AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Hei. Har et problem en plass i leiligheten så blinker lyset ( lampen henger ned fra taket ). En annen plass så går spottene av, rett etter jeg har skrudd de på, de holder seg altså ikke på. har også vannbåren varme som skrur seg opp på fullt, selvom temperaturen bare viser nåværende temperatur. Hver gang jeg skrur den ned, så går den opp til maks. Noen som vet hva dette kan skyldes? Anonymkode: f6a38...777
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Går sikringen noen ganger? Jeg er ikke elektriker, men vi hadde også et lys som drev og blinket en stund, før hele sikringen plutselig gikk. Da gikk strømmen i hele stua. Heldigvis har vi en elektrikerkompis som sjekket utekontaktene våre, og da var den ene full av vann fordi det hadde stått julelys i, noe som førte til kortslutningen. Fikk tømt den for vann, så var alt i orden igjen. Han sa han hadde vært borti lignende utrolig mange ganger 😅 Anonymkode: 75607...34d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går sikringen noen ganger? Jeg er ikke elektriker, men vi hadde også et lys som drev og blinket en stund, før hele sikringen plutselig gikk. Da gikk strømmen i hele stua. Heldigvis har vi en elektrikerkompis som sjekket utekontaktene våre, og da var den ene full av vann fordi det hadde stått julelys i, noe som førte til kortslutningen. Fikk tømt den for vann, så var alt i orden igjen. Han sa han hadde vært borti lignende utrolig mange ganger 😅 Anonymkode: 75607...34d Skjønner 😅 Den gikk når lampen i taket gikk, da ble alt mørkt og lyset gikk ikke på igjen 😅 leste det kunne være en jordfeil eller noe, men skjønner ikke hvorfor de spottene alltid går av. da skal jeg sjekke kontaktene ute for sikkerhetsskyld 😅 men har ikke hatt noe i de kontaktene da. Anonymkode: f6a38...777
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner 😅 Den gikk når lampen i taket gikk, da ble alt mørkt og lyset gikk ikke på igjen 😅 leste det kunne være en jordfeil eller noe, men skjønner ikke hvorfor de spottene alltid går av. da skal jeg sjekke kontaktene ute for sikkerhetsskyld 😅 men har ikke hatt noe i de kontaktene da. Anonymkode: f6a38...777 Hadde et tilsvarende problem en gang. Tok ut alle stikkontakter rundt omkring, og satt i en og en. Viste seg at det var et apparat som var ødelagt. Dvs jordfeil. Men det kan vel også være feil på noe fastmontert lys, da er det ikke så enkelt... Anonymkode: f5dbc...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå