Gå til innhold

Hvordan vet jeg om betydelig yngre kvinne er interessert i meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer garantert til å få endel pepper for dette innlegget så velger å skrive anonymt.

Det jeg lurer på er om vanlige tegn på litt mer enn vennskapelig interesse også "gjelder" hvis kvinnen er en god del yngre. Jeg tenker på ting som:

• Hun oppsøker meg i tide og utide under mer eller mindre plausible påskudd
  • Hun sender stadig stjålne blikk i min retning og ler eller blir litt flau når hun blir tatt i det
  • Hun ber meg om hjelp til ting, tilogmed ting hun vet jeg ikke kan noe særlig om
  • Hun gir meg små gaver og oppmerksomheter 
  • Hun ler av veldig mye av det jeg sier og søker mye blikkontakt i samtale
  • Hun forteller meg påfallende mye personlig om seg selv 
  • Hun husker veldig godt ting vi har snakket om og opplevd sammen, snakker om hvor godt vi går overens og sammenligner meg gjerne veldig positivt med andre venner og også av og til kjæreste (om hun har det)
  • Hun vil ha meg med på aktiviteter utenfor arbeidstid
  • Ved sosiale arrangementer der det er endel alkohol kan det bli tildels nærgående flørting fra henne (som jeg humoristisk avslår)

Jeg har en jobb der jeg jobber sammen med stort sett betydelig yngre folk også yngre kvinner. Uten å skryte kan jeg si at jeg går veldig godt overens med disse, de liker å være sammen med meg og det virker ofte som de ser opp til meg. Jeg har vel å merke ingen lederjobb så det skyldes ikke at jeg har en overordnet stilling. Jeg legger merke til at jeg ganske ofte opplever den typen oppførsel fra tildels betydelig yngre kvinnelige kolleger som jeg har beskrevet over (minst 5 av punktene før det teller), og det forvirrer meg. Hadde jeg opplevd det fra noen litt mer jevnaldrende ville jeg vært ganske sikker på at det indikerte litt mer enn vennskapelig interesse, men når aldersforskjellen er stor (10-20+ år), lurer jeg på om det er noe annet. Ser de på meg som en farsfigur kanskje?

Ville vært interessant å få noen innspill på dette.

Jeg må legge til at det er veldig sjelden at jeg har blitt mer enn litt smigret og følt noen særlig interesse tilbake, men det har hendt et par ganger. Av frykt for å feiltolke fullstendig har jeg valgt å opptre fullstendig vennskapelig i de to-tre situasjonene hvor jeg selv har følt interesse.

Anonymkode: 644c9...96f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er veldig interessert. 

Anonymkode: fc213...7dc

• Liker 8
Skrevet

Opplever du denne oppmersomheter fra flere kolleger eller en spesiell? Jeg tenker at romanse på jobb er litt skummelt, da det er veldig kjipt om man tolker feil, ting ikke funker, eller det kan ødelegge den gode dynamikken dere har på teamet. Hvis du er usikker, ville jeg droppet det. Eller har du kone hjemme, og rett og slett spør om de flørter med deg?

Skrevet

ingen av de punktene er tilsier at de ønsker å gå inn i forhold med deg. ellers hadde de tatt det opp. det er ingen mangel på yngre menn så farsfigur kan være stor sjanse for ja

Anonymkode: 78146...80f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Samme det. Du som den eldste er ansvarlig for å ikke utnytte din maktposisjon og holde deg unna henne. Til og med barn kan flørte med voksne, det betyr ikke at den voksne kan utnytte dette. Da må man være den som setter grenser! 

Anonymkode: bc4c3...a05

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Heller at hun syns du er en grei person som venn og farsskikkelse. Jeg er lik som hun mot vaktmesteren her. En 70 år gammel trivelig mann jeg gjerne drikker kaffe med 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Du står i en maktposisjon her så du holder deg så klart unna henne og legger alle slike tanker fullstendig dødt.

Anonymkode: c5cc6...4a6

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du står i en maktposisjon her så du holder deg så klart unna henne og legger alle slike tanker fullstendig dødt.

Anonymkode: c5cc6...4a6

Hvor har du det fra? Han sier at han ikke har en lederstilling, og da er de jo bare to voksne kolleger, med aldersforskjell. 

Jeg synes ts bør beskytte hjertet sitt, mot disse damene, som trolig bare er ute etter en fling. Det er lett å falle for ungdommelig sjarm. 

Anonymkode: b716e...723

• Liker 3
Skrevet

Er det en spesiell kvinne eller er dette en oppførsel du har merket deg hos flere? 

Hva ønsker du det skal være? 

Hvordan er det på hjemmebane, er du gift, har du barn (store/voksne barn)? Hva med denne yngre kvinnen? 

Anonymkode: b8fda...85c

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er mer om du har kontakt med henne i privatlivet? Da er hun interessert. 

Anonymkode: 1c8ed...7a1

Skrevet

Disse damene er ikke interessert. Du får oppmerksomhet fra dem nettopp fordi de tenker på deg som «trygg», altså at det ikke er romantikk/sex i kortene. 

Anonymkode: f57a9...3d1

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samme det. Du som den eldste er ansvarlig for å ikke utnytte din maktposisjon og holde deg unna henne. Til og med barn kan flørte med voksne, det betyr ikke at den voksne kan utnytte dette. Da må man være den som setter grenser! 

Dette synes jeg er et rart svar. Er man i en maktposisjon bare fordi man er eldre? Her er det snakk om en som ikke er i noen lederstilling. Hvordan er da vedkommende i en maktposisjon? Er en kvinne på for eksempel 30 år å anse som et barn?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Heller at hun syns du er en grei person som venn og farsskikkelse. Jeg er lik som hun mot vaktmesteren her. En 70 år gammel trivelig mann jeg gjerne drikker kaffe med 

Så du sender for eksempel stjålne blikk mot vaktmesteren og blir flau når han ser det? Jeg tviler litt på at du oppfører deg som beskrevet i innlegget mot ham selv om du drikker kaffe med ham og liker ham. 

• Liker 6
Skrevet

Hun er interessert i deg virker d som. Gjør et forsiktig fremskritt å se hvordan det går......mulig hun er ute etter et eventyr.

Anonymkode: d8b01...2bb

• Liker 2
Skrevet
Helene1982 skrev (13 timer siden):

Opplever du denne oppmersomheter fra flere kolleger eller en spesiell? Jeg tenker at romanse på jobb er litt skummelt, da det er veldig kjipt om man tolker feil, ting ikke funker, eller det kan ødelegge den gode dynamikken dere har på teamet. Hvis du er usikker, ville jeg droppet det. Eller har du kone hjemme, og rett og slett spør om de flørter med deg?

Som jeg skriver i innlegget har jeg over flere år opplevd det fra flere, men naturligvis i varierende grad. Som jeg også skrev, er jeg vanligvis ikke interessert fordi jeg selv blir sjelden interessert når aldersforskjellen blir for stor. Men et par ganger har jeg ført at kjemien har vært så god at jeg faktisk selv var litt interessert. Da var jeg ikke i noe forhold, så sånn sett så ville det ikke være noe galt med det. Aldersforskjellen var imidlertid såpass stor at jeg ikke kunne få meg helt til å tro at det var ekte interesse og tolket det mer som en slags "trygg" flørting fra kollegaen sin side. 

Skrevet

I det store og hele, på jobben bør en være nøytral, for en skal fortsette å være der sammen og det kan bli veldig kleint om dere roter og den ene trekker seg ut og dere fortsatt må jobbe tett. Finn heller ei utenfor jobb og fortsett å være nøytralt hyggelig på jobb. Ikke treff henne privat. Best å ha det redelig hele veien.

Anonymkode: a67e6...727

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det en spesiell kvinne eller er dette en oppførsel du har merket deg hos flere? 

Hva ønsker du det skal være? 

Hvordan er det på hjemmebane, er du gift, har du barn (store/voksne barn)? Hva med denne yngre kvinnen? 

Anonymkode: b8fda...85c

Som jeg skriver har jeg merket det fra flere, men i varierende grad. Vanligvis ønsker jeg det skal være kun vennskapelig, men en sjelden gang har jeg blitt interessert tilbake, men slått det fra meg pga aldersforskjell. 

Sist gang det skjedde vare for ca ett år siden. Denne kvinnen var enslig da vi ble kjent, og vi fikk fort veldig god kjemi. Jeg følte at hun gav meg veldig mye oppmerksomhet og ble litt urolig over det fordi jeg var ikke interessert i å bli forelsket i en betydelig yngre kollega så jeg holdt litt avstand. Da hun etter noen måneder fikk seg kjæreste ble jeg litt mer avslappet i forhold til henne fordi jeg følte at nå er "faren over" så da tilbragte vi igjen mer tid sammen både på jobb og også litt utenom jobb. Tegnene på interesse forsvant ikke, men ble egentlig sterkere. Når hun snakket om kjæresten, sa hun flere ganger at hun ikke hadde noe tro på forholdet og sammenlignet meg med ham mer eller mindre direkte i flere samtaler. Jeg følte at jeg var i ferd med å bli litt for opptatt av denne kollegaen, så de siste månedene har jeg igjen holdt avstand til henne. 

Jeg er for tiden enslig selv og har voksne barn.

Skrevet (endret)

Det virker helt klart som om hun er interessert. De som svarer noe annet gjør det nok mest av prinsipp.

Det finnes tross alt en del forhold med stor aldersforskjell, og siden dette er jobbrelatert så er dere begge voksne.

Angående forhold på jobben så er det veldig vanlig og som regel ikke noe stort problem. Det er litt komplisert mellom sjef og underordnet, men det er ikke automatisk ulovlig eller galt sånn som mange ser ut til å tro. Det blir en skjønnsmessig vurdering om sjefen har et utnyttet makten sin. Man bør være åpen, og helst bør den ene bytte stilling.

Endret av Isambard
  • Liker 2
Skrevet

Det kommer jo ann på alderen din kontra den yngre kollegaen, er du 50 og hun rundt 30 f,eks så er det vel ingenting merkelig med at hun liker deg mer enn som en kollega, det har mye å si med aldersforskjellen her, jeg var 30 når jeg ble sammen med min mann og han var 45, vi har 2 barn og vært  sammen i over 20 år. Ikke noe merkelig i det hele tatt

Anonymkode: 3139f...3f8

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde elsket å vært henne/dem. Fått flørte slik med en eldre mann! Hot!

Anonymkode: c46a7...42d

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...