AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Jeg er i full jobb, er 45 år og kommer godt overens med folk på jobb. Jeg tror ikke folk automatisk kan se eller skjønne at jeg ikke har noe sosialt nettverk utenom jobb. Jeg er med barna på fritidsaktiviteter, møter på foreldremøter og alt som er organisert og forventet, MEN, en gjeng med folk å bare henge med har jeg ikke. Jeg tror jeg kan se at jeg trekker meg litt om folk kommer for tett på og personlig kjeder jeg meg av å bare sitte å prate eller bare henge. Nå ser jeg barna mine er helt like. De inkluderes ikke i en stor populær gjeng som fester og henger, men klarer seg bra når de er på skolen og fritidsaktiviteter. Jeg føler samfunnet forventer at man skal ha en fast gjeng man henger, fester og tuller med, og jeg synes det er så vondt å se når 20 av 25 i klassen til barna/ungdommene blir invitert på fest, men ikke de😩 Anonymkode: a966f...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 De er store nok til å feste men du følger de på fritidsaktiviteter? Anonymkode: f03d9...7df 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er store nok til å feste men du følger de på fritidsaktiviteter? Anonymkode: f03d9...7df Ser på kamper ja.. ts Anonymkode: a966f...6a3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #4 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er store nok til å feste men du følger de på fritidsaktiviteter? Anonymkode: f03d9...7df Og har vært med på det meste opp igjennom årene.. Anonymkode: a966f...6a3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #5 Skrevet 12. november 2022 Utifra det du skriver, Så virker det selvvalgt at du ikke har en stor vennegjeng rundt deg. Men, barna beskriver du som ensom. Kanskje de ikke er det? Anonymkode: c41bf...8b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #6 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Utifra det du skriver, Så virker det selvvalgt at du ikke har en stor vennegjeng rundt deg. Men, barna beskriver du som ensom. Kanskje de ikke er det? Anonymkode: c41bf...8b2 Det er egentlig ikke selvvalgt, men jeg får det ikke til.. jeg vil være en del av en stor gjeng, men klarer ikke å passe inn og synes ikke det er gøy å «henge» og «fjase», men skulle ønske jeg syntes det var gøy. Jeg bekymrer meg over at barna vil kjenne på det samme. ts Anonymkode: a966f...6a3 1
bettsa Skrevet 12. november 2022 #7 Skrevet 12. november 2022 Tar du initiativ til å bli kjent med andre foreldre? Vi kjente ingen på stedet vi bor på men inviterte andre foreldre fra barnehagen og skole på grilling osv og ble bedre kjent. Men ikke lett å bli kjent nye folk nei
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #8 Skrevet 12. november 2022 Føler med deg. Er noen år yngre, men har ingen gjeng og henge med. Startet i ny jobb for 5 år siden, har fått mange gode kollegaer der, men det blir ikke til at vi finner på noe på fritiden. Har tatt initiativ, men dem har sin «egen» gjeng… Så skal det også sies at jeg føler meg ekstremt malplassert, har blitt verre med årene. Før jeg fikk barn så hadde jeg flere venner, ute hver helg osv… Etter jeg fikk barna så klarte jeg ikke å være sosial, fikk angst rett og slett. Tror det har noe med at før jeg fikk barn så var jeg mye ute å drakk, men etter jeg fikk barn så ble det mindre av det. Ble invitert med på barsel-treff, men som nevt over, følte meg helt malplassert.. Nå går begge barna på skolen, men vanskelig å komme innpå foreldrene der. Ble 40 år for noen dager siden. Ingen som kom på besøk, ingen koselige face-book meldinger fra nære venner. Var 2 kollegaer som gratulerte meg på Facebook, resten er bekjente.. Ble langt det her, men jeg føler virkelig med deg. Anonymkode: 3d713...7b9 1
anonymLala Skrevet 12. november 2022 #9 Skrevet 12. november 2022 Har det litt som deg med tanke på at jeg ikke liker å bare henge og "fjase", men kanskje det er enklere å finne "din" gjeng gjennom en felles hobby/aktivitet? Jeg har min gjeng gjennom en aktivitet, hvor jeg både deltar og er med å arrangere for andre. Vi har blitt en gjeng som hjelper hverandre, og av og til gjør vi noe sosialt sammen utenom denne aktiviteten. En blir gjerne kjent med hverandre på en annen måte enn kun overfladisk smalltalk i slike settinger.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser på kamper ja.. ts Anonymkode: a966f...6a3 Det gjør jeg også. Kjører 18 åringen og vennene til kamper ofte. Tror de setter pris på det, selv om de ikke sier noe Anonymkode: d9da5...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå