TheHairyToothfairy Skrevet 12. november 2022 #41 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min er ansatt i forsvaret til visse oppdrag nå ifm med krigen og er ofte på oppdrag. Men alt er så hemmelig så han kan ikke si noe til noen om hva han skal, hvor han er osv. Jeg mistenker at han treffer ei på den vanlige jobben sin. Hvordan kan jeg finne ut om han virkelig er på oppdrag nå? Anonymkode: 52762...b61 Dette hadde du visst om problemstillingen er korrekt. Du skulle i så fall vært i kontakt med avdeling i Lillehammer som tilrettelegger for ansattes familie under depolyment, hvor alle relevante spørsmål ville blitt imøtekommet og du ville visst bedre enn å spørre på et rølpete nettforum. 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #42 Skrevet 12. november 2022 Du er redd han er med en spesifikk dame på den vanlige jobben. Kan du ikke gå innom den å hente noe? Da ser du jo om hun er der eller ei. Mest sannsynlig er hun det og mannen din er faktisk på oppdrag. Anonymkode: 7b8bb...8ca
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #43 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Før krigen så var det kanskje 1 eller 2 oppdrag og noe i en og annen leir. Men nå etter krigen så har det eskalert med oppdrag. I tillegg til krigen kom hun kollegaen hans på banen ( i den vanlige jobben) Bare redd jeg blir ført bak lyset nå! Men kan jeg spørre: Hvorfor må det være så hemmelig for familien? Driver de med noe snusk i forsvaret? Anonymkode: 52762...b61 Jeg skrev egt ett langt svar til deg, men jo mer jeg hører jo mer usannsynlig og urealistisk blir hele greia. Det er svært få avdelinger eller jobber som er av en slik natur at det skal tilsi en slik hemmelighet som du beskriver og de aller fleste av disse er fulltidsansatte i forsvaret. tidligere sagt han skulle til krigshandlinger? Det er neppe mye hemmelig om det med mindre man tilhører noen svært få avdelinger, som igjen består av fulltidsansatte. Utover det så kan konvensjonelle styrker ringe daglig hjem og fortelle om sin hverdag og de fleste har kontrakt for intops på 6 mnd av gangen, være seg sivile kontrakter eller gjennom HV. Det er ikke første gang jeg hører om folk i forsvaret som prøver å imponere og skryte på seg hemmelighold av en ekstrem karakter ved en bi jobb. Anonymkode: f37ba...f58 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #44 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor må det være så hemmelig for familien? Driver de med noe snusk i forsvaret? Anonymkode: 52762...b61 Det er sammensatt. Det har med sikkerheten til de i aktiv tjeneste å gjøre, beskyttelse av informasjon, men også sikkerheten til familie. Om jeg sitter på informasjon som vil være av nytte for en fremmed statsmakt, så vil myke mål som familie være lett å gå på. Om noen fra en fremmed makt vil ha informasjon om feks ansatte i E-tjenesten og deres virksomhet, så kan de være veldig oppfinnsomme mot familie og venner for å få ut informasjon. Det er ikke sånn at en uniformert soldat fra et annet land plutselig står på døra. Det kan være alt fra forretningsfolk, ambassadeansatte/diplomater, folk med tilknytning til idrett/kulturliv osv som lett kan manipulere ut informasjon. Denne informasjonen kan også brukes for å gå mot E-tjenesten. Om jeg feks var på jobb i Yemen, og du visste hva jeg jobbet med og hvor jeg var, så øker risiko/trusselen betraktelig. Anonymkode: 9db1a...0fc 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #45 Skrevet 12. november 2022 Bombasi skrev (42 minutter siden): Tittel har ingenting å si opp mot grad av deling av informasjon. Alt handler om hvor klassifisert det man jobber med er, og en konsulent kan jobbe med mer hemmeligstemplet informasjon enn en oberstløytnant. F.eks. Men klart, skal man på et møte eller kurs i Oslo eller noe slikt, så er ikke det sensitive opplysninger sånn sett. Men i mer hemmelige tjenester er det helt normalt å unnlate å oppgi hvor man skal til partneren. Og det må faktisk partneren bare godta. For hemmelig informasjon kan være tyngre å bære enn spørsmålstegn. At du er lei blir en annen sak, og da vil jeg si at forholdet deres har et alvorlig problem. Men noe sier meg at problemet er noe du har skapt selv på svært tynt grunnlag... Bare fordi du er nysgjerrig, egentlig. Jepp. Helt normalt at en konsulent har samme informasjon og tilganger som en høytstående offiser😂😂 Anonymkode: fc949...27b 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #46 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skrev egt ett langt svar til deg, men jo mer jeg hører jo mer usannsynlig og urealistisk blir hele greia. Det er svært få avdelinger eller jobber som er av en slik natur at det skal tilsi en slik hemmelighet som du beskriver og de aller fleste av disse er fulltidsansatte i forsvaret. tidligere sagt han skulle til krigshandlinger? Det er neppe mye hemmelig om det med mindre man tilhører noen svært få avdelinger, som igjen består av fulltidsansatte. Utover det så kan konvensjonelle styrker ringe daglig hjem og fortelle om sin hverdag og de fleste har kontrakt for intops på 6 mnd av gangen, være seg sivile kontrakter eller gjennom HV. Det er ikke første gang jeg hører om folk i forsvaret som prøver å imponere og skryte på seg hemmelighold av en ekstrem karakter ved en bi jobb. Anonymkode: f37ba...f58 Som jeg også skrev. Dette er bare tull 😊 Enten er tråden startet som tull, eller så har mannen til TS et forklaringsproblem. Anonymkode: 9db1a...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #47 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sammensatt. Det har med sikkerheten til de i aktiv tjeneste å gjøre, beskyttelse av informasjon, men også sikkerheten til familie. Om jeg sitter på informasjon som vil være av nytte for en fremmed statsmakt, så vil myke mål som familie være lett å gå på. Om noen fra en fremmed makt vil ha informasjon om feks ansatte i E-tjenesten og deres virksomhet, så kan de være veldig oppfinnsomme mot familie og venner for å få ut informasjon. Det er ikke sånn at en uniformert soldat fra et annet land plutselig står på døra. Det kan være alt fra forretningsfolk, ambassadeansatte/diplomater, folk med tilknytning til idrett/kulturliv osv som lett kan manipulere ut informasjon. Denne informasjonen kan også brukes for å gå mot E-tjenesten. Om jeg feks var på jobb i Yemen, og du visste hva jeg jobbet med og hvor jeg var, så øker risiko/trusselen betraktelig. Anonymkode: 9db1a...0fc Takk for fint svar. Godt å høre forklaringen din😊 Anonymkode: 52762...b61
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #48 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var ikke det som stod der. Det handler om grad av klassifisering på jobben som utføres. Og det er ikke slik at jo høyere i stilling man har jo mer klassifisert er jobben som utføres. Ofte tvert om, da at behovet for hemmelighethold er større jo lavere stilling man har, fordi det er de som gjør jobben. Anonymkode: 56d70...0ff Helt klart. Sånn er det jo Anonymkode: fc949...27b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #49 Skrevet 12. november 2022 Bare å kontakte en privatetterforsker. Flere der som tar på seg oppdrag relatert til utroskap. Anonymkode: da7de...829 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #50 Skrevet 13. november 2022 Det er jo tydelig at fyren er på noe kokkelimonke greier. De eneste som nå er på oppdrag for forsvaret som ikke er fast ansatt er Heimevernet. Det er absolutt ikke hemmelig hvor de er. De bistår politiet med vakthold. Men jeg kan ta feil, han kan være en sovende agent, nå mobilisert, som driver spionasje i Russland. Anonymkode: f842a...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #51 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hørtes litt rart ut. Jeg er gift med en oberstløytnant. Vet alltid hvor han er, også når han er på jobbreise. Vet ikke nøyaktig hva han gjør. Og øvelser og sånt gir jo mye ekstra utbetalt. Det forteller man jo om. Ofte kjøpes noe dyrt som trengs for ekstra lønn. Det finnes nok stillinger i Forsvaret som har høy grad av hemmelighet, men vanligvis vet nok partner hvor den forsvarsansatte befinner seg. Anonymkode: f62f4...b00 Haha ja jeg og er gift med en mann i forsvaret og det skjer så og si aldri at han ikke kan fortelle meg hvor han er osv 🤪 han har hatt flere ulike stillinger innenfor flere forskjellige baser og sikkerhetsklareringer og er spesialist innenfor høyaktuelle områder, spesielt etter at krigen brøt ut. Det er ikke alltid han kan fortelle i detalj hva de driver med, men det at jeg ikke vet sånn nogenlunde hva som foregår skjer så og si aldri. De få gangene han går inn i områder hvor telefonen ikke blir med osv så varsler han både før og etterpå 🤷🏼♀️ Så forbanna mye hemmelig skjer faktisk ikke i forsvaret at partnere ikke engang klarer å vite om de jobber der eller ikke 🤪 Anonymkode: c2395...1c4 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #52 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan du ikke gå innom den å hente noe? Da ser du jo om hun er der eller ei. Mest sannsynlig er hun det og mannen din er faktisk på oppdrag. Anonymkode: 7b8bb...8ca Hun skulker vel ikke for å være med han. Han gjør kanskje derimot det. Kanskje han er hjemme hos henne, ligger klar og venter til hun er ferdig på jobb 🤪 Anonymkode: 31bbd...75f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #53 Skrevet 13. november 2022 Høres suspekt ut! Sette en privatdetektiv på han Anonymkode: 4b1a7...28c 2
AnonymousBruker Skrevet 15. november 2022 #54 Skrevet 15. november 2022 Hvis han virkelig er ektemannen din, burde dere vel ha nok tillit til at dere kan stole på hverandre? Og ikke spørre på kg om noe så snålt...
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #55 Skrevet 15. november 2022 Hahaha dette er jo åpenbart bare tull fra enten trollet TS eller denne mannen hennes. Pårørende til mannskap i forsvaret som er ute på oppdrag har som andre nevner, folk å henvende seg til innenfor forsvaret. Smal sak å i hvertfall få bekreftet om han er på jobb for forsvaret eller ei, selve detaljene i et oppdrag kan såklart være hemmelige. Når det er sagt har jeg aldri opplevd at de store linjene har vært så fryktelig hemmelighold rundt( det er stort sett lettere å få svar på, hvor seilaset gikk, hvilken havner, hvor i hvilken religion man er plassert osv enn hva det ønskes til middag) det norske forsvaret er stort sett relativt gjennomsiktig og lever du oppi det skal du være rimelig blind,døv og totalt uinteressert for å ikke få med deg eller skjønne hvor det bærer og evt oppdragets art. Anonymkode: 1d5a6...637 1
Rhodiola Skrevet 16. november 2022 #56 Skrevet 16. november 2022 Tråden er ryddet for brudd på regelen om deltagelse med flere brukere, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #57 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hahaha dette er jo åpenbart bare tull fra enten trollet TS eller denne mannen hennes. Pårørende til mannskap i forsvaret som er ute på oppdrag har som andre nevner, folk å henvende seg til innenfor forsvaret. Smal sak å i hvertfall få bekreftet om han er på jobb for forsvaret eller ei, selve detaljene i et oppdrag kan såklart være hemmelige. Når det er sagt har jeg aldri opplevd at de store linjene har vært så fryktelig hemmelighold rundt( det er stort sett lettere å få svar på, hvor seilaset gikk, hvilken havner, hvor i hvilken religion man er plassert osv enn hva det ønskes til middag) det norske forsvaret er stort sett relativt gjennomsiktig og lever du oppi det skal du være rimelig blind,døv og totalt uinteressert for å ikke få med deg eller skjønne hvor det bærer og evt oppdragets art. Anonymkode: 1d5a6...637 Yes, og om det er hemmelig i øyeblikket det gjennomføres så er det stort sett noe som publiseres i ettertid og kan snakkes om etter endt oppdrag (bortsett fra innenfor etteretning osv). Min mann hadde noen dager med hemmelig oppdrag i høst og kunne ikke si noe, men han kunne snakke om det da han var ferdig og det ble publisert i avisen etterpå at de tok imot fly med skadde soldater fra Ukraina. Samme med den gangen de hadde vakthold for amerikanske skip under Cold Response mens amerikanerne losset av utstyr osv, det var ikke noe de kunne snakke om der og da men han kunne si det etterpå. Jeg har likevel alltid visst hvilket område han har vært i og hatt kontakt med han underveis. Også kommer han jo hjem i uniform hver dag da, så det er jo et ganske tydelig tegn på hva han jobber med om dagene 🤪 Anonymkode: c2395...1c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå