Gå til innhold

Hvor lenge bør de sitte innovervendt i vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lenge er det greit å ha denne funksjonen på vogna? Når er det ok å begynne med vogn med kun utover-funksjon? 

Anonymkode: 02d21...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sålenge barnet godtar det så ser jeg ingen grunn til å vente

Skrevet
Anonym6789 skrev (10 minutter siden):

Handler det ikke om at de lett blir overtimulert, og at de ikke skjønner at mor/far ikke er der når de ikke ser? 

Skrevet
Anonym6789 skrev (11 minutter siden):

Eventuelt, i hvilken alder er det vanlig t de godtar det? 

Skrevet

Vi endte opp med å aldri snu noen av barna utover. Prøvde noen ganger nå og da,  men jeg synes det ble så forferdelig usosialt. Vanskelig å høre hva de sier, og vanskelig å se når de sover og våkner..

Anonymkode: 6e1ee...8c1

• Liker 4
Skrevet

Datteren vår nektet å sitte i vogn helt til vi snudde delen utover så hun satt vendt vekk fra oss. Det begynte vi med når hun var rundt sju mnd. Var litt obs på å stille meg ved siden av vogna så hun så meg hvis vi ble stående ved siden av folk f eks for å vente på bussen eller hvis vi møtte noen på butikken. Fungerte supert for oss, hun ble ikke overstimulert og var blid og fornøyd.

Anonymkode: 101f4...108

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Handler det ikke om at de lett blir overtimulert, og at de ikke skjønner at mor/far ikke er der når de ikke ser? 

Åja det er mulig, har ikke hørt det før. Har hørt noen snur fordi det er mer spennende å sitte å se fremover, men aner ikke når det er vanlig. 

Om du ønsker å snu så ville jeg bare prøvd 😊 det er vel uansett ikke før barnet er stort nok til sportsdel? 

Skrevet

Vi byttet til utovervendt vogn da hun bikket 1,5 år og vogna stort sett bare ble brukt til soving. Da hadde det egentlig ingen funksjon å ha henne vendt mot oss. 

Før det hadde vi vendbar vogn og byttet litt etter det som passet der og da. Noen ganger var det veldig koselig å kunne snakke sammen, andre ganger var hun mer opptatt av å kunne se bedre/ble mindre rastløs hvis hun var fremovervendt. 

Tror ikke det er så farlig å vende fremover så lenge baby godtar det, men jeg synes det var veldig praktisk å ha muligheten til å snu tilbake når baby er veldig liten. Venter nr.  2 nå og kommer til å bruke vendbar gjennom hele permisjonen i alle fall, men mulig at den fremovervendte vogna blir brukt til soving litt før det, siden vi allerede har begge deler. 

Anonymkode: 8acc0...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...