Gå til innhold

Er flau over venninnen min og jeg skammer meg sånn over det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg som et helt forferdelig menneske. Har blitt kjent med og utviklet et tett vennskap til en helt super jente. Hun er omtenksom, snill, morsom og en ordentlig god venn blitt for meg. Jeg tok et valg om å bli kjent med henne, for før vi ble kjent opplevde jeg henne som ekstremt rar. Hun har en litt merkelig væremåte som jeg ikke ønsker å gå i detaljer på i frykt for å bli gjenkjent. Jeg har hørt andre si direkte at hun er merkelig og skjønt det indirekte på mennesker rundt henne. Likevel er jeg glad jeg ha henne en sjans. Problemet mitt er at jeg kan føle på at det er flaut å vise andre hvor gode venner vi er. Jeg sliter med at jeg ønsker å passe inn og har litt lav selvtillit, men jeg føler meg som en helt forferdelig person som tenker dette. Sier det selvsagt ikke til venninnen min og det hindrer meg ikke i å være med henne.

Lurer på om dette er normalt eller om jeg bare er en helt forferdelig person. Hva kan jeg gjøre med disse tankene :( 

Anonymkode: 7aed7...26f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner problemstillingen. Det er vel bare å si det som det er til folk  at du også trodde hun var en raring. 

• Liker 6
Skrevet

Du er flau for å vise andre at dere er venner, det forteller meg at du egentlig ikke ser på henne som en genuin venn.

På hvilken måte har hun en rar væremåte? Og er det egentlig henne det er noe galt med?

Anonymkode: c7587...3e7

• Nyttig 3
Skrevet

Helt normalt oppførsel hos en som er usikker på seg selv og ønsker å bli akseptert av andre. 

Du må bare jobbe med deg selv og ikke bry deg hva andre tenker og mener. 

Liker du å henge med denne venninnen så skal du gjøre det uten anger. 

Hvorfor bry seg om hva andre mener? Hvorfor skal deres mening vektlegges så mye at det ødelegger for deg? 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er flau for å vise andre at dere er venner, det forteller meg at du egentlig ikke ser på henne som en genuin venn.

På hvilken måte har hun en rar væremåte? Og er det egentlig henne det er noe galt med?

Ts her.

Hun steller seg ikke ordentlig. Går i de samme klærne, fett hår og lukter litt. 

Ekstremt stille, og når henne snakker kommer mye ut feil.

Hun sliter med å forholde seg til folk hun ikke kjenner har hun sagt, og det er jo helt forferdelig for hennes del. Jeg er veldig glad for å være med henne alene men i offentligheten sier hun aldri noe eller så sier hun ting som kan provosere de rundt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må du jobbe med. Du kan ikke la din lave selvtillit gå ut over andre mennesker. At du er så usikker at du blir flau og mener andre mennesker er under din standard vil bli handikappende for deg og kan gjøre deg svært dårlig likt på lenger sikt.

Anonymkode: 0f288...674

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke normalt men du er kanskje veldig ung og opptatt av å bli likt og anerkjent? Du må legge fra deg oppheng i hva andre skulle tenke eller tro om deg, det er ditt liv og din venninne så drit i hva andre skulle tenke om det 

Anonymkode: 48d43...fc8

• Liker 2
Skrevet

Om noen skulle finne på å si noe så bare si at alle sa hun var så rar, men så ble jeg kjent med henne og hun er kjempetrivelig! Skjønner ikke hva folk snakker om. Evt. si rett ut at du hang med XX i og dere gjorde Y, det var kjempegøy.

PS: ingenting er så befriende som å gi faen i hva folk synes om deg. Just saying.

Anonymkode: 6844e...693

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Hun sliter med å forholde seg til folk hun ikke kjenner har hun sagt, og det er jo helt forferdelig for hennes del. Jeg er veldig glad for å være med henne alene men i offentligheten sier hun aldri noe eller så sier hun ting som kan provosere de rundt. 

Jeg vet om mange som er slik du beskriver, og de er helt normale mennesker som kjenner på at andre ikke oppfører seg normalt mot de. Og med andre så mener jeg mennesker som har en urealistisk forventning om blomsterlukt og perfeksjonisme av andre rundt seg. Og som er nedlatende og det merker såklart hun. Hun vil ha det bedre uten ditt "vennskap".

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sånn rar som folk må bli litt kjent med får å forstå 😅 har faktisk en venn som sjeldent vill gå sammen å bare inne vist det ellers prate på telefonen vær dag. Synes det er rart men det er vell greit siden jeg er glad i den personen så kan jeg gjemmes litt vist det hjelper. Men anbefaler deg ikke å gi folk følelsen at de må gjemme seg får det sliter på psykisk 

Anonymkode: c8d38...c75

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg føler meg som et helt forferdelig menneske. Har blitt kjent med og utviklet et tett vennskap til en helt super jente. Hun er omtenksom, snill, morsom og en ordentlig god venn blitt for meg. Jeg tok et valg om å bli kjent med henne, for før vi ble kjent opplevde jeg henne som ekstremt rar. Hun har en litt merkelig væremåte som jeg ikke ønsker å gå i detaljer på i frykt for å bli gjenkjent. Jeg har hørt andre si direkte at hun er merkelig og skjønt det indirekte på mennesker rundt henne. Likevel er jeg glad jeg ha henne en sjans. Problemet mitt er at jeg kan føle på at det er flaut å vise andre hvor gode venner vi er. Jeg sliter med at jeg ønsker å passe inn og har litt lav selvtillit, men jeg føler meg som en helt forferdelig person som tenker dette. Sier det selvsagt ikke til venninnen min og det hindrer meg ikke i å være med henne.

Lurer på om dette er normalt eller om jeg bare er en helt forferdelig person. Hva kan jeg gjøre med disse tankene :( 

Jeg forstår deg ts. Bare prøv og tenk at hva andre tenker om dere er fullstendig likegyldig. Sånn ville en person med god selvtillit tenkt. 

Anonymkode: 1fe6c...b6a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts her.

Kunne vært meg du beskriver her. Burde kanskje bli bedre på hygiene og å skifte klær. Venninna di er ihvertfall heldig som har noen som vil henge med henne da.

Anonymkode: 4c11d...45f

• Liker 1
Skrevet

Ts jeg har også en sånn venn, spesielt det med hygiene. Men du må ikke ta det på deg, ikke relatert til hvordan hun er - hun er 100% sin egen, du trenger ikke å stå for noe av det. Men det du kjenner på er kanskje at du ikke klarer å forsvare henne? Det kan jeg forstå, og det er en bra ting om du ønsker å forandre inntrykket de andre får. 

Anonymkode: c9526...560

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kunne vært meg du beskriver her. Burde kanskje bli bedre på hygiene og å skifte klær. Venninna di er ihvertfall heldig som har noen som vil henge med henne da.

Anonymkode: 4c11d...45f

Hvis du blir bedre på hygiene, er det lettere å få flere venner og bekjente. Hard sannhet.

Anonymkode: 602aa...46c

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns faktisk rare mennesker er mer interessante enn de som «glir» inn i mengden.

Anonymkode: b0faf...51e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns faktisk rare mennesker er mer interessante enn de som «glir» inn i mengden.

Meg også 😁 er litt rar selv også da 😂

Anonymkode: c8d38...c75

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts her.

Stakkar, høres ut som at hun kanskje har en diagnose. Asperger? Er dere unge? Hvordan har hun det hjemme med familien sin? Jeg vet at det å være uhygienisk er et direkte symptom på alvorlig depresjon, eller hvis man er svært utrygg i hjemmet. 

Anonymkode: 0fb31...b05

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig 😁

Og TS, når jeg var yngre bekymret jeg meg stadig over hva andre tenkte, mente o.l - til og med mange voksne mennesker sliter med dette. Det er en stygg uvane og noe man med all hensikt, burde av-lære seg selv. Bli trygg i deg selv, jeg vet at jeg fikk det mye bedre i livet - når jeg begynte å gi faen i hva alle andre mente. Jeg er meg, du er deg. Ferdig snakka! 

Anonymkode: 0fb31...b05

Skrevet

Alle dere som mener TS er så stygg venninne....

Hadde dere tatt med dere ei rundt som var ustelt, lukta vondt, og sa rare ting til folk...?

Anonymkode: 66627...1d8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...