Gå til innhold

Hvordan håndtere dere mye gåing og ståing på jobb? Føler kroppen min takler det dårlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke like mye problemer med å gå som jeg har med å stå stille, noe jeg fort gjør mye av også da vi ikke har stoler i kassene på jobb. Det er enten eller. Mye gåing fram og tilbake pga butikk med dårlig oversikt. Må springe til kassa hele tiden og fylle på konstant da vi jobber mye alene. 

Tips til hvordan jeg kan bedre håndtere dette? Føler at kroppen min er helt ferdig etter en dag på jobb. Hvis jeg sitter får jeg meg nesten ikke opp igjen 😅 Er super aktiv og har vært det nå i flere måneder men blir likksom ikke vandt til det. Har også invistert i bedre sko uten at det hjalp spesielt mye. 

Akkurat nå etter to uker med så og si ingen pause og konstant rush pga julesesong og full butikk kjenner jeg at jeg har smerter bak ene kneet. Får ikke til gå ned på huk uten smerter. Litt beskymra for at dette blir er permanent greie hvis jeg ikke gjør noe med det. 

Tenker så klart å dra til lege hvis dette ikke går over innen neste uke men akkurat ser jeg bare etter små tips osv. Kanskje øvelser jeg kan gjøre hjemme for å avspenne osv? 

Takk på forhånd haha. 

Er 25 år men kroppen føles som jeg mye eldre for tiden. 

Anonymkode: d6405...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ned i vekt hvis man er overvektig. Trene styrke. Spise godt og nok søvn og hvile. Naproxen ved behov.

Anonymkode: 98225...8b6

Skrevet

Bare å innfinne seg med at det er sånn, dessverre... man blir helt kjørt av sånne jobber uansett. Men jeg ville gått til fysioterapeut for å få noen øvelser.

Anonymkode: 0fbdd...170

Gjest theTitanic
Skrevet

Finne sko som er godt tilpasset ditt behov. Mye gåing og ståing på hardt underlag er tøft for føtter og knær. Etterhvert kan det forplante seg opp i ryggen. Hooka skoene er veldig myke. Mange ansatte i helse og oppvekst, og butikksektoren bruker disse har jeg sett. Ellers har sportsbutikkene flere gode alternativer. Kanskje gel såle er noe for deg?  

Skrevet

Sko bør du virkelig legge penger i. Og finne de som passer deg best. Hoka er favoritten på vår jobb. 

Holde deg i bevegelse når du har fri. Tøye ut. Trene styrke. Gå ned i vekt om det trengs. Tenk på at du ikke skal anspenne deg når du står. 

Anonymkode: 828d2...9dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...