AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Del Skrevet 12. november 2022 Hvorfor skal nordmenn (og andre vestlige) stadig "bearbeide" andre lands fantastiske matkultur med å tilsette ingredienser som ikke skal være der? Jeg elsker sushi. Men jeg er sterkt allergisk for egg. Ser nå at flere og flere av sushistedene bruker majones i sushien. Hvorfor? Grrrr. Nærmest umulig nå å bestille sushi takeaway. Spør om det er majones. Får til svar: Bare litt..... Tror en japaner hadde klikket i vinkel dersom noen hadde forsøplet sushien med majones. Anonymkode: 7c5af...bd1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Del Skrevet 12. november 2022 Man gjør jo gjerne retter mer tilpasset menneskene i landet. Sånn er det med alt😊 Om du vil ha sushi uten majones, så finnes jo det selvsagt de fleste plasser, og kanskje særlig på «ordentlige» sushirestauranter. Anonymkode: 578ac...d7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 12. november 2022 #3 Del Skrevet 12. november 2022 Kremost og majones! Har vært borti menyer der der det ikke finnes alternativer uten noe «vestlig klin». Presiserer derfor i kommentarfelt eller overfor servitør at jeg ikke vil ha den slags i maten og da har jeg opplevd at de stiller kontrollspørsmål (bra i seg selv) om jeg virkelig mener at jeg ikke vil ha majones (!) på sushien. Ja, det er djevelens verk i tillegg til smøreost. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 12. november 2022 #4 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor skal nordmenn (og andre vestlige) stadig "bearbeide" andre lands fantastiske matkultur med å tilsette ingredienser som ikke skal være der? "Kultur" forandrer seg hele tiden... Regner med at du ikke har noe imot laks? Det er jo en norsk "kulturell berikelse", feks... Er enig i at majones ikke passer (selv om jeg er glad i majones på mye), men det er vel uansett ikke verre enn å be om få uten uten, skulle en tru 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #5 Del Skrevet 12. november 2022 Spiser ikke egg selv og har aldri vært noe problem å si at jeg ikke vil ha majones/egg på sushien. Ser egentlig ikke for meg at det er noe godt heller for så vidt Anonymkode: fc18e...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #6 Del Skrevet 12. november 2022 Chilli majones + Sushi ❤️ Anonymkode: 24106...3a0 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor skal nordmenn (og andre vestlige) stadig "bearbeide" andre lands fantastiske matkultur med å tilsette ingredienser som ikke skal være der? Jeg elsker sushi. Men jeg er sterkt allergisk for egg. Ser nå at flere og flere av sushistedene bruker majones i sushien. Hvorfor? Grrrr. Nærmest umulig nå å bestille sushi takeaway. Spør om det er majones. Får til svar: Bare litt..... Tror en japaner hadde klikket i vinkel dersom noen hadde forsøplet sushien med majones. Anonymkode: 7c5af...bd1 Enig. Det er no forbanna drit. Blir like sur når de besudler thaimat med tilsvarende vestlig ting som en «fløteskvett for litt ekstra fylde» 😵💫 Gud, gi meg styrke! Anonymkode: 831c5...98b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 13. november 2022 #8 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor skal nordmenn (og andre vestlige) stadig "bearbeide" andre lands fantastiske matkultur med å tilsette ingredienser som ikke skal være der? Jeg elsker sushi. Men jeg er sterkt allergisk for egg. Ser nå at flere og flere av sushistedene bruker majones i sushien. Hvorfor? Grrrr. Nærmest umulig nå å bestille sushi takeaway. Spør om det er majones. Får til svar: Bare litt..... Tror en japaner hadde klikket i vinkel dersom noen hadde forsøplet sushien med majones. Anonymkode: 7c5af...bd1 Tja, da jeg var i Japan så jeg sushi med pølse på, tror også de er åpne for utvikling. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 13. november 2022 #9 Del Skrevet 13. november 2022 Uff, helt enig! Heldigvis fungerer det fint å skrive «uten majones/kremost» hos de fleste stedene her. Verstingen dynger ellers på med både ost og jordbær; bløtkake på laksen liksom 🤮 Så mye bedre med den rene smaken av fisk + agurk/avokado/vårløk som er mine favoritter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Del Skrevet 13. november 2022 Enig! Tror den "fineste" sushirestauranten her i byen har enten (chili)majones eller Philadelphia på nesten alle rullene. Aaaaaa....! Anonymkode: ed404...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg bestiller alltid uten chillimaio. Synes det smaker helt jævlig med 🤢 Aldri hatt noe problem med å få uten. Anonymkode: 69815...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bestiller alltid uten chillimaio. Synes det smaker helt jævlig med 🤢 Aldri hatt noe problem med å få uten. Anonymkode: 69815...0d0 Problemet er ikke at de putter på litt chilimajones på toppen. Problemet er at de bruker majones som "lim" for å få sushibitene til å henge sammen. Amatører. Anonymkode: 7c5af...bd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Del Skrevet 13. november 2022 Elsker chilimajones i/på sushi😍 Anonymkode: c73d0...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Chilli majones + Sushi ❤️ Anonymkode: 24106...3a0 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Elsker chilimajones i/på sushi😍 Anonymkode: c73d0...615 Når jeg spiser sushi foretrekker jeg å kjenne smaken på sushien. Med chilimajones på smaker alt bare chilimajones. Anonymkode: fa8d9...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 13. november 2022 #15 Del Skrevet 13. november 2022 (endret) Enig. Kan ikke fordra "klin" på sushien, ei heller friterte biter. Heldigvis ikke noe problem å få det i Oslo, kan anbefale f.eks Duc House (Hammersborggata) og Sushi&Wok (Skippergata). Verre utover i landet. Har de ikke brukbare ruller bestiller jeg heller kun Nigiri, som uansett er min favoritt. Eller sashimi. Endret 13. november 2022 av -jk- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvorfor skal nordmenn (og andre vestlige) stadig "bearbeide" andre lands fantastiske matkultur med å tilsette ingredienser som ikke skal være der? Anonymkode: 7c5af...bd1 Hareena skrev (22 timer siden): «vestlig klin». AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig. Det er no forbanna drit. Blir like sur når de besudler thaimat med tilsvarende vestlig ting som en «fløteskvett for litt ekstra fylde» 😵💫 Gud, gi meg styrke! Anonymkode: 831c5...98b Nekter dere sushi med laks også? Det er nemlig også en sånn " vestlig, besudlet greie". Det er norsk! "Sushi i Japan er en 500 år gammel tradisjon, men laks i sushi er en norsk oppfinnelse fra slutten av 80-tallet. Det skulle ta over ti år med masse motstand før japanerne ble overbevist om at norsk laks smaker ypperlig som sushi-topping." https://seafood.no/aktuelt/nyheter/japanske-sushimestere-digger-norsk-laks/ Anonymkode: 46eca...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #17 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er ikke at de putter på litt chilimajones på toppen. Problemet er at de bruker majones som "lim" for å få sushibitene til å henge sammen. Amatører. Anonymkode: 7c5af...bd1 Ja da blir det værre. Det har jeg faktisk aldri opplevd. Anonymkode: 69815...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nekter dere sushi med laks også? Det er nemlig også en sånn " vestlig, besudlet greie". Det er norsk! "Sushi i Japan er en 500 år gammel tradisjon, men laks i sushi er en norsk oppfinnelse fra slutten av 80-tallet. Det skulle ta over ti år med masse motstand før japanerne ble overbevist om at norsk laks smaker ypperlig som sushi-topping." https://seafood.no/aktuelt/nyheter/japanske-sushimestere-digger-norsk-laks/ Anonymkode: 46eca...a6d Man kan vel velge selv hvordan man foretrekker sushien sin? Er vel ikke sånn at det er regler for rett og galt. Anonymkode: 095bb...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Del Skrevet 13. november 2022 De bruker majones til sushi i Japan også. Den japanske majonesen heter kewpie. Anonymkode: 7288e...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Del Skrevet 15. november 2022 Sushi smaker vel HØGG uansett da. Majones, eller ikke, spiller egentlig ingen rolle... Anonymkode: 8f0ef...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå