Gå til innhold

Hvor i Grenland er det best å bo?

Anbefalte innlegg

Gjest innflytter?
Skrevet

Noen fra Porsgrunn/Skien her?

Hvor i Grenland er det best å bo? Vi er en småbarnsfamilie som vurderer å flytte fra Oslo til Grenland, men lurer på hvor vi skal sikte oss inn. Skal kjøpe enebolig med hage og ikke midt i sentrum. Tenker mer Porsgrunn enn Skien, men er igrunnen åpen for alt. Lurer litt på Heistad/Skjelsvik da det ligger nære sjøen.

Hvor synes du det er fint å bo og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd ett år i Porsgrunn. (Midt i sentrum vel og merke) Moren min bor i Skien nå.

Trivdes veldig godt. Porsgrunn er en kjempefin by. Egentlig trenger man ikke bo nærme sjøen, fordi det er så kort vei uansett.

Jeg ville anbefalt skien hvis du ikke skulle bodd i byen og porsgrunn hvis du skulle bodd mer sentralt.

Uansett er avstanden så liten overalt der, at det spiller ingen rolle. Hjertet mitt ligger i Porsgrunn.

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg ville anbefalt skien hvis du ikke skulle bodd i byen og porsgrunn hvis du skulle bodd mer sentralt.

Uansett er avstanden så liten overalt der, at det spiller ingen rolle. Hjertet mitt ligger i Porsgrunn.

Det er jeg forresten litt enig i - flere fine sentrumsNÆRE steder i Skien, og flere fine SENTRALE steder i Porsgrunn.

Skrevet

Huff, ikke Heistad-området..Det er så...borte. Porsgrunn er en veldig koslig by, spesielt vestsiden! Man har fremdeles de små butikkene i gata, i tillegg til down town (handlesenter,som nå har blitt ENDA større). Bor selv i Skien, men anbefaler Porsgrunn. Hehe

Gjest Innflytter?
Skrevet

Hvorfor ikke Heistad da? Ikke at jeg på død og liv skal bo der, men er det ikke ganske fint der da? Nære sjøen og badeplasser og litt større hus/hager.. Men om miljøet ikke er bra så.. Og så er det vel et stykke å kjøre til sentrum?

Jeg har jo selv bodd i Grenland i tre år, 1,5 i Porsgrunn sentrum (Hovenga) og 1,5 på Gulset. Men jeg la liksom ikke så mye merke til stedene rundt da, var mest i byen(student). Nå som vi har ei jente på snart to er jeg mere opptatt av miljøet rundt liksom. Trivdes kjempebra, særlig i Porsgrunn. Håper jo å få jobb der også, da blir det vel i byen det størst sjangs, så det hadde jo vært greit å slippe for lang kjøring..

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg synes det er koselig på Heistad, men kunne aldri tenkt meg å bo der. Det er for langt fra sentrum.

Jeg bor sentralt i Skien, og her er det veldig fint.

Hvor du bør peile dge inn kommer jo an på hva som er viktigst for deg.

Er det viktig å ha gangavstand til byen, eller er det ok at det ikke er det? Er det viktig at de ikke er så lang fra sjøen eller er det mindre viktig? etc. etc.

Skrevet

Er bare et eller annet ved Heistad jeg ikke liker... Hehe. Det er ganske usentralt syns jeg.

• 2 år senere...
Skrevet

bor selv på Heistad og liker meg veldig godt der. det er et veldig bra miljø der og det er helt grei buss avstand. men av skien og porsgrunn er porsgrunn best! og det er ikke bare fordi jeg bor der. miljøet i porsgrunn er på et helt annent nivå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...