veslemor Skrevet 12. mars 2002 #1 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei! Jeg lurer på om noen har noen gode kremer å forslå for huden min? Og hvordan jeg bør behandle den generelt? Har typisk blandingshud jeg da .. Hurra..! Blir tørr hvis jeg bruker kremer som gir lite fuktighet, og får kviser hvis jeg bruker en som er for fet! Har noen svarte prikker på nesa og haken også. Noen som har noen gode råd? Trenger dem så sårt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 12. mars 2002 #2 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei Jeg hadde samme problemet som deg. Valgte rett og slett å bruke 2 kremer en for fete partier og en for tørre partier. Ta deg en runde på parfymerier og be om prøver på forskjellige kremer. De aller fleste merkevarene har prøvepakker for 3-4 dagers bruk. Det er min erfaring i hvertfall. Personlig har jeg brukt både Decleor og Christian Dior sine kremer, men vet at Lancome også har mange fine.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 12. mars 2002 #3 Del Skrevet 12. mars 2002 hei. som deg har jeg blandingshud, tendens til sorte prikker, og mange fuktighetskremer gir meg kviser. i tillegg har jeg ganske sensitiv hud, som reagerer på en god del produkter. har prøvd uhorvelige mengder med kremer og klin, og det har tatt sin tid å finne noen som gir et resultat jeg er fornøyd med, men nå har jeg endelig funnet frem i jungelen, så jeg tenkte jeg skulle nevne 'vinnerne' og hva som funker for meg. rens: md formulations facial cleanser. har brukt lang tid på å finne et bra renseprodukt, enten blir ikke huden ordentlig ren, ellers blir den for tørr, eller begge deler. denne er perfekt. skrubb: decleor purete exfoliante et par ganger i uka for å forebygge sorte prikker. huden blir deilig myk og glatt. maske: decleor masque purifiant regulateur. denne fjerner sorte prikker! klin på, sett deg over damp med håndkle over hodet i noen minutter, så lar du masken tørke og skyller av. utrolig men sant, denne holder det den lover, og det uten at huden blir tørr. spesialprodukter: md formulations sensitive skin lotion, som blant annet forebygger kviser og sorte prikker. decleor aromessence ylang-ylang som balanserer fet/uren/blandingshud. dette er en olje, men den er ikke fet og gir ikke kviser, men fukter og behandler huden. disse to brukes under fuktighetskrem. krem: decleor hydra floral gir masse fukt men ikke kviser. den er beregnet på normal hud, men er også kjempefin på blandingshud. decleor fluide hydra-matt regulateur passer til litt fetere hud eller hudpartier, og når det er varmt i været. lett og oljefri men gir likevel nok fuktighet til tørrere områder (mange kremer for fet/blandingshud som ikke gjør det). mot blank/fet hud: dermalogica oil control lotion. gir helt matt og tørr overflate der det trengs. alle disse er jeg 'avhengig' av. samtlige fås kjøpt hos hudpleier. ikke spesielt dyre sammenlignet med andre merker, og i en klasse for seg selv når det gjelder kvalitet - dette er greier som faktisk virker og holder det de lover, så jeg synes så absolutt de er verdt pengene. nå blir det helt halleluja-stemmning her, men dette er rett og slett produkter som har gjort meg så fornøyd at jeg ikke kan la vær å anbefale dem når jeg ser at noen sliter med samme hudproblemer som meg selv, i håp om at andre skal slippe å kaste bort penger i jakten på noe som hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bria Skrevet 12. mars 2002 #4 Del Skrevet 12. mars 2002 For blandingshud, som du har, finnes det er vell av produkter å velge mellom. Alt fra billig til rådyrt. Jeg har også bladingshud, og jeg skrifter krem hver gang den jeg har er tom. Det er fordi jeg leste et sted at det er ikke lurt å bruke samme type krem over lengre tid, for huden kan få en allergisk reaksjon. (???) Jeg vet ikke, men jeg fikk nå erfare at de fleste kremer er gode å bruke 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 13. mars 2002 #5 Del Skrevet 13. mars 2002 Har også blandingshud. Nesen og pannen glinser, "skaller av" andre steder. Kvisene popper opp ganske ofte, og de sorte prikkene er godt representert på nesen min. Takk for mange tips Villen, tror jeg må ut på handletur jeg... Blir vel helt blakk nå. Har vel ikke råd til alt det der. Hvis du skulle rangere produktene: Hvilke er viktigst? Hilsen Smil, som for tiden tror at hun omtrent har verdens styggeste hud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemor Skrevet 13. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 13. mars 2002 Takk for svar! Nå skal jeg bare smile litt pent til samboeren min og smyge unna litt mer penger enn vanlig, så skal nok dette gå Takk for hjelpen! #skrive av i boka mi" 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 14. mars 2002 #7 Del Skrevet 14. mars 2002 hei smil. jeg vet hvordan du har det, ansiktshuden min var akkurat som du beskriver i mange år. men nå er det endelig blitt bedre. det viktigste er basisproduktene du bruker hver dag: rens og fukt. md formulations facial wash er fin fordi du bare trenger ett renseprodukt, ikke ansiktsvann. (penger å spare). den hjelper både på fet og tørr, flassende hud. det finnes også en variant for sensitiv hud. (øyesminkefjerner kommer i tillegg, her kan du også spare penger på å bruke olivenolje på en bomullsdott før du vasker ansiktet) fuktighetskrem etterpå. det som er fint med decleor hydra-matt regulating fluid også er at den passer til de fete områdene samtidig som at den forhindrer tørr og flassende hud ellers. dette er det viktigste. så kan du jo etter hvert bygge ut med et behandlingsprodukt under fuktighetskremen hvis det trengs. her tror jeg md formulations enten facial lotion eller sensitive skin lotion er mest effektive, og prisen per liter er lavere enn decleor aromessence ylang-ylang. de er litt dyre i innkjøp, men siden det går med noen få dråper om gangen er de veldig drøye. alle disse forebygger, men når kvisene først er kommet, er basiron gel (fra apoteket) noe av det mest effektive du får tak i, ganske billig også (80 kr for en tube som varer i mange måneder). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeanie Skrevet 14. mars 2002 #8 Del Skrevet 14. mars 2002 Heihei Jeg anbefaler deg å teste en av kremene til Clinique. De er dyre men du får mer enn nok igjen for pengene. Clinique har dessuten en genial! mattende krem for t-sonen, "Sheer matteness" _________________ ~~Jeanie~~1212[ Dette Innlegg er endret av: jeanie den 2002-03-14 16:33 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 15. mars 2002 #9 Del Skrevet 15. mars 2002 må bare si at jeg synes ikke clinique sheer matteness virker i det hele tatt... i det hele tatt veldig dårlige erfaringer med clinique her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dextra Skrevet 15. mars 2002 #10 Del Skrevet 15. mars 2002 NU clear skin skal være veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 18. mars 2002 #11 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei. Takk for svar Villen. Tror jeg må prøve rensegeleen. Har brukt opp den jeg hadde før, så jeg må jo likevel kjøpe noe nytt. Kremen hørtes også bra ut. Har prøvd clinique før. Fornøyd med noen av produktene, men har ikke funnet en ansiktkrem som passer meg. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 19. mars 2002 #12 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei! I går var jeg på hudpleiesalongen og kjøpte md formulation facial cleanser og decleor hydra floral fuktighetskrem. (hun anbefalte den fordi huden min er ganske tørr for tiden.) Det kostet en del, ja... Nå for vi vente på resultatene. Vurderer å kjøpe en sånn "krem" for å ha under dagkremen. Var det facial lotion? Vet du hva den koster Villen? Virker den på sorte prikker? Eller er den ansiktsmasken bedre? Smil som snart har verdens fineste hud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 19. mars 2002 #13 Del Skrevet 19. mars 2002 facial lotion virker mot sorte prikker, ja. litt altmuligmiddel som virker mot flere hudproblemer, jeg vet at mange er veldig fornøyd med effekten på uren hud. mener den kostet rundt 300 for 60 ml (som varer 3 måneders tid), ikke helt sikker på nøyaktig pris. billigere per liter med større flaske, tror de ligger på 5-600 kroner, men er ikke sikker på hvor mye de inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 20. mars 2002 #14 Del Skrevet 20. mars 2002 Takk for svar igjen Villen. Kjøpte facial creme i dag (bedre for tørr hud sa hudpleieren). Skulle egentlig bare innom for å høre om prisen, men kjøpte selvfølgelig. Brukt mye penger i det siste, ja. Men tror (og håper) det var verdt det. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 4. april 2002 #15 Del Skrevet 4. april 2002 Vet du hva masken fra Decleor koster, Villen? (Den som fjerner sorte prikker) Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #16 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg har hatt kjempeproblemer med hud, har sensetiv og blandingshud med tendenser (hadde) til områder på kinn med kviser og svarte hudormer. Jeg har også prøvd det meste, og var frelst på dermelogica serien(hudpleiesalong) Jeg har nå gått over til en rimligere serie som heter Vichy, som fåes kjøpt på apotekt. Anbefales sterkt!! hver gang jeg pøver noen nye kremer, popper urenhetene frem. De har alt som trengs for bra ansiktspleie! Mvh Lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenta Skrevet 5. april 2002 #17 Del Skrevet 5. april 2002 Det er STOR forskjell på tørr hud (fettfattig) og fuktighetsfattig eller dehydrert hud! Gå til en hudpleier og spørr om råd. Jeg anbefaler Guinot sin "Long Lasting Moizturising Cream". Den er kjempefin uansett hvilken type hud man har, bare den mangler fukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå