AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Jeg har selv 27000, to barn, rekkehus, bil og jeg syns det går veldig bra. I tråder her inne går det visstnok ikke at å leve med denne lønnen, kun overleve. Hvilket liv går vi glipp av? Jeg har alltid vært økonomisk og får ingen glede av merkevarer f.eks. men vi gjør jo alt annet.. Hva syns dere andre om å tjene under 30? Vi er jo to så vi deler på fellesutgiftene og det som er rundt barna, men ellers har vi seperat økonomi. Skjønner situasjonen hadde vært anderledes med kun min inntekt, men er sikker på at jeg hadde fått det til. Anonymkode: 6a420...0a8 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Brutto eller netto? Anonymkode: eb8e9...539 5 1
Gjest dreamstar Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har selv 27000, to barn, rekkehus, bil og jeg syns det går veldig bra. I tråder her inne går det visstnok ikke at å leve med denne lønnen, kun overleve. Hvilket liv går vi glipp av? Jeg har alltid vært økonomisk og får ingen glede av merkevarer f.eks. men vi gjør jo alt annet.. Hva syns dere andre om å tjene under 30? Vi er jo to så vi deler på fellesutgiftene og det som er rundt barna, men ellers har vi seperat økonomi. Skjønner situasjonen hadde vært anderledes med kun min inntekt, men er sikker på at jeg hadde fått det til. Anonymkode: 6a420...0a8 Snakker du om brutto eller netto nå? Og du kan ikke sammenligne deg med en som er enslig med samme sum. Det blir jo vidt forskjellig. Jeg har 25 600 utbetalt i måneden som ufør, og ja det var alvorlig hardt da jeg var enslig, men nå når jeg er samboer så går det veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #4 Skrevet 12. november 2022 Jeg er 21 000 inntekt per måned og klarer meg også helt fint, men jeg er alene og uten barn. Er heller ikke interessert i merkeklær og annet stash. Det er ikke om å samle penger, men minner. Minner e rmye mer verdt enn penger. Minner trenger ikke koste noe. De beste er som regel gratis. Det går an å leve helt fint under 30k eller som meg 21k, selv om hvis jeg med mine 21k skulle levd som deg med to barn og bil, ville det blitt for mye for meg. Anonymkode: dcdfa...c4f 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #5 Skrevet 12. november 2022 Selvfølgelig går det fint, dere er jo TO. Jeg har 32000 utbetalt, alene med hus, bil og to barn. Det går på hengende håret. Anonymkode: f6c12...59d 8 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #6 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har selv 27000, to barn, rekkehus, bil og jeg syns det går veldig bra. I tråder her inne går det visstnok ikke at å leve med denne lønnen, kun overleve. Hvilket liv går vi glipp av? Jeg har alltid vært økonomisk og får ingen glede av merkevarer f.eks. men vi gjør jo alt annet.. Hva syns dere andre om å tjene under 30? Vi er jo to så vi deler på fellesutgiftene og det som er rundt barna, men ellers har vi seperat økonomi. Skjønner situasjonen hadde vært anderledes med kun min inntekt, men er sikker på at jeg hadde fått det til. Anonymkode: 6a420...0a8 Det blir så dumt så du bør se det selv. Det er stor forskjell på ha 30 000 alene med familie å forsørge kontra 2 inntekter. Du tjener under 30000 men dere gjør ikke det så det blir fjernt fra de som faktisk har den inntekten. Og så kommer alltid inntekt ann på hva en har i utgifter, blir like dumt som å spørre hvor langt er et tau Anonymkode: dec3d...857 17 1 1
Hensatt Skrevet 12. november 2022 #7 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har selv 27000, to barn, rekkehus, bil og jeg syns det går veldig bra. I tråder her inne går det visstnok ikke at å leve med denne lønnen, kun overleve. Hvilket liv går vi glipp av? Jeg har alltid vært økonomisk og får ingen glede av merkevarer f.eks. men vi gjør jo alt annet.. Hva syns dere andre om å tjene under 30? Vi er jo to så vi deler på fellesutgiftene og det som er rundt barna, men ellers har vi seperat økonomi. Skjønner situasjonen hadde vært anderledes med kun min inntekt, men er sikker på at jeg hadde fått det til. Anonymkode: 6a420...0a8 Er du seriøs nå? Dere er to, så kanskje 60 000 er et mer riktig svar...vesentlig forskjell! 16 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #8 Skrevet 12. november 2022 Har 49 000 etter skatt. Det går akkurat. Hadde aldri klart meg på under 30 000. Har rekkehus, tre barn og bil. Alene Anonymkode: d6747...03e 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #9 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir så dumt så du bør se det selv. Det er stor forskjell på ha 30 000 alene med familie å forsørge kontra 2 inntekter. Du tjener under 30000 men dere gjør ikke det så det blir fjernt fra de som faktisk har den inntekten. Og så kommer alltid inntekt ann på hva en har i utgifter, blir like dumt som å spørre hvor langt er et tau Anonymkode: dec3d...857 Enig. Er jo helt tullete å fremstille det som om man er alene når man i realiteten har to inntekter😅 Anonymkode: d6747...03e 12 3
Hensatt Skrevet 12. november 2022 #10 Skrevet 12. november 2022 Det er også stor forskjell om du bor i en by med 5-10 millioner i lån eller på bygda med 2-3 millioner... 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #11 Skrevet 12. november 2022 Jeg får utbetalt ca 21000,- etter skatt pr måned og klarer meg greit, men det er fordi jeg er samboer og bor nesten gratis i leilighet i svigerforeldrenes hus. Hadde jeg bodd alene og måttet betale høy husleie alene, hadde jeg nok slitt. Spesielt i disse dager. Anonymkode: 32c2c...53a 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #12 Skrevet 12. november 2022 Hvorfor dette fokuset på hva man tjener? Det er jo utgiftene som bestemmer hvor god råd man har. Hjelper ikke med 50000 tusen i inntekt og utgiftene er 45000. Eller det blir akkurat det samme som å tjene syttentusen og ha utgifter på 12000 Anonymkode: 2932c...da3 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #13 Skrevet 12. november 2022 Jeg har AAP så jeg har utbetalt litt over 14 000 i netto og ca 3000 i bostøtte de månedene jeg har det. Husleien er på 10 000 så jeg har ikke særlig mye akkurat, men det går greit. Det er bare meg så jeg har til det jeg trenger. Har også en bufferkonto fra da jeg jobbet så har litt om det kommer uforutsette utgifter eller jeg trenger noe. Men målet er å komme tilbake igjen i jobb for i lengden så går ikke dette. Mulig jeg skulle ha prøvd å finne en leilighet med lavere husleie, men har i hvert fall alt innbakt i prisen så slipper å tenke på det. Anonymkode: 75679...695 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har selv 27000, to barn, rekkehus, bil og jeg syns det går veldig bra. I tråder her inne går det visstnok ikke at å leve med denne lønnen, kun overleve. Hvilket liv går vi glipp av? Jeg har alltid vært økonomisk og får ingen glede av merkevarer f.eks. men vi gjør jo alt annet.. Hva syns dere andre om å tjene under 30? Vi er jo to så vi deler på fellesutgiftene og det som er rundt barna, men ellers har vi seperat økonomi. Skjønner situasjonen hadde vært anderledes med kun min inntekt, men er sikker på at jeg hadde fått det til. Anonymkode: 6a420...0a8 hva skal men med to rekkehus? Anonymkode: 3c5d3...a78 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #15 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Brutto eller netto? Anonymkode: eb8e9...539 Nettolønn. Var kanskje dumt og ta opp at vi var to. Poenget var i grunn at de som svarer i tråder at de tjener rundt dette får til svar av andre at man ikke skjønner hvordan det går. Det er jo ikke som at det kommer fram om man er en eller to som betaler for ting der heller... Anonymkode: 6a420...0a8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har selv 27000, to barn, rekkehus, bil og jeg syns det går veldig bra. I tråder her inne går det visstnok ikke at å leve med denne lønnen, kun overleve. Hvilket liv går vi glipp av? Jeg har alltid vært økonomisk og får ingen glede av merkevarer f.eks. men vi gjør jo alt annet.. Hva syns dere andre om å tjene under 30? Vi er jo to så vi deler på fellesutgiftene og det som er rundt barna, men ellers har vi seperat økonomi. Skjønner situasjonen hadde vært anderledes med kun min inntekt, men er sikker på at jeg hadde fått det til. Anonymkode: 6a420...0a8 Ja, det er mange som er sikre på det så lenge de ikke står i situasjonen. Anonymkode: 82679...259 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hva skal men med to rekkehus? Anonymkode: 3c5d3...a78 To rekkehus? Holder med en her. Men hadde jeg vært helt alene hadde jeg selvsagt bodd mindre. Da hadde jeg flyttet i leilighet som hadde vært ca halvparten av hva rekkehuset vårt er verdt. Så det hadde ikke blitt så store forskjeller i boutgifter. Mannen spiser mer enn meg. Vi har kun en bil så den hadde definitivt vært dyrere om jeg måtte hatt den alene. Barna hadde vel vært 50/50 om vi bodde fra hverandre. Anonymkode: 6a420...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #18 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er mange som er sikre på det så lenge de ikke står i situasjonen. Anonymkode: 82679...259 Hvorfor skal det ikke gå? Kan ikke de under 30 000 ha det bra alene? Da handler det bare om å snu kronene? Anonymkode: 6a420...0a8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #19 Skrevet 12. november 2022 Jeg har 21 000 utbetalt for tiden (manmapermisjon og 80% utbetaling), og samboeren min har rundt 30 000 utbetalt. Vi har huslån og to billån, og lever ikke spesielt økonomisk. Klarer oss helt fint, men jeg hadde ALDRI klart meg alene. Anonymkode: f08af...69c
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #20 Skrevet 12. november 2022 jeg er uføre så får jo ikke så mye i mnd, jeg syns det blir vansklire og vansklire når alt skal gå opp i pris på mat, renter, strømmen og husleia alt blir jo dyrere flere og flere må jo flytte fra hjemmene sine for dem har ikke råd til og bo der lenger Anonymkode: 3c5d3...a78 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå