Gå til innhold

P-pille stopp. Dine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sluttet med p-piller for ca. 3 uker siden. Merker jeg har fått mer utflod og ømme brystvorter. Hva er deres erfaringer etter p-pille stopp? Hvor lang tid tok det før mensen ble stabil? 

Anonymkode: a5dd3...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 4 mnd

Anonymkode: 88d4b...0d4

• Liker 1
Skrevet

Dytt

Anonymkode: b7154...ce8

Skrevet

Det har gått nøyaktig et år siden jeg sluttet på p-piller nå, mine erfaringer:

- Mensen som normalt hver mnd, blør mer enn jeg husker før pillen.

- Mistet MYE hår i ca 6 mnd, har stoppet nå og håret er begynt å gro ut igjen. Dette er visst normalt. Brukte Nisim shampoo og det hjalp litt på det verste.

- Vektøkning, har gått opp ca 12 kg.. Trodde det ville bli motsatt men dessverre ikke.

- Noe økt sexlyst, spesielt rundt eggløsning.

- Et bredere følelsesliv, mer humørsvingninger kanskje.

Alt i alt lite fornøyd, livet har egentlig vært litt dritt siden jeg slutta på pillen men kan jo være tilfeldigheter også.

Anonymkode: e99f5...39c

Skrevet

Tok 4-5 sykluser før ting ble som vanlig. Hadde ulik lengde på syklus, blødde en del mer enn vanlig og hadde en del PMS. 

Nå har jeg endelig blitt mere meg selv igjen etter 11 måneder uten prevensjon, litt mere humørsvingninger pga PMS, men lever lett med enn flatt humør med hormon prevensjon. Gikk også ned i vekt 😊

Anonymkode: 1fb80...dd6

Skrevet

Å like lysten og kåt som da jeg var i tenårene igjen, å våt, ikke minst 🙈 Gikk helt i dvale med P-piller og minipiller i kroppen 😬

Anonymkode: 1fb80...dd6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! Sluttet med p-piller for ca. 3 uker siden. Merker jeg har fått mer utflod og ømme brystvorter. Hva er deres erfaringer etter p-pille stopp? Hvor lang tid tok det før mensen ble stabil? 

Ble gravid etter 2 mnds stopp. Hadde brukt p-piller sammenhengende i 8 år. Så raskt normalt. 

Anonymkode: 3153d...6b6

Skrevet

Mensen kom som normalt neste syklus, pluss at jeg fikk tilbake sexlysten og humøret ble langt, langt bedre. Det tok ikke noe særlig tid.

Anonymkode: 2375d...761

Skrevet
Sitat

Fikk dere ømme nipler?

Skrevet

Jeg fikk mer kviser, men i gjengjeld så forsvant den forferdelige tørrheten i huden jeg hadde slitt med som jeg aldri klarte å få fikset når jeg gikk på p-piller.

Også fikk jeg tydelig mer sexlyst.

Tok ca. 2-3 måneder før syklusen min ble normal igjen.

Anonymkode: a6f9b...515

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fikk dere ømme nipler?

Det har jeg bare merket før mensen, aldri ellers.

Anonymkode: a6f9b...515

Skrevet

Mensen ble aldri stabil, fikk påvist PCOS. Og så ble det vondere og vondere og jeg fikk cyster som sprakk, hadde visst endometriose også gitt. Hadde vel et år uten p-piller før jeg måtte på den igjen pga endometriose. 

Anonymkode: eacb6...7a2

Skrevet

Jeg tør ikke slutte på pilla fordi jeg er redd for at de ekstreme mensensmertene skal komme tilbake 😭 i tillegg til mer kviser. Kunne ellers tenkt meg å slutte. Noen som kan fortelle om smertene kom tilbake?

Anonymkode: 7a458...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...