Gå til innhold

Hvorfor har du valgt å bo i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor velger du å bo i Norge og ikke et annet sted?

Verden er din og ditt liv er bare ditt. Får du nok ut av livet slik som du har det nå i lille Norge?

Anonymkode: 07ed7...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valgte å flytte hjem igjen etter mange år i utlandet. Savnet naturen, vidda, mørketiden, stillheten og familien min

Anonymkode: 4cee2...a1f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

valgte bort Norge for mange mange år siden. Men da jeg er fryktelig innadvendt tror jeg nok at jeg kanskje likevel skulle trives bedre der oppe i grisgrendte strøk. Er lei av å leve i mylderet av mennesker 

Anonymkode: 1ae67...6ce

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Valgte å flytte hjem igjen etter mange år i utlandet. Savnet naturen, vidda, mørketiden, stillheten og familien min

Skjønner behovet for ting som natur og et rolig tempo. Er det noe du savner nå fra der du bodde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

valgte bort Norge for mange mange år siden. Men da jeg er fryktelig innadvendt tror jeg nok at jeg kanskje likevel skulle trives bedre der oppe i grisgrendte strøk. Er lei av å leve i mylderet av mennesker 

Anonymkode: 1ae67...6ce

Kunne du tenke deg å flytte igjen? Ville du flyttet til der hvor ingen skulle tru at nokon kunne bu i Norge liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner behovet for ting som natur og et rolig tempo. Er det noe du savner nå fra der du bodde?

Ja, det er mye jeg savner. Det gøyale livet, folkene, alltid noe som skjedde, maten, luktene osv. Savner mye! Ikke sånn at jeg vil bytte bort det jeg har nå for jeg har det veldig fint, men klart at man kjenner på et savn. Det tror jeg alle gjør - at man kan savne det livet man hadde da man var ung og ‘hipp’ 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Verden er din og ditt liv er bare ditt. Får du nok ut av livet slik som du har det nå i lille Norge?

He he, godt spørsmål. :) Då eg budde i utlandet sakna eg Noreg litt og no når eg bur i Noreg så saknar eg utlande litt.

Men eg meiner bestemt at fleire burde budd ei stund utanfor Noreg, eller i det minste borte frå heimby eller heimbygd.  

Anonymkode: 40c8a...e43

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjent noe behov for å flytte. Livet har flest hverdager, og det er nok få land som kan måle seg med arbeidstider og velferdsgoder som vi har her til lands. 

37.5 timer arbeidsuke? 

Egenmelding, uten å bli trukket i lønn? 

Fem uker ferie? 

Gratis utdanning? 

Norge er helt overlegent bra på så mange ting som betyr noe. Så kan man heller bruke noen av de ferieukene på å se verden. 

Anonymkode: 16679...a3d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

fordi det koster alt for mye penger å flytte permanent til ett annet land. 

i tillegg kommer det alle mulige slags regelverk, angående hvem som kan få oppholdstillatelse i andre land og hvor lenge man eventuelt får lov til å holde til der.  

Anonymkode: 8fa97...14a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er godt land å bo i så lenge man er i jobb og har barn som går på skole.Det er trygt her og barna får en fin og trygg barndom. Vi kommer nok alltid til å ha "base" i Norge, men bo deler av året i utlandet når ungene er voksne. 

Anonymkode: 9e22e...89e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted enn Norge. Norge er et vakkert land, det er her jeg har tilhørighet. Familie, venner, nettverk... i tillegg til en fantastisk velferdsstat som gir trygghet, spesielt for meg som har hatt mye bruk for helsetjenester.

Anonymkode: ea031...d7e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted enn Norge. Norge er et vakkert land, det er her jeg har tilhørighet. Familie, venner, nettverk... i tillegg til en fantastisk velferdsstat som gir trygghet, spesielt for meg som har hatt mye bruk for helsetjenester.

Anonymkode: ea031...d7e

Har du prøvd å bo noe annet sted da? Du vet ikke om Norge faktisk er bedre, det er bare det du er vant med. Jeg forstår at du har behov for helsehjelp da, og det burde alle ha tilgang på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg er norsk 🇳🇴 Det er en selvfølge at nordmenn skal bo i Norge, men vi har jo full frihet til å dra herfra hvis vi ønsker det. Jeg ønsker ikke å reise, bortsett fra korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde 3 år i Latvia som foreldreløs (barnehjem) før jeg ble adoptert hit. Kunne sikkert ha bod noen år i utlandet, men kjenner ikke lysten til det. Kankje fordi jeg faktsik var heldig og kom til et land som gir mye trygghet hvis noe skulle skje.

Anonymkode: 6b737...cb3

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodd 15 år i Thailand. Reiser kun til Norge når jeg må ordne pass og lignende.

Mann 53

Anonymkode: 0a862...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd 15 år i Thailand. Reiser kun til Norge når jeg må ordne pass og lignende.

Mann 53

Anonymkode: 0a862...61e

Du lever drømmen.

Mann 29

Anonymkode: 09a1b...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsevesenet, først og fremst, jeg har en kronisk sykdom, men det er også mange andre goder ved å bo i Norge. 

Anonymkode: 18a5d...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er født her og er glad i landet mitt bare så trist at mange politikere forsurer dette 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...