Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha opplæring noen dager i neste uke. Jeg er 38 år, har ikke jobbet i butikk før.

Leste nettopp om noen som ikke fikk lønn under opplæring. Hvordan spørre om dette på fin måte?

Og da jeg snakket med en leder hos Coop sa han at jeg måtte komme med attester for det blir lønn etter relevant erfaring.

Må jeg ikke få en viss lønn pga alder i det minste?

Anonymkode: 7e2d5...468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på lønn under opplæring. Det er lovpålagt.

Og ansiennitet regner kun ut fra erfaring, ikke alder.

Skrevet
Taluno skrev (2 minutter siden):

Du har krav på lønn under opplæring. Det er lovpålagt.

Og ansiennitet regner kun ut fra erfaring, ikke alder.

F.eks hva regnes som relevant?

Skrevet

Du får lønn men du får mere hvis du kan vise til erfaring. (Bor sammen med to stk som jobber i Coop)

Anonymkode: b7694...018

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du får lønn men du får mere hvis du kan vise til erfaring. (Bor sammen med to stk som jobber i Coop)

Anonymkode: b7694...018

Hva anses som relevant? Har jobbet med service, litt kundebehandling, men mest som bhgassistent og servitør. Regna med over 200 pr.time jeg, men ser at det antakelig ikke blir særlig mer enn 170. Da ville jeg tjent bedre på en mindre stressende jobb jeg fikk tilbud om på samme tid.

Siden jeg er over 25 år får jeg litt mer enn startlønn? Har studiekompetanse også, men det tar meg nok ikke enda høyere opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

F.eks hva regnes som relevant?

Vet ikke hva de regner som relevant i coop, men kan se for meg at mye som omhandler kundeservice eller lager vil kunne telle.

Skrevet

Jobber i Coop. Har 221.62 i timen. 

Anonymkode: f62b8...b9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva anses som relevant? Har jobbet med service, litt kundebehandling, men mest som bhgassistent og servitør. Regna med over 200 pr.time jeg, men ser at det antakelig ikke blir særlig mer enn 170. Da ville jeg tjent bedre på en mindre stressende jobb jeg fikk tilbud om på samme tid.

Siden jeg er over 25 år får jeg litt mer enn startlønn? Har studiekompetanse også, men det tar meg nok ikke enda høyere opp.

Siden du er over 25 begyner du på trinn 3. Pluss på arbeidserfaring og du er på trinn 6 som gir 221.62 i timen. 

Anonymkode: f62b8...b9a

Skrevet
Cisco skrev (1 time siden):

Hvorfor begyne i butikk når du er 38? 

Er det alders grense for å jobbe i butikk?

Anonymkode: 9f281...dd7

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...