Gå til innhold

Dere med syke familiemedlemmer, dropper dere å treffe andre nå pga. økt smitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang er det økt coronasmitte under en høytid, og jeg kjenner jeg er litt lei folks restriksjoner.

Barnet mitt har også bursdag i jula, og nå får vi meldinger om folk som ikke kommer til å komme i selskap hos oss fordi de er redd "at jula skal ødelegges igjen". Det argumenteres også for at de ønsker isolere seg fordi de har et sykt familiemedlem.

Det er jo mennesker overalt nå, på jobb, bussen osv osv. 

Isolerer dere dere før jul om dere har syke eller gamle mennesker i familien?

Anonymkode: 76050...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg isolerer meg ikke. Jeg er selv i risikogruppe, men nok er nok. Dette må vi lære å leve med. Samtidig er jeg opptatt av å respektere at andre, tar andre valg. Jeg unngår å besøke sårbare grupper, når jeg selv har vært utsatt for smitte. Jeg tester meg jevnlig. 

• Liker 1
Skrevet

nei. Jeg er i risiko gruppe, det samme er moren min, søstera mi, svigermor, svigerbesteforelre og bestemor. De tre siste mye pga alder også. Det er kun svigermor som har hatt covid, alle andre av oss har testet negativt hver gang med forkjølelse symptomer. I tillegg har vi vært sammen med covid smittende (uten å vite det på forhånd) uten å ha blitt syke selv flere ganger. Vi er kanskje bare heldige som ikke har fått det enda?

Jeg omgås derimot ikke familien, spesielt de eldre om jeg er syk. Ved luftveisinfeksjoner unngår jeg spesielt å treffe feks bestemoren min. Hun har så dårlig helse fra før + alder at selv en vanlig forkjølelse kan være farlig, potensielt dødelig.

Skrevet

Jeg isolerer meg ikke. Men jeg tar hensyn til at vi har eldre i familien med veldig lite imunforsvar. Så er det tendenser til snørr eller symtomer av noe slag. Da blir vi hjemme. Har det vært nærkontakt med en smittet holder vi oss også unna. Jeg er i tilegg høygravid nå, med skolebarn og masse omgangsyke rundt om. Vi tar det helt med ro og håper vi verken blir smittet, eller smitter 😅

Anonymkode: 44d0e...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...