AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Og hvor lenge er det greit å ha denne funksjonen på vogna? Når er det ok å begynne med vogn med kun utover-funksjon? Anonymkode: 02d21...827
Anonym6789 Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Sålenge barnet godtar det så ser jeg ingen grunn til å vente
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Anonym6789 skrev (10 minutter siden): Sålenge barnet godtar det så ser jeg ingen grunn til å vente Handler det ikke om at de lett blir overtimulert, og at de ikke skjønner at mor/far ikke er der når de ikke ser? Anonymkode: 02d21...827
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #4 Skrevet 12. november 2022 Anonym6789 skrev (11 minutter siden): Sålenge barnet godtar det så ser jeg ingen grunn til å vente Eventuelt, i hvilken alder er det vanlig t de godtar det? Anonymkode: 02d21...827
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #5 Skrevet 12. november 2022 Vi endte opp med å aldri snu noen av barna utover. Prøvde noen ganger nå og da, men jeg synes det ble så forferdelig usosialt. Vanskelig å høre hva de sier, og vanskelig å se når de sover og våkner.. Anonymkode: 6e1ee...8c1 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #6 Skrevet 12. november 2022 Datteren vår nektet å sitte i vogn helt til vi snudde delen utover så hun satt vendt vekk fra oss. Det begynte vi med når hun var rundt sju mnd. Var litt obs på å stille meg ved siden av vogna så hun så meg hvis vi ble stående ved siden av folk f eks for å vente på bussen eller hvis vi møtte noen på butikken. Fungerte supert for oss, hun ble ikke overstimulert og var blid og fornøyd. Anonymkode: 101f4...108 1
Anonym6789 Skrevet 12. november 2022 #7 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Handler det ikke om at de lett blir overtimulert, og at de ikke skjønner at mor/far ikke er der når de ikke ser? Anonymkode: 02d21...827 Åja det er mulig, har ikke hørt det før. Har hørt noen snur fordi det er mer spennende å sitte å se fremover, men aner ikke når det er vanlig. Om du ønsker å snu så ville jeg bare prøvd 😊 det er vel uansett ikke før barnet er stort nok til sportsdel?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #8 Skrevet 12. november 2022 Vi byttet til utovervendt vogn da hun bikket 1,5 år og vogna stort sett bare ble brukt til soving. Da hadde det egentlig ingen funksjon å ha henne vendt mot oss. Før det hadde vi vendbar vogn og byttet litt etter det som passet der og da. Noen ganger var det veldig koselig å kunne snakke sammen, andre ganger var hun mer opptatt av å kunne se bedre/ble mindre rastløs hvis hun var fremovervendt. Tror ikke det er så farlig å vende fremover så lenge baby godtar det, men jeg synes det var veldig praktisk å ha muligheten til å snu tilbake når baby er veldig liten. Venter nr. 2 nå og kommer til å bruke vendbar gjennom hele permisjonen i alle fall, men mulig at den fremovervendte vogna blir brukt til soving litt før det, siden vi allerede har begge deler. Anonymkode: 8acc0...1f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå