Gjest Automagisk Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Renta øker og boligprisene faller om kapp med børsene..media er full av spåmenn som lover at nå går økonomien til helvette. Først renta til himmels så resesjon og derfra høy arbeidsledighet inn i evigheten.. Det slår meg at dette har skjedd før bare? Bakteppet er krigen i Uraina, en pandemi og deretter skyhøy inflasjon på rundt 10 % ... Forrige gang mener jeg inflasjonen var oppe i 20 %.?. 1ste verdenskrig og spanskesjuka var nettopp ferdig og de økonomiske utsiktene var horrible... Og hva skjedde? The roaring twenties..Et økonomisk mirakel, drevet av ny teknologi som elektrisitet, masseproduksjon og bilen som allemannseie.... Og hva skjer nå? Ny teknologi!..Selvkjørende biler, all transport elektrisiferes..Kunstig intelligens. Helautomatisert produksjon.Fossil energi blir erstattet av sol/vindkraft og batterilagring.. Vi har pinadø meg aldri sett et større teknologiskifte blitt gjennomført på så kort tid som det som skjer nå.. Tror ikke en millimeter på nedgangstider jeg..heller the roaring twenties 2.0..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå