AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Har et ønske om å flytte i 2023, etter å bodd i samme kommune i 8-9 år, har leid her jeg bor nå i litt over 5 år. Ønsker jeg nå en forandring med å flytte en time unna til en av nabo kommunene. Det som er mitt problem, er at jeg er vel egentlig ikke er en attraktiv leieboer, selv med 20 år med bare gode referanser. Kort fortalt er jeg uføre, enslig kvinne i midten av 30 årene. Kjenner det med å skulle begynne å lete etter et nytt sted å bo stresser meg litt, etter jeg ble uføre for 4 år siden. Selv med null gjeld, ryddig økonomi og en veldig rolig person som behandler leiligheten jeg leier med respekt…føler jeg meg egentlig ikke som en attraktiv person å leie ut til. Har ingen dyr, ikke røyk/snus eller alkohol/festing. Er mere som en gammel dame egentlig, som er mest hjemme. Veit egentlig ikke hva jeg ville med det innlegget her men 🤷🏻♀️ Anonymkode: bd3b6...e82 1 1
Helene Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har et ønske om å flytte i 2023, etter å bodd i samme kommune i 8-9 år, har leid her jeg bor nå i litt over 5 år. Ønsker jeg nå en forandring med å flytte en time unna til en av nabo kommunene. Det som er mitt problem, er at jeg er vel egentlig ikke er en attraktiv leieboer, selv med 20 år med bare gode referanser. Kort fortalt er jeg uføre, enslig kvinne i midten av 30 årene. Kjenner det med å skulle begynne å lete etter et nytt sted å bo stresser meg litt, etter jeg ble uføre for 4 år siden. Selv med null gjeld, ryddig økonomi og en veldig rolig person som behandler leiligheten jeg leier med respekt…føler jeg meg egentlig ikke som en attraktiv person å leie ut til. Har ingen dyr, ikke røyk/snus eller alkohol/festing. Er mere som en gammel dame egentlig, som er mest hjemme. Veit egentlig ikke hva jeg ville med det innlegget her men 🤷🏻♀️ Anonymkode: bd3b6...e82 Du hadde vært drømmeleieboeren min. Ufør = stabil inntekt. Ikke røyk, ikke husdyr. Voksent menneske. 34 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Kunne fint leid ut til deg. Du har jo fast inntekt. Hvor den kommer fra gir jeg blaffen i. Voksen, uten dyr og ingen røyk, referanser. Perfekt. hva skulle vært bedre tenker du? Anonymkode: eb5cc...f10 15 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #4 Skrevet 12. november 2022 Skjønner egentlig ikke hvorfor utleiere skal vite at du er ufør? Si du har fast inntekt, ingen dyr, ikke-røyk, rolig. Synes det er attraktivt jeg. Så lenge du har nok til depositum og ikke må ha NAV-garanti ser jeg ingen grunn til at folk ikke skulle leie ut til deg. Anonymkode: 29d90...f18 22 1
Snok1 Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har et ønske om å flytte i 2023, etter å bodd i samme kommune i 8-9 år, har leid her jeg bor nå i litt over 5 år. Ønsker jeg nå en forandring med å flytte en time unna til en av nabo kommunene. Det som er mitt problem, er at jeg er vel egentlig ikke er en attraktiv leieboer, selv med 20 år med bare gode referanser. Kort fortalt er jeg uføre, enslig kvinne i midten av 30 årene. Kjenner det med å skulle begynne å lete etter et nytt sted å bo stresser meg litt, etter jeg ble uføre for 4 år siden. Selv med null gjeld, ryddig økonomi og en veldig rolig person som behandler leiligheten jeg leier med respekt…føler jeg meg egentlig ikke som en attraktiv person å leie ut til. Har ingen dyr, ikke røyk/snus eller alkohol/festing. Er mere som en gammel dame egentlig, som er mest hjemme. Veit egentlig ikke hva jeg ville med det innlegget her men 🤷🏻♀️ Anonymkode: bd3b6...e82 Du kunne glatt ha fått leid av meg. Null problem. 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har et ønske om å flytte i 2023, etter å bodd i samme kommune i 8-9 år, har leid her jeg bor nå i litt over 5 år. Ønsker jeg nå en forandring med å flytte en time unna til en av nabo kommunene. Det som er mitt problem, er at jeg er vel egentlig ikke er en attraktiv leieboer, selv med 20 år med bare gode referanser. Kort fortalt er jeg uføre, enslig kvinne i midten av 30 årene. Kjenner det med å skulle begynne å lete etter et nytt sted å bo stresser meg litt, etter jeg ble uføre for 4 år siden. Selv med null gjeld, ryddig økonomi og en veldig rolig person som behandler leiligheten jeg leier med respekt…føler jeg meg egentlig ikke som en attraktiv person å leie ut til. Har ingen dyr, ikke røyk/snus eller alkohol/festing. Er mere som en gammel dame egentlig, som er mest hjemme. Veit egentlig ikke hva jeg ville med det innlegget her men 🤷🏻♀️ Anonymkode: bd3b6...e82 Du er velkommen til å leie av meg 😀 Anonymkode: 0c8d3...d5c 5
Maskinfører Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Hadde jeg hatt utleie del så skulle du fått leie der selv med katt/hund 🙂 🐕🐈⬛🐈 7 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Uføretrygd = Fast inntekt = Sikker betaler Enslig = mindre slitasje på boligen 20 år med gode referanser = Stabil og god leietaker Ingen dyr, ikke festing = liten fare for allergikere som evt. skal leie senere, ro og fred i huset Jeg hadde leid ut til deg uten en eneste betenkelighet. Anonymkode: 47ab3...ae1 12
Helene Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uføretrygd = Fast inntekt = Sikker betaler Enslig = mindre slitasje på boligen 20 år med gode referanser = Stabil og god leietaker Ingen dyr, ikke festing = liten fare for allergikere som evt. skal leie senere, ro og fred i huset Jeg hadde leid ut til deg uten en eneste betenkelighet. Anonymkode: 47ab3...ae1 Bare enig. 4
tøydokka Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Ja, jeg ville hatt deg til leieboer. Ingen av de tingene du skriver ville være negativt. 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Tusen takk for fine alle svarene ☺️ Er vel mest litt skremt bort av alt man leser og hører, å redd for å bli forhåndsdømt og satt litt i bås av stempelet man får som ufør. Også sett en del annonser med mye ulike krav/kriterier enkelte har som gjør meg litt betenkt. Har nok til 3 måneders depositum, pluss nok til dobbel husleie slik at jeg slipper å stresse ved flytting. Jeg må vel bare jobbe mere med selvfølelsen å tørre å ta steget ut 😊 Anonymkode: bd3b6...e82 2 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Jeg har vært ufør i en del år og har leid 3 forskjellige leiligheter som ufør, har ikke hatt noen problemer med å få utleier til å "godta" meg. Når man leser om de som ikke vil leie ut til folk som "går på NAV", så mener de at de ikke vil leie ut til noen som ikke har depositum selv men må ha NAV-garanti. Bare sånn PS. "Uføre" er flertall. Så å si "jeg er uføre" er bare korrekt om man har multippel personlighet Anonymkode: 6e6d0...841 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Har aldri blitt spurt om referanser, forresten. Anonymkode: 6e6d0...841
Hansehan Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare sånn PS. "Uføre" er flertall. Så å si "jeg er uføre" er bare korrekt om man har multippel personlighet Anonymkode: 6e6d0...841 Takk! Da slapp jeg å si det. 10 1
Helene Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 Bare sånn til sammenligning, hadde leietaker i full jobb. God jobb og god lønn. Ikke røyk eller husdyr. Men, betalte inn husleie i hytt og pine. Vi som leier ut er som regel avhengig av stabil inntekt. Vi tar ikke inntekt for å være snill, det går som regel til å dekke huslån mm, boutgifter. Fikk inn siste husleien fredag, det var egentlig fra juli. Vi har greid å balansere utgiftene underveis. Han har da fått litt slakk. 2 uker uten å betale. Men siste innbetalingen var viktig for oss som utleiere. Dekker strøm, forsikring, tv-abonnement som også han drar nytte av. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 At leietaker er ufør er ikke noe som skremmer oss som utleiere. Det som er uaktuelt er de som ikke kan stille med depositum selv, og som må ha "nav garanti". Vi hadde nok gjerne leid ut til deg om vi hadde et godt inntrykk og du har gode referanser. Anonymkode: 1323b...df8 2
Daisy_B Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Leier ut til flere uføre, og aksepterer NAV-garanti. Vektlegger andre ting hos potensielle leietakere. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Har et ønske om å flytte i 2023, etter å bodd i samme kommune i 8-9 år, har leid her jeg bor nå i litt over 5 år. Ønsker jeg nå en forandring med å flytte en time unna til en av nabo kommunene. Det som er mitt problem, er at jeg er vel egentlig ikke er en attraktiv leieboer, selv med 20 år med bare gode referanser. Kort fortalt er jeg uføre, enslig kvinne i midten av 30 årene. Kjenner det med å skulle begynne å lete etter et nytt sted å bo stresser meg litt, etter jeg ble uføre for 4 år siden. Selv med null gjeld, ryddig økonomi og en veldig rolig person som behandler leiligheten jeg leier med respekt…føler jeg meg egentlig ikke som en attraktiv person å leie ut til. Har ingen dyr, ikke røyk/snus eller alkohol/festing. Er mere som en gammel dame egentlig, som er mest hjemme. Veit egentlig ikke hva jeg ville med det innlegget her men 🤷🏻♀️ Anonymkode: bd3b6...e82 Har du havnet i uføre? Eller er du ufør? Anonymkode: b0a98...d0c 3 1
PetterKanin Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har et ønske om å flytte i 2023, etter å bodd i samme kommune i 8-9 år, har leid her jeg bor nå i litt over 5 år. Ønsker jeg nå en forandring med å flytte en time unna til en av nabo kommunene. Det som er mitt problem, er at jeg er vel egentlig ikke er en attraktiv leieboer, selv med 20 år med bare gode referanser. Kort fortalt er jeg uføre, enslig kvinne i midten av 30 årene. Kjenner det med å skulle begynne å lete etter et nytt sted å bo stresser meg litt, etter jeg ble uføre for 4 år siden. Selv med null gjeld, ryddig økonomi og en veldig rolig person som behandler leiligheten jeg leier med respekt…føler jeg meg egentlig ikke som en attraktiv person å leie ut til. Har ingen dyr, ikke røyk/snus eller alkohol/festing. Er mere som en gammel dame egentlig, som er mest hjemme. Veit egentlig ikke hva jeg ville med det innlegget her men 🤷🏻♀️ Anonymkode: bd3b6...e82 Alt du nevner er jo til fordel i leiemarkedet for en leieboer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå