Gå til innhold

Popcornskall satt seg fast i halsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 4 dager siden jeg spiste popcorn og et skall satt seg fast mellom tunga og halsen. De første 2 dagene flytta det seg bittelitt nedover, men idag og igår har det ligget og gnaget på tunga på samme stedet, det føles som jeg får betennelse, det er så vondt å svelge at jeg mister matlysten, jeg får hodepine og tidvis feber, og våkna 4 ganger iløpet av natta pga halsen... Nå har jeg vondt fra øre til øre og får vondt i halsen bare av å vri på hodet.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg kommer ikke langt nok bak med fingrene, jeg tror ikke legen klarer å komme til heller, og nå føles det som skallet holder på å grave seg inn i huden for å bli værende der...

Noen som helst tips eller idèer om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til tannlegen din. H*n klarer sikkert å fiske det ut ;)

Skrevet
Nå er det 4 dager siden jeg spiste popcorn og et skall satt seg fast mellom tunga og halsen. De første 2 dagene flytta det seg bittelitt nedover, men idag og igår har det ligget og gnaget på tunga på samme stedet, det føles som jeg får betennelse, det er så vondt å svelge at jeg mister matlysten, jeg får hodepine og tidvis feber, og våkna 4 ganger iløpet av natta pga halsen... Nå har jeg vondt fra øre til øre og får vondt i halsen bare av å vri på hodet.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg kommer ikke langt nok bak med fingrene, jeg tror ikke legen klarer å komme til heller, og nå føles det som skallet holder på å grave seg inn i huden for å bli værende der...

Noen som helst tips eller idèer om hva jeg kan gjøre?

Drikk mye vann. Hodepinen kan kansje komme av at du har prøvd å hoste mye for å få det opp?

Skrevet

leger har fantastisk mange remedier de bruker, også sånne lange dingser for å fiske opp ting fra halsen, ta en telefon din og få h*n til å fiske ut ¨skallet¨ du! God bedring :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg fant ut at jeg har ikke tid til å dra til fastlegen engang, jeg trenger de siste skoletimene for å klare meg på kjemiprøven imorgen og fysikk- og matte tentamen snart. Så da må jeg til legevakta på kveldstid isåfall. Er det ikke ganske dyrt der?

Men skallet ligger sånn til at jeg tror ikke legen klarer å komme til innunder tunga og samtidig se godt nok så langt bak han h*n klarer å finne det og få tak i det... Det er jo ikke akkurat en diger gjenstand som stikker opp i halsen og er godt synlig og tilgjengelig:p

Jeg føler at jeg takler smertene litt bedre idag enn igår, og jeg har vendt meg til å svelge mindre enn vanlig, men jeg er redd konsentrasjonen kommer til å være helt ødelagt på kjemiprøven imorgen:(

Jeg har ikke prøvd å hoste opp skallet, for det ligger slik til at det aldri ville funke, men jeg har prøvd en del tungegymnastikk for å prøve å tvinge det frem, og jeg lurer på om det er derfor jeg er vond i hele halsen.

Jeg lurer på om jeg skal dra til legevakta og spørre om det finnes noe drikkelig som kan brukes, noe som kan lindre smertene eller hindre betennelse etc..

Skrevet

Kontakt legen. Det er mye rart de kan gjøre. Du TROR ikke legne kan nå tak i det, men det er ikke sikkert at det stemmer.

Plukk opp telefonen, ring legen.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hm nå kjenner jeg på utsiden av halsen at det er hovnet opp... får se an litt om jeg skal dra til legevakta eller om jeg kan vente til tirsdag når jeg har tid til å dra til fastlegen.

Jeg har begynt å prøve å ignorere at det gjør vondt å svelge, men nå er jeg sår i halsen opp til bihulene, så enten er det infeksjon eller så har jeg fått en forkjølelse i tillegg. Kanskje begge deler, det er fort gjort å bli forkjøla med sår hals.

Grunnen til at jeg ikke bare drar til legevakta med en gang, er at jeg har en fryktelig sterk spyfobi og er redd for å få noe ned i halsen, og håper at det gir seg av segselv uten å bli for ille:p

Skrevet

Det er lenge til tirsdag!

Når du begynner å hovne opp i halsen, og det ikke har forsvunnet på så lang tid kan jeg ikke anse det som forsvarlig å lese det du skriver uten å si: OPPSØK LEGE!!!!

Skrevet

Det blir i alle fall ikke bedre av å vente og vente på at det skal gå over av seg selv...

Skrevet

Dra til legevakta! Sønnen min fikk et fiskebein i halsen og vi dro til legevakta. Ble sendt videre til sykehuset med en gang, men det løsnet heldigvis av seg selv før de rakk å begynne på ham. De kan sette seg infeksjon i såret, så kom deg av gårde med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...