Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. oktober 2002 #1 Skrevet 24. oktober 2002 Nå stengte Hege den andre tråden ("trekant med en Neger") men jeg vil ikke slippe dette temaet ennå. Mange her inne skriver om sine seksuelle eksperimenter og om hvor flott de synes det er osv. Og taler noen imot får vi høre at vi er besatte av sjalusi, eietrang, dårlig kroppslig selvbilde, vi er hemmede.... osv. Vi mennesker skal liksom være så inni hampen frigjorte, hvorfor virker det da som om "de frigjorte" hele tiden søker aksept fra andre. Kan noen svare meg på det? Milla
Kosejente Skrevet 24. oktober 2002 #2 Skrevet 24. oktober 2002 Tror ikke d er aksept disse er ute etter..... :-? Men blir noen "angrepet" for noe de gjør (som de synes er helt ok) ...så går de naturlig nok i en forsvarsposisjon....
Gjest Harald Skrevet 24. oktober 2002 #3 Skrevet 24. oktober 2002 Kranglefant.... ...du kan ikke være helt god... Folk som svarer på konkrete seriøse spørsmål fra andre KG-deltagere, som ber om at noen med erfaring fra en lovlig sexaktivitet forteller om sine erfaringer, skal ikke risikere å bli angrepet av deg og din smågrisete debattstil. Du befinner deg langt ute på et svært jorde, med denne spørsmålstillingen, de aller , aller fleste, gir blaffen i hva andre måtte mene om ens sexliv, så også jeg! Trygghet for egne valg, heter det, uten at jeg dermed har sagt at de som griper enhver anledning til å rakke ned på andre, er utrygge.... eller?
@lfa Skrevet 24. oktober 2002 #4 Skrevet 24. oktober 2002 Jeg er enig med en del av Milla sin påstand her. Hvorfor søke aksept for noe som for deg selv er helt naturlig? Hvis det er naturlig for deg og partneren og ha trekant, partnerbytte, el.l. Så må dere da bare holde på, da... Og så lenge man holder seg innenfor hva som er lovlig, så er det ingen som kan arrestere dere heller... Det er ingen som sitter på fasiten over hva som er normalt og ikke. Noen ting er kanskje mer uvanlig, men man kan ikke kalle det unormalt av den grunn. Jeg synes heller ikke det er riktig at man skal bli preppet hodet fullt med "oi så kjedelig sexliv dere har, siden dere ikke er villige til å prøve trekant"... Vil jeg ikke ha trekant, så vil jeg ikke. Jeg søker ikke aksept og stiller spørsmål over nettet om jeg er unormal av den grunn. Hvorfor kan ikke folk bare kose seg uten å tenke over hva andre måtte mene? Og velger man likevel å lage en debatt ut av dette, må man jo regne med å få både positive og negative reaksjoner tilbake. Det gjelder for så vidt de fleste tema... Begrepet frigjort, behøver heller ikke være ensbetydende med at man er med på sexorgier av alle slag...
Gjest Harald Skrevet 24. oktober 2002 #5 Skrevet 24. oktober 2002 Den over var selvfølgelig til den lille plageånden Milla....
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. oktober 2002 #6 Skrevet 24. oktober 2002 Jeg har aldri sagt at du begår lovbrudd Harald. Det er først når du begynner med tvang at du har gjort noe ulovlig. Men jeg tror da at du holder deg på matta. Svar heller på det jeg spør om! Hvorfor trenger du aksept når du er så "trygg" som du selv sier? Min debattstil er ikke "smågrisete" men den er svært direkte og jeg pakker ikke ord inn i bomull. Noen får nok bakoversveis men da er det bare og svare tilbake, ikke riste på hodet, krabbe under bordet og si "æsj og fysj". Milla
Kristian (71) Skrevet 24. oktober 2002 #7 Skrevet 24. oktober 2002 Har ikke lest tråden om trekant med neger jeg..... er dritt lei av tråder om gruppe- og analsex som bare måååååå prøves. Kan ikke folk gjøre det de har lyst til å la andre få holde på med sitt i sengehalmen uten å bli kritisert for at de er kjedelige, det har da ikke noen andre noe med og det burde ikke plage andre heller. Med mindre det er for få der ute som ønsker treakanter og analsex da, slik at man må prøve å rekrutere nye mulig partnere slik at man får levd ut denne trangen.
aline Skrevet 24. oktober 2002 #8 Skrevet 24. oktober 2002 Har heller ikke følt det som noe angrep fra de som har trekant. En viss missforståelse fra begge sider, men ikke angrep.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. oktober 2002 #9 Skrevet 24. oktober 2002 Jeg skjønner heller ikke at folk driver ren reklame for sitt sexliv. Men dette handler vel også om trangen til aksept. Synes det er fint jeg at Kristian71 bidrar til å opprettholde forestillingen om at det finnes "normale" menn der ute som ikke trenger å promotere sengeaktivitetene sine. Milla
Gjest Harald Skrevet 24. oktober 2002 #10 Skrevet 24. oktober 2002 Milla: Jeg har faktisk store problemer med å finne noe sted der jeg seriøst oppfattet kan tolkes som om jeg har noe som helst behov for å søke aksept hos andre for våre sexpreferanser. Kan det kanskje komme av at jeg er fullstendig blottet for sånne behov? Dette blir for barnslig, Milla, du må slutte og til stadighet bekrefte mine antagelser om deg som ung og umoden.... La folk være i fred med sine ønsker og behov, slik Kristian sier... Det er ikke DU, som skal velge folks preferanser... Takk for meg!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. oktober 2002 #11 Skrevet 24. oktober 2002 Hvorfor har du da bragt temaet på bane siden du ikke er interessert i å høre hva andre mener? Hvorfor ikke bare holde driftene dine for deg selv? Milla
aline Skrevet 24. oktober 2002 #12 Skrevet 24. oktober 2002 Det var vel egentlig aldri Harald som bragte temaet på bane heller, han entret bare en diskusjon som var startet av en annen, ang temaet trekant. På den tråden så var det hovedsaklig svar fra folk som ikke hadde erfaring fra trekant, derfor er det vel greit at noen med erfaring skriver også, uten å bli beskyldt for å være nøden etter aksept fra andre! Det å dele sine opplevelser med andre som lurer på hvordan de kan takle samme opplevelse, er ikke det samme som å måtte brette ut sine seksuelle preferanser, men det er snakk om å dele erfaring som helt klart er ukjent for mange! Etter hva jeg kan se, så er det også bare Milla som noen gang har oppfattet det slik at Harald søker aksept.... Og det virker som du missforstår med vilje i dag Milla! Dårlig dag?
Gjest Harald Skrevet 24. oktober 2002 #13 Skrevet 24. oktober 2002 Milla: Jeg gir meg snart ende over.... Bakgrunnen for min inntreden i tråden var: Vibeke spurte om noen med erfaring fra trekantsex kunne fortelle litt om disse erfaringene, hvilket jeg gjorde så godt jeg kunne, og som Vibeke takket for. Jeg skrev ista, og gjentar det: Folk må kunne svare, gi tips på konkrete spørsmål, hvis de VET noe om det spørsmålsstilleren ønsker svar på. Dette UTEN å få den type oppførsel du representerer, midt i trynet. Tenk om jeg skulle beskylde deg for at du var desperat ute etter aksept for å like et sexliv som ikke inkluderer trekanter? Det kunne ikke falle meg inn! Skjønner du snart at dette bærer av skaftet?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. oktober 2002 #14 Skrevet 24. oktober 2002 Harald sa faktisk i fullt alvor at de som ikke drev med trekant sex osv. hadde ett forhold med mye sjalusi og eietrang. Og det reagerte jeg på for det er reint p***preik og ikke så rent like frekt ovenfor de som ikke driver med det. Men vi skulle ikke diskutere person. Milla
aline Skrevet 24. oktober 2002 #16 Skrevet 24. oktober 2002 Det klarer jeg ikke å finne at han har skrevet, om det er sant så skjønner jeg din reaksjon. Harald sa, i sammenheng med diskusjonen om trekant, at sjalusi og eiertrang er noe han ikke synes hører hjemme i ett forhold. Det kan diskuteres pga at det finnes maaaange nyanser. Jeg tror også flere missforsto litt der, og spurte Harald om det var det han mente. Harald svarte da at nei, det mente han ikke. Etter hva jeg kan se ihvertfall. (men harald har også uttalt seg litt så det er lett å missforstå!) harald, ingen årsak. Men du roter deg litt bort i den nevnte diskusjonen du også synes jeg!
Gjest Janna Skrevet 24. oktober 2002 #17 Skrevet 24. oktober 2002 Noen liker mora, andre liker dattera... Sånn er det bare. Folk er forskjellige. Jeg liker ulltepper, Milla liker Satin sengetøy. Harald liker trekant, og det er helt greit for meg. Jeg har aldri hatt det, så jeg aner ikke hvordan det føles. Men jeg har heller ingen interesse av å prøve det. Og det er DET som jeg føler er litt vanskelig å svelge for de som elsker å innlemme flere enn partneren i sexlivet sitt; at andre ikke vil. De som synes det er gøy med trekant er ikke syke, ekle, spesielt frigjorte eller perverse. (Frigjorthet handler om noe helt annet enn sex!) De som ikke vil ha trekant er ikke snerpete, kjedelige, sjalue eller eiesyke, det er ei heller en fasit som sier at disse har komplekser for kroppen sin. Folk har bare forskjellige erfaringer, interesser, verdier og sammenligningsgrunnlag.... Og sånn kommer det til å være uansett. At noen synes det er ekkelt med trekant og sånne ting, greit. La dem nå synes det! Hvis du liker det, så kan du jo kose deg med det DE "går glipp av", uten å rakke ned på noens meninger. Og omvendt. Samboeren min har fortalt meg at trekant og gruppesex aldri har gitt ham noen kjærlige følelser, det var mer for sexen og spenningen sin del. Hvilket jeg ikke forstår, for jeg må føle noe for noen for å klare å ha sex med denne personen, samt at jeg ikke vil utsette forholdet for en usikker fremtid. Derfor vil jeg ikke. Og det er helt greit for ham. Hovedpoenget er at vi respekterer at den andre har forskjellig mening fra oss selv, og så legger vi debatten død. Hvorfor trekke frem sjalusi som en negativ egenskap i et forhold? ALT MED MÅTE! Jeg mener at litt sjalusi er sunt, men bare dersom det er grunn til mistanke om noe. Sjalusi som bunner i egen usikkerhet er skumlere. Hmm, har jeg glemt å kommentere noe da?...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. oktober 2002 #18 Skrevet 24. oktober 2002 Det klarer jeg ikke å finne at han har skrevet, om det er sant så skjønner jeg din reaksjon. Dette skrev Harald; "Sjalusi og eiertrang er etter min mening et forholds verste fiende, og jeg syns dere som ikke har opplevd trekanter, burde stille dere langt bak i køen når man skal rådgi andre om dette temaet..." Her sier faktisk Harald at de som motsetter seg trekantsex ol. er besatte av sjalusi og eietrang. Jeg spurte om han mente at jeg var besatt av det fordi jeg skrev at trekantsex for meg er utelukket og jeg fikk svaret som du kan se ovenfor. Dessuten er det ikke bra for en diskusjon at noen blir Geisha for andres meninger Aline. Milla
Gjest Harald Skrevet 24. oktober 2002 #19 Skrevet 24. oktober 2002 aline: Du har helt sikkert rett i at det kanskje gikk litt over stokk og stein, med argumentasjonsrekken i forhold til innspill her og innspill der.. Det var som reaksjon på at noen sa de var altfor sjalu til å kunne gjennomføre en trekant, som jeg hevdet at jeg syns sjalusi og eiertrang uansett er en uting i et forhold. Jeg sa vel kanskje også noe om at sjalusi, historisk sett har gjort mange flere mennesker ulykkelige, enn folk som har blitt ulykkelige pga en trekant.
aline Skrevet 24. oktober 2002 #20 Skrevet 24. oktober 2002 Jeg leser bare ikke det samme ut av setningene hans som du gjør Milla. Thats it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå