AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Okay nå trenger jeg synspunkter- Vi har 5 gutter til sammen i alderen 26-18, hvor det er 3+2. Alle bortsett fra den yngste har utrolig gode lønninger. Han yngste sparer fra Januar- desember til julegaver og fødselsdagsgaver. Og det er her dillemaet er. Hver 2 jul feirer hans barn hos oss( ja jeg kaller de fortsatt barn selv om de er 26 og 24) og 2 hver jul hos mor. Hvert eneste år gir mine gutter hans gutter gave både til jul og til fødselsddager, men i de siste 12 årene er det kun en vei, altså mine gir til stebrødrene men ikke motsatt. Hvert år så ser jeg at hans gutter tar i mot men gir aldri tilbake. Det er heller ikke sånn at det er billige gaver, det ligger på fra 1500- 2500 mens mine får ikke en dritt. I år så sa jeg til de alle sammen at kanskje vi skal sette 1000 som max gave til hverandre, mine var enige men ikke en pip fra den andre parten. Det er blitt sånn at jeg vurderer å kjøpe fra hans gutter til mine gutter men synte det er feil. Mannen min har sagt i fra hvert eneste år og i år vet jeg at han har sagt det skikkelig til de men de ser ikke ut til å bry seg. Ja vi kunne ha droppet gavene fra mine til hans men føler at det blir feil da søsken gir til hverandre, og de ser på hverandre som søsken alle sammen ( bortsett fra gavene da). Noen gode ideer? Anonymkode: 3fe1a...da1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Dropp gavene til dem. De er voksne som tydelig viser at de ikke vil delta i det du tenker er naturlig, at søsken gir til søsken. Anonymkode: af61c...e3d 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Siden dette tydeligvis er et problem for deg så hadde jeg sluttet å gi dem gaver. stesøsken eller ei. Anonymkode: 649d8...4de 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Hvert eneste år gir mine gutter hans gutter gave både til jul og til fødselsddager, men i de siste 12 årene er det kun en vei, altså mine gir til stebrødrene men ikke motsatt. Anonymkode: 3fe1a...da1 12 år!? Her synes jeg du har feilet stort ved å presse dine til å gi julegaver til stebrødrene gjennom hele barndommen uten å få noe retur. Slutt med det, omgående. Stebrødrene vil ikke gi gaver, respekter det. Prisnivået er også vanvittig. Anonymkode: 2ca80...c14
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 12 år!? Her synes jeg du har feilet stort ved å presse dine til å gi julegaver til stebrødrene gjennom hele barndommen uten å få noe retur. Slutt med det, omgående. Stebrødrene vil ikke gi gaver, respekter det. Prisnivået er også vanvittig. Anonymkode: 2ca80...c14 Skrivet fra mobilen min. De ungene mine har valgt selv å gi gave. Jeg har vært med de å handlet men de hae selv plukket ut gavene, aldri blitt presset i det hele. Nei det blir ikke noe i år. Stebrødrene har med glede tatt i mot både til bursdag og jul men aldri gitt tilbake. Nå er det nok. Prisen setter de selv disse ungene mine Anonymkode: 3fe1a...da1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Skrivet fra mobilen min. De ungene mine har valgt selv å gi gave. Jeg har vært med de å handlet men de hae selv plukket ut gavene, aldri blitt presset i det hele. Nei det blir ikke noe i år. Stebrødrene har med glede tatt i mot både til bursdag og jul men aldri gitt tilbake. Nå er det nok. Prisen setter de selv disse ungene mine Anonymkode: 3fe1a...da1 Jeg oppfattet det slik at det var du som insisterte på å fortsette fordi du skrev «Ja vi kunne ha droppet gavene fra mine til hans men føler at det blir feil...» i HI. Beklager misforståelsen. Jeg synes fortsatt 'noen' burde ha stoppet dette for minst 10 år siden. Enten «tvunget» stebrødrene til å kjøpe gaver, hvordan det nå enn lot seg gjøre, eller nedlagt «foreldreveto» mot at dine kjøpte gaver til dem. Jeg vet du ikke kan endre på fortiden, men jeg sier det for å understreke hvor grelt det høres ut, og at du virkelig er berettiget til å si 'nok er nok.' Og selvom dine nå er voksne, kan du fortsatt «si din mening» om å gi (svindyre) gaver til folk som gir ingenting retur. Anonymkode: 2ca80...c14
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg oppfattet det slik at det var du som insisterte på å fortsette fordi du skrev «Ja vi kunne ha droppet gavene fra mine til hans men føler at det blir feil...» i HI. Beklager misforståelsen. Jeg synes fortsatt 'noen' burde ha stoppet dette for minst 10 år siden. Enten «tvunget» stebrødrene til å kjøpe gaver, hvordan det nå enn lot seg gjøre, eller nedlagt «foreldreveto» mot at dine kjøpte gaver til dem. Jeg vet du ikke kan endre på fortiden, men jeg sier det for å understreke hvor grelt det høres ut, og at du virkelig er berettiget til å si 'nok er nok.' Og selvom dine nå er voksne, kan du fortsatt «si din mening» om å gi (svindyre) gaver til folk som gir ingenting retur. Anonymkode: 2ca80...c14 Jeg skrev det på den måten og innser at jeg bommet sterkt på at det ikke kunne misforståes. Mine barn har helt fra de var små elsket å gi bort gaver, og det er vel sånn i dag også. men jeg har sagt til moren til hans barn at det er litt dumt at det blir sånn år etter år, og at det nå er slutt. Da kom svaret" ungene velger selv hvem de vil gi til og det er jo alltid hyggelig å få gave" Men jeg har fått mine til å bestemme seg for at de heller bruker de pengene på sine egne brødre eller sparer de men ha som blir til av dette får vi se. Anonymkode: 3fe1a...da1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå