Gå til innhold

Arbeidstrekanten på kjøkkenet…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare hos oss, eller fungerer den som en slags magnet på folk hos andre også? Hvordan får man evt slått av denne? Både partner og barn ser ut til å trives veldig godt i denne, og hver eneste gang blir de overrasket når jeg ber dem gå ut av den. Det er koselig med selskap når jeg lager mat, men veldig tungvint når jeg hele tiden vasser i unger og folk😅

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har knøttlite kjøkken. Og uansett om jeg bare skal en kjapp tur innom for å hente noe eller skal lage mat i en time så føles det som om hele familien følger etter😂 har aldri forstått hva folk mener når de ønsker stort kjøkken fordi det er husets hjerte, og at mye foregår der. Etter jeg fikk familie selv så forstår jeg nøyaktig hva de mener

Anonymkode: 6bdc7...271

• Liker 1
Skrevet

Jeg var meget pedagogisk i dag og "skremte" tre-åringen vekk fra mellom beina mine med noen våte salatblader 😂  så ja, kan trygt si at vi sliter med det samme. Pappaen tar lett hintet og passer seg, men ikke enkelt å lage mat med to småbarn på gulvet gitt. Synes stort sett ikke det er så ekstremt plagsomt da. Alt har sin sjarm 😅

Anonymkode: 651f8...d06

Skrevet

Har virkelig vanlige folk en "arbeidstrekant"?

Anonymkode: e4d8a...546

• Liker 1
Skrevet

Yes, og derfor valgte vi pinne rett kjøkkenbenk helt uten hjørner i det nye rekkehuset med masse plass ut i rommet slik at man heler tiden kommer seg rundt 🤪 er DRIT LEI av at noen alltid står foran et skap eller vasken eller oppvaskmaskinen samme søren hva. Med rett kjøkkenbenk har jeg en drøm om at det skal gå an å både lage mat OG å ta ut av oppvaskmaskinen samtidig....

Anonymkode: d5b93...98b

• Liker 2
Skrevet

Hver gang jeg begynner å lage mat så popper mannen opp for å ta ut av oppvaskmaskinen AKKURAT da. Så må stå klemt inn til komfyren for at han skal kunne ha oppvaskmaskinen åpen. Og så skal jeg kutte salat for å vaske den først så står han der å vasker opp et eller annet. Slår aldri feil😅

Anonymkode: 7fcb9...550

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hver gang jeg begynner å lage mat så popper mannen opp for å ta ut av oppvaskmaskinen AKKURAT da. Så må stå klemt inn til komfyren for at han skal kunne ha oppvaskmaskinen åpen. Og så skal jeg kutte salat for å vaske den først så står han der å vasker opp et eller annet. Slår aldri feil😅

Samme her! Jeg skjønner ikke greia 🧐

Skrevet

Når du sier det...

I dag skulle treåringen bygge tog på vårt trange kjøkken, akkurat når pappaen skulle lage middag. Toget skulle gå fra vasken mot døra, slik at komfyren kom på den ene siden av toget og kjøleskapet på den andre. Pappaen måtte derfor rundt toget for å komme seg til komfyr eller ovn, og strekke seg over toget for å komme til vasken. Treåringen ble veldig fornærma over å bli sendt på stua🤣

Anonymkode: b3dfc...899

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er veldig vanlig å ta med i planleggingen av kjøkken. Får du profesjonell hjelp vil de alltid tenke på det, ordner du alt selv må du tenke på det selv. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De aller fleste kjøkken er laget slik, med mindre man har designet det selv og ikke har peiling, da. 

Anonymkode: fecca...9eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Arbeidstrekanten er genialt effektiv for én person. Med en gang man er to, blir arbeidsflyten en komplisert dans😄

Kanskje mannen trenger en tur på danseskole? Kan ikke ha to venstreføtter på et lite kjøkken!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Akkurat det gjør min og. Det blokkerer direkte linja til vasken, samt at han skal inn i skuffer som er foran der jeg står og jobber, forbi kjøleskapet, etc.. 

Er det ikke oppvaskmaskinen begynner han å ta ut søppel, flasker og slik. Skal han kutte og rense noe mens jeg står ved platetoppen velger han selvfølgelig benkplass midt i triangelen, selv om vi har en stor og fin arbeidsbenk der han ikke er i nærheten av platetopp og ovner....

Det utrolige er at jeg sier fra hver eneste gang, og først da går det opp for han. Så kommer det et standard "hva skal jeg gjøre da?"

Anonymkode: 19169...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...