AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #21 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hørtes litt rart ut. Jeg er gift med en oberstløytnant. Vet alltid hvor han er, også når han er på jobbreise. Vet ikke nøyaktig hva han gjør. Og øvelser og sånt gir jo mye ekstra utbetalt. Det forteller man jo om. Ofte kjøpes noe dyrt som trengs for ekstra lønn. Det finnes nok stillinger i Forsvaret som har høy grad av hemmelighet, men vanligvis vet nok partner hvor den forsvarsansatte befinner seg. Anonymkode: f62f4...b00 Han sier han ikke kan fortelle det til meg, og godt tjener han jo absolutt, men det gjør han i den vanlige jobben sin også, synes han burde holdt seg til bare den. Anonymkode: 52762...b61
Bombasi Skrevet 12. november 2022 #22 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hørtes litt rart ut. Jeg er gift med en oberstløytnant. Vet alltid hvor han er, også når han er på jobbreise. Vet ikke nøyaktig hva han gjør. Og øvelser og sånt gir jo mye ekstra utbetalt. Det forteller man jo om. Ofte kjøpes noe dyrt som trengs for ekstra lønn. Det finnes nok stillinger i Forsvaret som har høy grad av hemmelighet, men vanligvis vet nok partner hvor den forsvarsansatte befinner seg. Anonymkode: f62f4...b00 Tittel har ingenting å si opp mot grad av deling av informasjon. Alt handler om hvor klassifisert det man jobber med er, og en konsulent kan jobbe med mer hemmeligstemplet informasjon enn en oberstløytnant. F.eks. Men klart, skal man på et møte eller kurs i Oslo eller noe slikt, så er ikke det sensitive opplysninger sånn sett. Men i mer hemmelige tjenester er det helt normalt å unnlate å oppgi hvor man skal til partneren. Og det må faktisk partneren bare godta. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skåner meg? På hvilken måte? Det er jeg som sitter igjen som et spørsmålstegn og aldri vet hvor han er. Jeg begynner å bli lei nå. Anonymkode: 52762...b61 For hemmelig informasjon kan være tyngre å bære enn spørsmålstegn. At du er lei blir en annen sak, og da vil jeg si at forholdet deres har et alvorlig problem. Men noe sier meg at problemet er noe du har skapt selv på svært tynt grunnlag... Bare fordi du er nysgjerrig, egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #23 Skrevet 12. november 2022 Hvorfor mistenker du noe muffens, egentlig? Anonymkode: e4272...d10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #24 Skrevet 12. november 2022 Warrior skrev (2 minutter siden): Dette! Så må du bare godta at han ikke kan si noe. Prøv å stol på han. Det er viktig å stole på hverandre i et forhold. Hvorfor skulle han hatt ei annen? Hvorfor skulle han lyve? Kan dere være sammen hvis du blir urolig hver gang han er på oppdrag? Jeg veit han har en del kontakt med ei på jobben sin, mye tlf bruk og overtid på den vanlige jobben hans. Jeg har ikke vært urolig for dette tidligere, men nå slo det meg! Magefølelsen prøver å si meg noe….Vet ikke… Anonymkode: 52762...b61
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #25 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han sier han ikke kan fortelle det til meg, og godt tjener han jo absolutt, men det gjør han i den vanlige jobben sin også, synes han burde holdt seg til bare den. Anonymkode: 52762...b61 Du spør hvordan du kan finne det ut. Vi forteller deg at du må sjekke lønnsslippen. Så tjener han ekstra godt om dagen? Anonymkode: e5d0a...80b 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #26 Skrevet 12. november 2022 Du hadde visst om han jobbet i E-tjenesten eller i FSK/HJK etc. du hadde ikke visst hvor han er og hvor lenge han er borte. Det er også forskjell på E-tjenesten og spesialstyrkene på hvor man tjenestegjør osv. Der jobber man ikke «ekstra noen ganger». I tillegg er man ikke «ute på oppdrag» så ofte. Jeg hadde typisk 3-4 «oppdrag» i året som varte lengre en 4 dager. Holder å si at man skal bort med jobben og vet ikke når jeg er tilbake. Vet alt om hvor belastende det kan være for familie å ikke vite hvor man er og når man kommer hjem. Til søsken og foreldre pleide jeg å finne på røverhistorier om hvor jeg hadde vært da jeg var på oppdrag. Feks gutteturer et eller annet sted, fotballtur i England osv. En av de største utfordringene var egentlig foreldre, søsken og kompiser. Jeg kunne aldri ha med meg mobiltelefon eller noen andre elektroniske kommunikasjonsmidler eller annen sporbar elektronikk. Ingen fikk altså tak i meg, og jeg kunne ikke gi lyd/livstegn fra meg. Ved et par anledninger hadde vi kollegaer i Norge som feks oppdaterte Facebook for oss, postet bilder osv ved å bruke forhåndslagrede bilder. Jeg kunne altså være på jobb i feks Yemen, og samtidig utad være på guttetur i Tallin… Anonymkode: 9db1a...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #27 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor mistenker du noe muffens, egentlig? Anonymkode: e4272...d10 At alt skal være så hemmelig! Skjønner bare ikke hvorfor det skal være hemmelig de oppdragene!! Og så begynte jeg å tenke på «hva hvis han er hos henne..» Anonymkode: 52762...b61
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #28 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du spør hvordan du kan finne det ut. Vi forteller deg at du må sjekke lønnsslippen. Så tjener han ekstra godt om dagen? Anonymkode: e5d0a...80b Ja han tjener veldig mye! Men det gjør han også til vanlig! Anonymkode: 52762...b61
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #29 Skrevet 12. november 2022 Jeg er i e forsvarsfamilie, og jeg har ikke fått noen oppdatering siste 2-3 åra fra noen. Jobben er hemmelig og har nok null med kvinnfolk å gjøre. Anonymkode: 16ce7...da4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #30 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du hadde visst om han jobbet i E-tjenesten eller i FSK/HJK etc. du hadde ikke visst hvor han er og hvor lenge han er borte. Det er også forskjell på E-tjenesten og spesialstyrkene på hvor man tjenestegjør osv. Der jobber man ikke «ekstra noen ganger». I tillegg er man ikke «ute på oppdrag» så ofte. Jeg hadde typisk 3-4 «oppdrag» i året som varte lengre en 4 dager. Holder å si at man skal bort med jobben og vet ikke når jeg er tilbake. Vet alt om hvor belastende det kan være for familie å ikke vite hvor man er og når man kommer hjem. Til søsken og foreldre pleide jeg å finne på røverhistorier om hvor jeg hadde vært da jeg var på oppdrag. Feks gutteturer et eller annet sted, fotballtur i England osv. En av de største utfordringene var egentlig foreldre, søsken og kompiser. Jeg kunne aldri ha med meg mobiltelefon eller noen andre elektroniske kommunikasjonsmidler eller annen sporbar elektronikk. Ingen fikk altså tak i meg, og jeg kunne ikke gi lyd/livstegn fra meg. Ved et par anledninger hadde vi kollegaer i Norge som feks oppdaterte Facebook for oss, postet bilder osv ved å bruke forhåndslagrede bilder. Jeg kunne altså være på jobb i feks Yemen, og samtidig utad være på guttetur i Tallin… Anonymkode: 9db1a...0fc Før krigen så var det kanskje 1 eller 2 oppdrag og noe i en og annen leir. Men nå etter krigen så har det eskalert med oppdrag. I tillegg til krigen kom hun kollegaen hans på banen ( i den vanlige jobben) Bare redd jeg blir ført bak lyset nå! Men kan jeg spørre: Hvorfor må det være så hemmelig for familien? Driver de med noe snusk i forsvaret? Anonymkode: 52762...b61
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #31 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før krigen så var det kanskje 1 eller 2 oppdrag og noe i en og annen leir. Men nå etter krigen så har det eskalert med oppdrag. I tillegg til krigen kom hun kollegaen hans på banen ( i den vanlige jobben) Bare redd jeg blir ført bak lyset nå! Men kan jeg spørre: Hvorfor må det være så hemmelig for familien? Driver de med noe snusk i forsvaret? Anonymkode: 52762...b61 Snusk? Er du paranoid? Anonymkode: e5d0a...80b 7
Gjest Warrior Skrevet 12. november 2022 #32 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg veit han har en del kontakt med ei på jobben sin, mye tlf bruk og overtid på den vanlige jobben hans. Jeg har ikke vært urolig for dette tidligere, men nå slo det meg! Magefølelsen prøver å si meg noe….Vet ikke… Anonymkode: 52762...b61 At han har mye kontakt med ei fra jobben kan være på grunn av jobben. Prøv å ikke tenk det verste. Så kan du fortelle han om bekymringene dine på grunn av kvinnen han har kontakt med på jobben. Kanskje han kan berolige deg Det er i alle fall viktig for at et forhold skal gå bra at man stoler på hverandre og kan snakke sammen og dele bekymringer.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #33 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snusk? Er du paranoid? Anonymkode: e5d0a...80b Ja da er jeg vel paranoid da!! Skjønner bare ikke hvorfor alt skal være hemmelig! Tanken har slått meg at Norge er på vei inn i krigen. Anonymkode: 52762...b61
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #34 Skrevet 12. november 2022 Warrior skrev (1 minutt siden): At han har mye kontakt med ei fra jobben kan være på grunn av jobben. Prøv å ikke tenk det verste. Så kan du fortelle han om bekymringene dine på grunn av kvinnen han har kontakt med på jobben. Kanskje han kan berolige deg Det er i alle fall viktig for at et forhold skal gå bra at man stoler på hverandre og kan snakke sammen og dele bekymringer. Takk for hyggelig svar❤️ Anonymkode: 52762...b61
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #35 Skrevet 12. november 2022 Jeg hadde ikke holdt ut å stole så lite på mannen min. Hemmelig jobb og ung ny kollega eller ikke. Sitter du på nettet og diskuterer mannen din i stedet for å snakke med han så er det noe galt et sted. Anonymkode: 95002...e02 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #36 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke holdt ut å stole så lite på mannen min. Hemmelig jobb og ung ny kollega eller ikke. Sitter du på nettet og diskuterer mannen din i stedet for å snakke med han så er det noe galt et sted. Anonymkode: 95002...e02 Ikke lett å snakke med han når jeg ikke får tak i han eller vet hvor han er! Anonymkode: 52762...b61 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #37 Skrevet 12. november 2022 Er hun unge kollegaen fra den andre jobben? Da er det vel lett å finne ut hvor hun bor 😛 Og kjøre forbi.... Hvis det nå er slik at han sitter hjrmme mye på tlf, for så å plutselig reise veldig mye bort på oppdrag... Anonymkode: 19f4b...a9e 1
nordlending Skrevet 12. november 2022 #38 Skrevet 12. november 2022 Hvis det skal hemmeligholdes er det jo en grunn til det. Som noen her skrev, er det også for partners del at partner ikke får vite. Hva hvis du fikk vite, og sa det videre? At det glapp ut, også vet plutselig mange det, selv om det ikke var meningen. Antar han ville fått mye trøbbel da, kun fordi han måtte forsikre deg om at han ikke ligger rundt...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #39 Skrevet 12. november 2022 Du kan jo også neste gang han kommer hjem, se han rett i øya og si det virker som om du har fått klamydia... Og se reaksjon. Anonymkode: 19f4b...a9e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #40 Skrevet 12. november 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Syns det er rart man ikke får dele hvor man skal med partneren sin. Anonymkode: 52762...b61 Hvorfor det? Jeg synes det er betryggende å høre at taushetsplikt og lignende blir respektert. Spesielt med slike uroligheter som vi lever med nå, så burde man i alle fall ha forståelse for at man ikke får vite slikt. Du er ikke bundet til noen taushetsplikt selv om din partner er det. Anonymkode: e3c10...89f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå