kløverpiken Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 (endret) Jeg bor på Østlandet, men kan reise hvor som helst for en som VIRKELIG kan og brenner for faget sitt. Livskvaliteten min er sterkt redusert pga. symfyse - og korsryggsmerter etter svangerskap. Jeg er åtte måneder postpartum, og har sterke smerter etter å ha gått et par kilometer. Vanligvis trener jeg variert seks ganger ukentlig, jeg er PT, og trening betyr utrolig mye for meg. Etter å ha gjort det jeg selv kan av research, trent, tøyet osv. for å bli bedre, har jeg ingen fremgang. Jeg har brukt 5000 kr på å prøve å finne ut av hva som egentlig er problemet, og hva jeg kan gjøre for å bli bedre eller kvitt dette. Naprapat, kiropraktor og hypopressiv trening. Ingen effekt. Det holder ikke at en behandler kikker litt på meg mens jeg står stille og bøyer meg fem og til siden. Holder ikke med knekking/manipulering og etter min mening nytteløs triggerpunktsmassasje. Øvelsene jeg har fått anbefalt gir ikke effekt. Jeg trenger ikke en løs antagelse om hva "det sikkert er". Jeg trenger en ekspert som virkelig går i dybden - kjenner på musklene, vurderer leddene nøye, tester meg grundig, gjerne i aktivitet. Noen som blir engasjert i å virkelig komme til bunns i hva det er jeg sliter med, og som har motivasjon til å hjelpe meg. Selv mistenker jeg at psoas-muskelen kan være involvert mtp. smerteområdet - og at jeg kanskje har noen nerver i klem, enten pga. svak eller stram psoas. - Men igjen jeg gjetter. Jeg trenger en med svært god dybdekunnskap, og selvsikkerhet i faget sitt. Jeg ønsker ikke tips til hva diagnosen min kan være, eller liknende. Og heller ikke tips om en flink fysio. - Men hvis noen vet om noen som er usedvanlig god, er det det jeg vil ha tips om. Norges beste, som er tilgjengelig for private å bestille time hos. Hilsen ei som er veldig fortvilet og må finne ut av dette. Setter stor pris på svar. Endret 12. november 2022 av kløverpiken
Sandum.PT Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 kløverpiken skrev (På 12.11.2022 den 23.11): Jeg bor på Østlandet, men kan reise hvor som helst for en som VIRKELIG kan og brenner for faget sitt. Livskvaliteten min er sterkt redusert pga. symfyse - og korsryggsmerter etter svangerskap. Jeg er åtte måneder postpartum, og har sterke smerter etter å ha gått et par kilometer. Vanligvis trener jeg variert seks ganger ukentlig, jeg er PT, og trening betyr utrolig mye for meg. Etter å ha gjort det jeg selv kan av research, trent, tøyet osv. for å bli bedre, har jeg ingen fremgang. Jeg har brukt 5000 kr på å prøve å finne ut av hva som egentlig er problemet, og hva jeg kan gjøre for å bli bedre eller kvitt dette. Naprapat, kiropraktor og hypopressiv trening. Ingen effekt. Det holder ikke at en behandler kikker litt på meg mens jeg står stille og bøyer meg fem og til siden. Holder ikke med knekking/manipulering og etter min mening nytteløs triggerpunktsmassasje. Øvelsene jeg har fått anbefalt gir ikke effekt. Jeg trenger ikke en løs antagelse om hva "det sikkert er". Jeg trenger en ekspert som virkelig går i dybden - kjenner på musklene, vurderer leddene nøye, tester meg grundig, gjerne i aktivitet. Noen som blir engasjert i å virkelig komme til bunns i hva det er jeg sliter med, og som har motivasjon til å hjelpe meg. Selv mistenker jeg at psoas-muskelen kan være involvert mtp. smerteområdet - og at jeg kanskje har noen nerver i klem, enten pga. svak eller stram psoas. - Men igjen jeg gjetter. Jeg trenger en med svært god dybdekunnskap, og selvsikkerhet i faget sitt. Jeg ønsker ikke tips til hva diagnosen min kan være, eller liknende. Og heller ikke tips om en flink fysio. - Men hvis noen vet om noen som er usedvanlig god, er det det jeg vil ha tips om. Norges beste, som er tilgjengelig for private å bestille time hos. Hilsen ei som er veldig fortvilet og må finne ut av dette. Setter stor pris på svar. Norges beste blir jo et definisjonsspørsmål og helt sikkert ikke enkelt å svare på med tanke på at man spesialiserer seg i forskjellige ting. Men om du ønsker en som er meget faglig sterk og som jobber evidensbasert og virkelig setter seg inn i forskningen rundt forskjellige problemstillinger, så vil jeg anbefale Marius L. Stenhaug på Trimmen i Drammen 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå