Gå til innhold

Hvilken hvitløkspresse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt en før, og har tenkt å investere i en. Ser at Røsle skal visst være super og har 20 års garanti. Noen som har denne, er den verdt det? Annet å anbefale eller noen man skal holde seg unna? har allerede utelukket clas ohlson sin, da noen sa de fikk metallbiter i maten sin.

Anonymkode: 18552...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne typen er faktisk veldig bra!

https://cdon.no/husholdningsapparater/hvitlok-twister-hvitlokshakker-hvitlokspresse-p81203547?gclid=Cj0KCQiApb2bBhDYARIsAChHC9vJPOikC8FLTqCLDgE48Mdy3VYvMxzZjVP6pir9cpCR2PdsdtWfNAkaAraQEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Men er jo dårlig kvalitet og varer ikke evig. Men ble overrasket over hvor fornøyd jeg var med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte IKEA sin rundt år 2000. Den er med meg fremdeles, så jeg vil si at den har hatt veldig god kvalitet til den prisen. Med akkurat den erfaringen kan jeg i alle fall ikke fraråde deg å sjekke de litt rimeligere variantene. 

https://www.ikea.com/no/no/p/koncis-hvitlokspresse-rustfritt-stal-00089163/

Jeg har aldri prøvd å presse hvitløken med skallet på i min presse, men for en syvendedel av prisen er jeg villig til å gjøre det selv. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste fungerer nok helt fint, men om jeg skulle kjøpt en ny nå ville jeg sett etter en hvor man kan ta den fra hverandre så den blir litt lettere å vaske, og en som har rugler på pressedelen så hvitløken blir skikkelig presset ut av hullene. 

Anonymkode: e5fb0...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg, etter å ha prøvd utallige presser, velger å knuse hvitløken med den flate siden av kniven. Jeg syns det gir best resultat.

Jeg har også en "hvitløksriver" som jeg er godt fornøyd med. Den fungerer til ingefær også, og er et av de kjøkkenredskapene jeg har mest glede av.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at jeg, etter å ha prøvd utallige presser, velger å knuse hvitløken med den flate siden av kniven. Jeg syns det gir best resultat.

Jeg har også en "hvitløksriver" som jeg er godt fornøyd med. Den fungerer til ingefær også, og er et av de kjøkkenredskapene jeg har mest glede av.

Oj, takk for tips! Aldri sett sånne fat før, det ser ut som noe jeg kan like. Hvor lenge har du hatt din, de holder seg over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitløk på skjærebrettet, legg kokkekniven på siden over hvitløken og press. Hvitløkspresse er et meningsløst produkt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte IKEA sin rundt år 2000. Den er med meg fremdeles, så jeg vil si at den har hatt veldig god kvalitet til den prisen. Med akkurat den erfaringen kan jeg i alle fall ikke fraråde deg å sjekke de litt rimeligere variantene. 

https://www.ikea.com/no/no/p/koncis-hvitlokspresse-rustfritt-stal-00089163/

Jeg har aldri prøvd å presse hvitløken med skallet på i min presse, men for en syvendedel av prisen er jeg villig til å gjøre det selv. ;) 

Har to ulike fra Ikea, begge er supre. De kan tas fra hverandre, det gjør vaskingen veldig lettvint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange feilkjøp har jeg endt opp med hvitløkspresse fra Tupperware. Litt dyr, men den beste jeg noen gang har hatt.

Anonymkode: dbcd3...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Oj, takk for tips! Aldri sett sånne fat før, det ser ut som noe jeg kan like. Hvor lenge har du hatt din, de holder seg over tid?

Jeg fikk den i gave for mange år siden, og siden et er glasert keramikk så ser den like fin og ny fremdeles. Jeg vasker den i rennende, kaldt vann etter bruk fordi kaldt vann tar lukten, så står den på benken, klar til neste gang jeg trenger den. Jeg liker at den er både dekorativ og praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (15 timer siden):

hvitløk på skjærebrettet, legg kokkekniven på siden over hvitløken og press. Hvitløkspresse er et meningsløst produkt.

Enig. Gjør det allltid sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fra Kitch'n som linkes til over, og en porselensriver, begge funker knall. Legger også flatsiden av kniven på og knuser ved å slå på den, noe jeg ikke kan gjøre nå, da jeg har eksem på den hånda. For to år siden knakk jeg også høyre hånledd, så var temmelig avhengig av hvitløkspresse ja.

Anonymkode: 1f150...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...