Gå til innhold

Hva synes du om folk som må ha noe å gjøre hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega, som absolutt ikke klarer å være i ro når det er stille på jobb. Vi jobber i butikk og hvis det nesten ikke er kunder en stund så begynner hun å tørke støv, sortere varer, se på data om det er nettbestilling og går seg runder i butikken. Det blir ikke igjen noe å gjøre på oss andre når hun har hatt tidligvakt på jobb.. 

Anonymkode: e4c02...175

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kollega som faktisk jobber og kanskje i tillegg har lyst til at butikken skal gå bra -ja det liker jeg veldig godt! Har jobbet med mange forskjellige folk, og det er de som ser hva som kan/bør gjøres, og de som påstår det ikke er noe å gjøre. I en butikk er det alltid noe å gjøre - om man bare gidder😊

Anonymkode: 74fe0...66a

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Har jobbet i butikk/restaurant opp gjennom årene, og det er alltid noe å gjøre. 

Anonymkode: 25a6b...d49

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg har jobbet på kafé og syns det var utrolig kjedelig når det var stille, så jeg skjønner din kollega som må finne på noe når det er stille.

Skrevet

Jeg kan bare svare på overskriften din: prøver å ikke ha så mye meninger om hva andre gjør. Om det går utover meg på en negativ måte, må man se om det er nødvendig å si/gjøre noe. 

Eksempelet ditt: for noen er det nok ekstremt behagelig at denne personen gjør unna masse jobb. Mens for deg er det noe du misliker. Du må selv finne ut om det er noe som må tas opp fordi det påvirker deg negativt. 

Skrevet

Det handler kanskje mer om at hun tar de oppgavene som du/dere synes er morsomt… så dere sitter igjen med de kjedelige arbeidsoppgavene? For det er alltid noe å gjøre i en butikk.

Anonymkode: 4b0de...b61

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har en kollega, som absolutt ikke klarer å være i ro når det er stille på jobb. Vi jobber i butikk og hvis det nesten ikke er kunder en stund så begynner hun å tørke støv, sortere varer, se på data om det er nettbestilling og går seg runder i butikken. Det blir ikke igjen noe å gjøre på oss andre når hun har hatt tidligvakt på jobb.. 

ADHD! Staten kan sikkert gi henne litt ren amfetamin så hun roer seg.
De gir det jo til  unger tross alt.

Skrevet

Jeg er en sånn, ganske enkelt fordi det gjør at arbeidsdagen min går raskere. Noen syns tiden går fort når de skravler med kolleger, men for min del gjør masse småprat og kaffepauser bare dagen enda lengre. Jeg hatet å jobbe i butikk da jeg gjorde det, så jeg gjorde alt jeg kunne for å få tiden til å gå.

Kollegene mine satte pris på innsatsen jeg gjorde, såvidt jeg vet. Var aldri noen sure miner over at jeg "stjal" andres arbeidsoppgaver. Det var mer enn nok å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

På jobb er det jo helt ok med slike mennesker, på fritiden unngår jeg dem.

Anonymkode: 852db...c9e

• Liker 2
Skrevet

Verre å treffe slike mennesker på fritiden.  Jeg har en venninne med adhd og hun klarer ikke å sitte i ro. Må alltid gjøre noe. Jeg blir sliten av det. 

• Liker 2
Skrevet

På jobb ser jeg ikke på det som noe negativt. 

Anonymkode: 5f21f...18b

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde litt av energien deres!

På fritiden kan det bli litt slitsomt i lengden, men jeg har ingen problemer med det.

På en arbeidsplass er de en kjempe-ressurs 😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har vært sånn mesteparten av livet, får dårlig samvittighet av å ikke gjøre noe. Slike personer vil på ett tidspunkt bli utslitt. 

Anonymkode: 8d197...4a5

Gjest AprilRyan
Skrevet

På jobb er det helt greit for min del og er kanskje litt sånn selv også. Kan ikke fordra å "stå og henge" så da må man finne på noe. Det er jo alltid et eller annet som må/kan gjøres.

Sånn ellers så synes jeg derimot at det er litt slitsom når noe må skje hele tiden, men greit at andre er sånn så lenge det ikke er forventet at jeg skal være med på alt.

Skrevet

Du har en kollega som jobber og står på i hele arbeidstiden & det synes du er negativt???

Jeg er virkelig glad for at mine kolleger  verdsetter en god arbeidsinnsats! 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 15.10):

Det er slike folk arbeidslivet trenger som hele tiden har eit øye som ser, og  oppfatter hva som skal gjøres.

-Noe av det verste ein opplever på ein arbeidsplass er kolegaer som skravler, røker, det meste av dagen medan andre gjør jobben. Noen finner seg alltid noe å gjøre, og i ledige stunder så bruker de tiden rydding-og renhold  om de ikkje har andre pålagde oppgaver. 

Hadde en arbeidsleder som meinte at rydding-og rengjøring var noe ein kunne gjøre i ledige stunder, men det var sjelden noen ledige stunder. Verktøy, og utsyr låg strødd utover i  møkk og dritt.Foreslo  overfor denne arbeidslederen  å bruke siste timen hver fredag til vask, rydding, og renholdsrutiner før ein drog heim,og det blei langt trivligere å komme på jobb mandag morgen. Tiltaket synte seg å vera veldi velykket,og trivselen gjekk opp mange hakk hos samtlige ansatte.

På min neste arbeidsplass måtte de ansatta har mange omdreininger i forhold til orden-og renholdsrutiner. Måten ting var plassert førte til  mye leting etter varer, og mye tid gjekk med til omlessinger. 

Endret av Evnti
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 15.10):

Så du er lat?

For det ER ting å gjøre.

Hun har ikke støvtørket HELE butikken. Og det kan gjøres hver dag.

Anonymkode: 02462...d29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...