Gå til innhold

Finnes det karriereveileder/coach hvor man kan diskutere sin egen utvikling på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anser meg selv som en medarbeider med et godt talent for den jobben jeg har. Jeg får gode tilbakemeldinger fra sjefen og andre kollegaer. Vi har et godt miljø der alle jobber bra med alle, og innspill og slikt blir lyttet til.

Likevel er det litt slik at jeg føler at andre folk er de som hele tiden slipper til forfremmelser og slikt. Mens jeg jobber "hardt" for å prøve å gjøre meg fortjent, så jobber de litt mer kynisk og vet å gi et riktig inntrykk til de riktige folkene. De ansetter nye folk i høyere stillinger med høyere lønn enn jeg har, som har liten erfaring med det vi jobber med, og de forventer at jeg skal lære dem opp.

Problemet er nok at jeg er litt for naiv, og har gått litt i "Ja-fella". Det er mulig at jeg tar på meg forskjellige oppgaver som ikke alltid blir lagt merke til. Eventuelt, at siden de ser jeg er dyktig og får til det jeg holder på med så vil de ikke ta meg ut av min rolle, men ser heller etter andre folk å putte inn der jeg kunne tenkt meg det.

Det jeg lurer på er: Finnes det noen slags karrierecoacher som man kan ha samtaler med, forklare en situasjon og få en liten anbefaling om hva man bør gjøre for å rykke frem? For eksempel, hva bør man si og ikke si til sjefen. Hvilke krav man bør stille. Søker jeg så finner jeg bare sånn "kurs i å skrive CV og søknad" osv.

Anonymkode: a3706...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obs: Postet i feil forumseksjon. Hvis en mod ser, kan den gjerne flyttes til "Karriere, arbeidsliv og utdanning"

Anonymkode: a3706...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...