Gå til innhold

Har ungdommen deres jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i såfall hvor jobber de og hvor gamle er de? Har inntrykk av at de fleste i område vi bor jobber fra de er 15/16 år, i helger og noen ettermiddager. Her er jobber de fleste på bakerier, i klesbutikker eller matbutikker.

Anonymkode: 33645...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15 Kafe.

Lommepenger og på sparekonto

Anonymkode: 75245...9b3

Skrevet

Datteren min på 16 jobber på butikken normal. Har inntrykk av at de fleste vennene hennes også har jobb.

Skrevet

Har en sønn på 17 som jobber i kiosken i svømmehallen.

Skrevet

18, kiwi

Skrevet

16 og 18, en på Kiwi og en på Meny. De aller fleste vennene av ungdommen har også jobb

Anonymkode: 4f6a1...d4b

Skrevet

15, 17 og 19. De to yngste jobber på restaurant, eldste jobber på elkjøp. 

Anonymkode: a2556...337

Skrevet

Ja ungdommen på 16 jobber i detaljhandel. Annen hver lørdag og en kveld i uka. Halve lønnen spares til bolig ☺️

Anonymkode: 5c4ec...501

Skrevet

Nei , klin  umulig å få jobb. Akkurat fylt 16

Anonymkode: 08792...c6f

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Tenåringen har noen utfordringer så skole er det viktigste.

Anonymkode: cb404...685

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei. Vår datter på 20 år jobbet kun i sommerferiene.  Det har hun gjort siden hun var 18.  Jobber på kommunalt sykehjem. 
Hun satser på å komme inn på medisinstudiet.  Det krever at hun prioriterer skolearbeidet.    

Anonymkode: 8befe...331

Skrevet

Min er snart 15 jobber på normal

Anonymkode: 1df78...4eb

Skrevet

Begge mine jobber.

16 og 18 år.En i butikk og en i industrien

Skrevet

17 åringen jobber i et eventfirma.  Har ansvar for bursdager, utdrikningslag og firmafester.  Veldig opp og ned hvor mye jobb det er. 

18 åringen jobber på en mølle. Stort sett hver kveld.  

Anonymkode: 2c6ff...c6c

Skrevet

18 åringen jobbet som vekter i sommer og imellom universitetsstudier. Jobbet ikke mens han studerte på videregående. 

16 åringen vil jobbe men trenger tid til studier  och musikkinteresse. Jeg syns 16 åringen  trenger tid til studier og seg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det for dem å kombinere jobb med skole?

Anonymkode: 5a1a8...2ac

• Liker 1
Skrevet

Eldste på 18 søker jobber, vil helst inn i dagligvare, men det er visst konkurranse om de stillingene. Yngste på 15 har mast om å få jobbe og tjene penger lenge nå, men har litt helseutfordringer, så må først og fremst fokusere på skole. 

Anonymkode: 4b4aa...ef2

Skrevet

Har søsken på 15, 17 og 18 år. De to eldste jobber begge i matbutikk, yngste har ikke jobb 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun satser på å komme inn på medisinstudiet.  Det krever at hun prioriterer skolearbeidet.    

Anonymkode: 8befe...331

Jeg jobbet fullt stilling som hvilende nattevakt igjennom medisinstudiet.
Et tips. Da kan hun prioriterer skolearbeid 12-13 timer hver dag, og allikevel tjene godt med penger mens hun sover.

Anonymkode: def93...8cb

• Liker 1
Skrevet

Begge mine jobbet i sportsbutikk fra de var 14 år. Først som pakke/ryddehjelp etterhvert ut i butikk og kasse. Annen hver lørdag og en ettermiddag i uka, mer i desember og sommerferier. De fleste vennene til den eldste har ikke jobbet, men min yngste sine venner jobbet alle med unntak av en. Begge har spart omtrent halvparten og brukt resten på klær, ferier og sportsutstyr.

Anonymkode: e15fb...f0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...