Gå til innhold

Hvordan finne ut som mannen er i forsvaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er ansatt i forsvaret til visse oppdrag nå ifm med krigen og er ofte på oppdrag. Men alt er så hemmelig så han kan ikke si noe til noen om hva han skal, hvor han er osv. Jeg mistenker at han treffer ei på den vanlige jobben sin. Hvordan kan jeg finne ut om han virkelig er på oppdrag nå? 

Anonymkode: 52762...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min er ansatt i forsvaret til visse oppdrag nå ifm med krigen og er ofte på oppdrag. Men alt er så hemmelig så han kan ikke si noe til noen om hva han skal, hvor han er osv. Jeg mistenker at han treffer ei på den vanlige jobben sin. Hvordan kan jeg finne ut om han virkelig er på oppdrag nå? 

På lønnsslippen??? De får jo veldig godt ekstra betalt når de er på oppdrag. 

Anonymkode: e5d0a...80b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På lønnsslippen??? De får jo veldig godt ekstra betalt når de er på oppdrag. 

Anonymkode: e5d0a...80b

Ja, men han er på oppdrag hver uke eller annenhver uke, så er han på «leir» en dag eller to. Blir ikke så lett å følge med på😔

Skrevet

Han er vel hemmelighetsfull fordi det er opplysninger som ikke skal ut til offentligheten.

Anonymkode: 854e0...5e7

Skrevet

Hva vet du? Er han sivilist med kontrakt? 

Høres veldig rart ut at det skal være så hemmelig med mindre han jobber i etteretning eller spesialstyrker. 

Anonymkode: f37ba...f58

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er vel hemmelighetsfull fordi det er opplysninger som ikke skal ut til offentligheten.

Anonymkode: 854e0...5e7

Ja men det plager meg at jeg ikke vet hvor han er eller får tak i han på noen måte når han er ute på oppdrag. 

Skrevet

det finnes vel INGEN bedrifter (ikke sivile heller) som forteller tilfeldige folk som slår på tråden til dem, om hvor deres ansatte egentlig befinner seg?    

0g det burde i alle fall ikke militæret holde på, hvor mye mer sannsynligvis skal være "topp hemmelig" for alle andre. 

Anonymkode: 2e019...4d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva vet du? Er han sivilist med kontrakt? 

Høres veldig rart ut at det skal være så hemmelig med mindre han jobber i etteretning eller spesialstyrker. 

Han har en stilling i forsvaret, litt sånn ekstrajobb på en måte. Han jobber mye nå pga krigen

Skrevet

Han har en stilling i forsvaret, litt sånn ekstrajobb på en måte. Han jobber mye nå pga krigen

Vet du, hvis du har tvil til hvor han er så må du jo si fra at du trenger mer visshet om at han faktisk er på jobb og ikke ligge hjemme hos et kvinnfolk.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Er dere nygift ellerno? Det er ihvertfall ikke noe nytt at det er mye som holdes hemmelig.. og noen har det strengere enn andre.. 

Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Er dere nygift ellerno? Det er ihvertfall ikke noe nytt at det er mye som holdes hemmelig.. og noen har det strengere enn andre.. 

nei, vært sammen i mange år, men det er først nå etter sommeren alle disse oppdragene har kommet. Og jeg vet jo ingenting, synes det er fælt at jeg ikke får vite noenting, bortsett fra at det er «oppdrag» I tillegg har jeh en dårlig følelse når det gjelder hun kollegaen hans i den andre jobben

Skrevet

Og du vet det er sant? 

Høres veldig rart ut at en ekstra jobb skal trenge være så hemmelighetsfull, kanskje han liker late som det er mer viktig enn det faktisk er? 

Det meste relatert til krigen er mer seiling for sjøforsvaret og kystvakten og trening av ukrainske soldater i England gjennom HV. 

At en med bijobb i forsvaret ikke kan fortelle noenting til sin partner virker nesten bare komisk, for slike stillinger er ytterst sjeldent av noe hemmelig karakter. 

• Liker 9
Skrevet

Å ikke dele slike opplysninger er vanlig innenfor Forsvaret, også partneren. Dere er intet unntak. 

Hvis du håndterer dette dårlig så må du ta en god prat med han om det, men du må akseptere at du får lite svar fra han annet enn at han kan avkrefte at han har et forhold på si. 

Er han mye borte og jobber mye, så får han svært godt betalt for dette. Så lønnen kan avkrefte eller bekrefte dine mistanker. Tjener han veldig godt, og mer enn ellers, så har du ingen grunn til å tro det du gjør. 

For øvrig høres det ikke lovende ut at du har begynt med slik spekulering... Vil du noensinne få ro i kroppen når han er på oppdrag eller? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og du vet det er sant? 

Høres veldig rart ut at en ekstra jobb skal trenge være så hemmelighetsfull, kanskje han liker late som det er mer viktig enn det faktisk er? 

Det meste relatert til krigen er mer seiling for sjøforsvaret og kystvakten og trening av ukrainske soldater i England gjennom HV. 

At en med bijobb i forsvaret ikke kan fortelle noenting til sin partner virker nesten bare komisk, for slike stillinger er ytterst sjeldent av noe hemmelig karakter. 

Jo da jeg vet jo at det er sant det med denne jobben. Han har hatt den i flere år, men pga krigen så er det mye oppdrag. Tidligere så kunne han si at han skulle til et krigshandlinger, men nå er alt så hemmelighetsfullt! Kjenner det gnager mer og mer nå i høst da det er så mange oppdrag og denne unge kvinnen på jobben hans. 

Skrevet
Bombasi skrev (5 minutter siden):

Å ikke dele slike opplysninger er vanlig innenfor Forsvaret, også partneren. Dere er intet unntak. 

Hvis du håndterer dette dårlig så må du ta en god prat med han om det, men du må akseptere at du får lite svar fra han annet enn at han kan avkrefte at han har et forhold på si. 

Er han mye borte og jobber mye, så får han svært godt betalt for dette. Så lønnen kan avkrefte eller bekrefte dine mistanker. Tjener han veldig godt, og mer enn ellers, så har du ingen grunn til å tro det du gjør. 

For øvrig høres det ikke lovende ut at du har begynt med slik spekulering... Vil du noensinne få ro i kroppen når han er på oppdrag eller? 

Takk for beroligende melding! Jobber du selv i forsvaret eller har partner der? Syns det er rart man ikke får dele hvor man skal med partneren sin. Jeg går jo ikke rundt å sier hvor han er til noen, selv om jeg ikke skjønner hvorfor dette må være så hemmelig! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for beroligende melding! Jobber du selv i forsvaret eller har partner der? Syns det er rart man ikke får dele hvor man skal med partneren sin. Jeg går jo ikke rundt å sier hvor han er til noen, selv om jeg ikke skjønner hvorfor dette må være så hemmelig! 

Jeg kan informere om at jeg vet hva jeg snakker om, og jeg finner det ikke det minste rart at han ikke kan dele opplysninger med deg. Det er både for sikkerhetsmessige årsaker, arbeidsplassens, hans og din del. Han kan faktisk ikke fortelle deg det. Da bryter han sikkerhetsklareringen hans. Det er en grunn til at det er klassifisert informasjon, og det er faktisk til ditt eget beste at du ikke vet.

Du må rydde opp i tankespinnet ditt og snakke med han om det. Men har du seriøst ingenting av informasjon å lene deg på, bortsett fra bekymringer, så bør du la det ligge for din egen del. Iallefall hvis han for tiden tjener bedre enn han gjorde tidligere. Det avkrefter bekymringene dine. For ingen får mer betalt av Forsvaret uten å gjøre noe ekstra. 

Endret av Bombasi
  • Liker 6
Skrevet

Stikke innom den andre jobben og si at du skal hente noe f.eks. om de spør hvorfor så si du ikke får tak i han.

Anonymkode: cfcd2...da5

• Liker 2
Skrevet

Hørtes litt rart ut. Jeg er gift med en oberstløytnant. Vet alltid hvor han er, også når han er på jobbreise. Vet ikke nøyaktig hva han gjør. Og øvelser og sånt gir jo mye ekstra utbetalt. Det forteller man jo om. Ofte kjøpes noe dyrt som trengs for ekstra lønn. Det finnes nok stillinger i Forsvaret som har høy grad av hemmelighet, men vanligvis vet nok partner hvor den forsvarsansatte befinner seg.

Anonymkode: f62f4...b00

• Liker 7
Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Jeg kan informere om at jeg vet hva jeg snakker om, og jeg finner det ikke det minste rart at han ikke kan dele opplysninger med deg. Det er både for sikkerhetsmessige årsaker, arbeidsplassens, hans og din del. Det er en grunn til at det er klassifisert informasjon, og han skåner deg med å ikke fortelle, selv om det er vanskelig for deg å se. 

Du må rydde opp i tankespinnet ditt og snakke med han om det. Men har du seriøst ingenting av informasjon å lene deg på, bortsett fra bekymringer, så bør du la det ligge for din egen del. Iallefall hvis han for tiden tjener bedre enn han gjorde tidligere. Det avkrefter bekymringene dine. For ingen for mer betalt av Forsvaret uten å gjøre noe ekstra. 

Skåner meg? På hvilken måte? Det er jeg som sitter igjen som et spørsmålstegn og aldri vet hvor han er. Jeg begynner å bli lei nå. 

Skrevet (endret)
Bombasi skrev (16 minutter siden):

Dette! 

Så må du bare godta at han ikke kan si noe. Prøv å stol på han. Det er viktig å stole på hverandre i et forhold.

Hvorfor skulle han hatt ei annen? Hvorfor skulle han lyve? Kan dere være sammen hvis du blir urolig hver gang han er på oppdrag?

Endret av Warrior

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...