natt. Eller snakker mellom to runder. Eller man ligger mer på sofaen før, mellom, etter sex. Dating, eller bli kjent-fasen bare fortsetter. Anonymkode: 5424b...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Prøv menn ca rundt ditt eget nivå. De vil nok vise mer interesse for deg også etter sex. Anonymkode: 3b990...6f7 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Vi har fortsatt "den gode samtalen" flere ganger i uka, 20 år etter at vi hadde sex for første gang 😅 Egentlig er de beste periodene i forholdet med mange gode samtaler i perioder der det også er mye fysisk nærhet. Anonymkode: faef3...340 3
herzeleid Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Høres kanskje mer ut som tilfeller der en part er ‘dyktig’ og legger inn en innsats som de ikke lenger er villig til å legge inn når de har ‘kommet i mål’. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Hvis fyren er litt kort/enkel forsvinner den gode samtalen uansett, det er liksom ikke mer å hente. Ikke hans feil, stakkar. Anonymkode: 249a8...624
Blåjojo Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Har nok ikke samme erfaring som deg. Her har samtalen alltid fortsatt etter at vi har hatt sex. Mannen min sjarmerte meg faktisk mest med noen fantastisk gode samtaler i begynnelsen, og det har bare fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Bør kanskje være mer spesifikk. Samtale generelt forsvinner ikke men jeg opplever at de dype bli kjent spørsmålene forsvinner når de første datene uten sex har mye spørsmål frem og tilbake over en middag som gir et inntrykk om hvem hverandre er mens etter sex så drar man ikke lenger ut på romantiske middager, men ender opp med film hjemme og sex og mye mer kjedelige samtaler om at kjøleskapet hans ble ødelagt i går og ikke lenger "hvor ser du for deg selv om ti år" Ingen som opplever det? Jeg pleier å vente en stund med sex pga dynamikken og samtalen ofte endrer seg etter sex. Da har man plutselig hoppet over noen trinn og samvær blir mer som to personer som allerede kjenner hverandre selvom vi egentlig ikke kjenner hverandre ordentlig! Anonymkode: 4e9c0...25c 1
Realiste Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Jeg kjenner meg ihvertfall igjen i ressonnementet ditt, Ts. Men jeg tror man.bare må jobbe videre, og ikke gi seg, selv om man har gått over i en annen fase.
MapleSirup Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 herzeleid skrev (10 timer siden): Høres kanskje mer ut som tilfeller der en part er ‘dyktig’ og legger inn en innsats som de ikke lenger er villig til å legge inn når de har ‘kommet i mål’. Dessverre litt enig i dette.
Gjest supernova_87 Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bør kanskje være mer spesifikk. Samtale generelt forsvinner ikke men jeg opplever at de dype bli kjent spørsmålene forsvinner når de første datene uten sex har mye spørsmål frem og tilbake over en middag som gir et inntrykk om hvem hverandre er mens etter sex så drar man ikke lenger ut på romantiske middager, men ender opp med film hjemme og sex og mye mer kjedelige samtaler om at kjøleskapet hans ble ødelagt i går og ikke lenger "hvor ser du for deg selv om ti år" Ingen som opplever det? Jeg pleier å vente en stund med sex pga dynamikken og samtalen ofte endrer seg etter sex. Da har man plutselig hoppet over noen trinn og samvær blir mer som to personer som allerede kjenner hverandre selvom vi egentlig ikke kjenner hverandre ordentlig! Anonymkode: 4e9c0...25c Jeg kjenner meg fremdeles ikke igjen. Føler at etter tiden gikk og man hadde sex, så ble det mer plass til samtaler om alt vi skulle finne på sammen, drømmer for fremtiden osv. Men så var det ikke sånn at jeg drev og ventet med sex, for å holde den som en gulrot overfor ham. Kan det være en del av problemet, at du velger menn som ser sex som gulrota, og dermed bare gjør alt dette for å komme i buksene på deg?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 Jeg opplevde det ikke sånn med kjæresten min. Vi hadde sex veldig tidlig i datingfasen, og de første månedene tilbrakte vi mye tid i senga. Det ble veldig gode samtaler ut av det. Etter sex eller i pause mellom to runder åpnet vi oss skikkelig for hverandre. Det var i en slik samtale han første gang sa at han elsker meg ❤️ Anonymkode: 50c3e...94e 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 Har aldri opplevd det, snarere tvert imot egentlig. Anonymkode: 5bad0...183 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Hvis fyren er litt kort/enkel forsvinner den gode samtalen uansett, det er liksom ikke mer å hente. Ikke hans feil, stakkar. Anonymkode: 249a8...624 Ikke skyld på mannen for at du ikke er interessant nok til å gidde og bruke tid på. Så er der også sånn at menn driter litt i denne «gode samtalen». Det er ikke derfor vi omgås kvinner. Gode samtaler har vi med venner. Anonymkode: 3b990...6f7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 TS her igjen! Virker som vi har litt forskjellig syn på god samtale her. Som sagt er det ikke samtale generelt som forsvinner og vi kan komme inn på dypere temaer sånn tilfeldig, men jeg opplever at bli-kjent jaget forsvinner, ikke noe "intervju"spørsmål lenger, den type samtale hvor man kan stille hverandre mange spørsmål for å bli kjent sånn som i starten av datingfasen. Etter vi begynte å ha sex oppfører vi oss mer som et gammelt ektepar som allerede kjenner hverandre godt, snakker om vær og vind og lite om mål og mening men vi kjenner hverandre egentlig ikke og det føles plutselig veldig formellt ut å stille spørsmål som på første date . Jeg vil bli bedre kjent på den måten med mange spørsmål gjennom en samtale men interessen min dabber av når vi bare tilbringer masse tid sammen uten å egentlig bli så mye klokere og kjent med hverandre. Skjønner? Anonymkode: 4e9c0...25c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her igjen! Virker som vi har litt forskjellig syn på god samtale her. Som sagt er det ikke samtale generelt som forsvinner og vi kan komme inn på dypere temaer sånn tilfeldig, men jeg opplever at bli-kjent jaget forsvinner, ikke noe "intervju"spørsmål lenger, den type samtale hvor man kan stille hverandre mange spørsmål for å bli kjent sånn som i starten av datingfasen. Etter vi begynte å ha sex oppfører vi oss mer som et gammelt ektepar som allerede kjenner hverandre godt, snakker om vær og vind og lite om mål og mening men vi kjenner hverandre egentlig ikke og det føles plutselig veldig formellt ut å stille spørsmål som på første date . Jeg vil bli bedre kjent på den måten med mange spørsmål gjennom en samtale men interessen min dabber av når vi bare tilbringer masse tid sammen uten å egentlig bli så mye klokere og kjent med hverandre. Skjønner? Anonymkode: 4e9c0...25c Hvorfor antar du at vi har forskjellig syn på god samtale? Jeg liker ikke "intervju-spørsmål" noe sted i bli kjent fasen. Men viktige spørsmål som "hvor ser du deg om 10 år", og andre bli kjent samtaleemner har vi både før og etter sex i bli-kjent fasen. Men ikke sånn at en spør og en annen svarer, men vi snakker litt innimellom hverandre. Absolutt ikke om vær og vind og uten mål og mening. Det føler jeg vi har lite av fremdeles. Alltid mye å ta av å bli kjent med en annen. Anonymkode: 5424b...fd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå